نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تمیز کردن جاروبرقی الجی

فهرست مطالب

 

تمیز کردن جاروبرقی الجی یکی از بهترین راهکارها برای افزایش عمر دستگاه و افزایش بازدهی دستگاه می باشد. باید هر چندوقت یبار دستگاه خود را تمیز کنید و گرد و غبار آن را تخلیه نمایید. با ما در این مقاله برای نحوه تمیز کردن جاروبرقی الجی همراه باشید.

تمیز کردن جاروبرقی

مدت زمان تمیز کردن جاروبرقی

برای 10 تا 30 دقیقه برای نگهداری اولیه برنامه ریزی کنید، به علاوه 24 ساعت زمان خشک کردن در صورت شستن یا آبکشی هر قسمت. تعمیرات جدی تر ممکن است چند ساعت طول بکشد.

هر جاروبرقی الجی – حتی آنهایی که هزینه زیادی دارند، فکر می کنید آنها از خودشان مراقبت می کنند – نیاز به نگهداری دارد. این طبیعی است و هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید.

اگر متوجه شدید جاروبرقی الجی شما ضعیف تر از گذشته به نظر می رسد، این نشانه ای است که نیاز به توجه دارد. اگر جاروبرقی الجی به طور ناگهانی خاموش شود همینطور است – این معمولاً یک ویژگی بی خطر برای محافظت از قطعات در برابر گرم شدن بیش از حد ناشی از گرفتگی یا گره خوردن است. و انجام برخی تعمیرات پیشگیرانه، یا حداقل یک بازرسی بصری، هر از چند گاهی ایده بدی نیست.

پاک کردن گرد و غبار و کثیفی

همانطور که به تمام قسمت های مخفی جاروبرقی الجی خود نگاه می کنید، از این فرصت استفاده کنید و هرگونه تجمعی را که در داخل جاروبرقی الجی پیدا می کنید، مسواک بزنید، با هوا منفجر کنید یا مرطوب کنید.

قبل از اینکه دوباره از جاروبرقی الجی استفاده کنید، اجازه دهید قطعات مرطوب به مدت 24 ساعت، ترجیحا در نور خورشید خشک شوند.

این مرحله به شدت ضروری نیست. اما کمک می‌کند جاروبرقی الجی‌هایی با قطعات پلاستیکی شفاف کمتر زبر به نظر برسند. و از بین بردن گرد و غبار و کثیفی در حال حاضر می تواند به جلوگیری از گرفتگی در آینده کمک کند.

خالی کردن سطل زباله

شاید این موضوع خیلی بدیهی به نظر برسد که حتی بتوان به آن اشاره کرد، اما برخی از افراد نمی دانند که این مرحله چقدر مهم است. هوا باید از خلاء عبور کند و یک سطل یا کیسه پر از آن جریان هوا را مسدود می کند.

شستن و تعویض فیلتر در تمیز کردن جاروبرقی

هر فیلتر خلاء مناسب در نهایت با گرد و غبار مسدود می شود و مکش مکش را از دست می دهد. ممکن است چند سال طول بکشد تا به جایی برسیم که جاروبرقی الجی اصلاً نتواند تمیز شود – من این را چند بار دیده‌ام – اما یک فیلتر کثیف به آرامی و بی‌صدا از عملکرد تمیز کردن جاروبرقی الجی جلوگیری می‌کند.

اکثر سازندگان جاروبرقی الجی تمیز کردن یا تعویض فیلترها را در فواصل زمانی تعیین شده توصیه می کنند – و این فواصل بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، Tineco توصیه می کند که فیلترهای جاروبرقی الجی خود را بعد از هر چند بار استفاده تمیز کنید، در حالی که Miele می گوید شما باید فیلترهای جاروبرقی الجی خود را تنها پس از هر چهارم تعویض کیسه، که معمولاً حدود یک سال طول می کشد، تعویض کنید.

معمولاً می‌توانید بین سرویس فیلتر کمی بیشتر از آنچه توصیه می‌شود صبر کنید، و همه چیز به خوبی اجرا می‌شود، اما تعمیر و نگهداری تاخیری در نهایت خلاء را برطرف می‌کند.

تعمیرات حرفه ای جاروبرقی الجی

دستورالعمل های مراقبت از فیلتر نیز می تواند از جاروبرقی الجی به جاروبرقی الجی متفاوت باشد. برخی از مدل‌ها، مانند جارو شارژی Dyson و اکثر جاروبرقی الجی‌های روباتی، دارای یک فیلتر هستند. برخی دیگر مانند سری Shark Navigator Lift-Away دارای فیلترهای متعدد در قسمت های مختلف خلاء هستند. همه آنها را پیدا کنید!

بسیاری از جاروبرقی الجی‌ها هنوز از فیلترهای یکبار مصرف استفاده می‌کنند که باید به صورت دوره‌ای خریداری و تعویض کنید. اما انواع قابل شستشو و قابل استفاده مجدد در حال حاضر بسیار رایج هستند.

به طور کلی، یکی از اینها را با ضربه زدن روی لبه سطل زباله تمیز می‌کنید تا زباله‌های آشکار از بین بروند – انفجار هوای فشرده یک گزینه دیگر است، اما یک گزینه کثیف‌تر – و سپس آن را زیر آب سرد بشویید تا آب جاری شود.

روشن شما باید 24 ساعت به فیلتر اجازه دهید تا در هوا خشک شود (شاید در یک طاقچه آفتابگیر اگر دارید) تا ایمن باشد.

رفع گرفتگی جاروبرقی

مضحک ترین گرفتگی که من شخصا دیدم در آشپزخانه آزمایشی قدیمی Wirecutter در منهتن پایین بود، جایی که یک Miele ایستاده توسط یک خودکار Uni-ball Jetstream گیر کرد. جاروبرقی الجی برای چندین ماه بدون استفاده ماند و همه در آشپزخانه آزمایشی تصور کردند که “شکسته” است. وقتی در نهایت به دفتر رفتم و نگاهی به آن انداختم، در کمتر از یک دقیقه گرفتگی را پیدا کردم زیرا می دانستم کجا را باید نگاه کنم.

با این حال، معمولاً زمانی که زباله‌های کمی بزرگ (مانند تکه‌های ضایعات حیاط یا تکه‌های کاغذ) یا کمی چسبنده (مثلاً توده‌های مرطوب خاک یا توده‌های خز) در نواحی باریک، پیچ‌خورده و انتقالی داخل گیر می‌کنند، گرفتگی ایجاد می‌شود.

خلاء. به عنوان مثال، کانال ورودی روی سر تمیزکننده یکی از نقاط رایج است. در جاروبرقی الجی های چوبی، محل اتصال شفت به سطل گرد و غبار اغلب یک گلوگاه است.

اگر فکر می کنید باید گرفتگی را پاک کنید، ابتدا به آن نقاط انتقال نگاه کنید. اگر می‌توانید شیلنگ‌ها یا سر تمیزکننده را جدا کنید و به دنبال هر «دریچه‌ای» که ممکن است در جاروبرقی الجی تعبیه شده باشد بگردید – همه اینها احتمالاً نقاطی برای ایجاد گرفتگی هستند.

هرگونه گرفتگی یا تجمع را با دست، با یک لوله پاک کن یا با یک قوطی هوای فشرده پاک کنید.

اگر چیزی روشن نشد، سعی کنید چراغ قوه را عمیق‌تر به داخل دستگاه بتابانید و با لوله‌کشی روی هر گونه گرفتگی کار کنید. و سعی کنید از جاروبرقی الجی خودکارها خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات رایج جاروبرقی الجی و نحوه رفع آنها

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 11 =