نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت تیرگی صفحه تلویزیون الجی

فهرست مطالب

علت تیرگی صفحه تلویزیون. به طور کلی، اگر صفحه تلویزیون الجی شما دارای بازتاب ضعیف و عملکرد HDR پایین باشد، به خصوص در اتاقی با نور روشن تیره می شود. برای درک کامل علت مشکل صفحه تاریک تلویزیون الجی، باید یک ایده کلی از نحوه عملکرد روشنایی صفحه داشته باشید. بدون تکنوبی زیاد، روشنایی اساساً به سطح روشنایی تلویزیون الجی دلالت دارد.

یک تلویزیون الجی با سطح روشنایی بالاتر می‌تواند تصاویر را روشن‌تر نشان دهد، که در اتاق‌هایی که از قبل روشن هستند مفید است. همچنین اگر در حال تماشای HDR هستید، می‌تواند نقاط برجسته کوچک را برجسته کند. اگر بتوانید تنظیمات نور پس‌زمینه تلویزیون الجی خود را تنظیم کنید، که برخی از مارک‌ها به طور متناوب آن را روشنایی می‌نامند، بر کیفیت تصویر تأثیری نمی‌گذارد.

می توانید آن را در هر سطحی که ترجیح می دهید تنظیم کنید. اکنون که متوجه شدید روشنایی چگونه کار می کند، اینها دلایلی هستند که ممکن است صفحه نمایش تیره را در تلویزیون الجی خود مشاهده کنید:

علت تیرگی صفحه تلویزیون
علت تیرگی صفحه تلویزیون

انعکاس ضعیف

کنترل بازتاب به نحوه جذب و انعکاس نوری که از محیط اطراف بر روی صفحه نمایش می‌افتد اشاره دارد. اگر تلویزیون الجی را در اتاقی روشن قرار دهید، تلویزیون الجیی با قابلیت بازتاب ضعیف، تصویر را تاریک می‌کند و صفحه تاریک می‌شود.

اگر نور خورشید از پنجره ها وارد شود، دیدن درست صفحه نمایش را دشوار یا حتی غیرممکن خواهید داشت. اگر استفاده روزانه شما برای این سناریو صدق می کند، باید تلویزیون الجیی با حداکثر روشنایی بالا و کنترل بازتاب عالی تهیه کنید تا همچنان بتوانید تصاویر واضح را ببینید.

عملکرد پایین HDR

همچنین معمول است که اگر در حال تماشای HDR هستید، صفحه تلویزیون الجی تاریک می شود. این مشکل همچنان به روشنایی مربوط می شود، زیرا تلویزیون الجی شما برای یک تجربه HDR معتبر باید سطح روشنایی بالایی داشته باشد. این تنها راهی است که هایلایت های تصویر به طور مناسب ظاهر می شوند.

متأسفانه، برخی از مدل های تلویزیون الجی شناخته شده اند که به هر حال با تاریک کردن تصاویر، نقص های HDR خود را پنهان می کنند. خروجی نور برای برخی از تلویزیون الجی های 4K HDR اغلب مشابه آنچه در تلویزیون الجی های استاندارد غیر HDR انتظار دارید است.

در حالی که این یک نقطه ضعف رایج تلویزیون الجی‌های ارزان‌تر است، اما می‌تواند در برخی از مدل‌های میان رده و رده بالا که در روشنایی صرفه‌جویی می‌کنند نیز اتفاق بیفتد.

تلویزیون الجی‌هایی که نمی‌توانند برجسته‌سازی‌های روشن را در سطوح مشخص ایجاد کنند، معمولاً برای انجام نقشه‌برداری صدا طراحی می‌شوند، فرآیندی که از طریق آن محتوا را با قابلیت‌های خود تطبیق می‌دهند.

به عنوان مثال، یک تلویزیون الجی رده پایین با روشنایی 350 نیت نمی تواند صحنه ای را با 1000 نیت برجسته کند. برای جبران، به سادگی صحنه را طوری تنظیم می کند که هایلایت 350 نیت باشد، حداکثری که می تواند تحمل کند.

در واقع، تلویزیون الجی باید برای حفظ روشنایی متوسط ​​صحنه، نقاط برجسته روشن را قطع کند. در حالی که تصویر زیاد تاریک نمی شود، برخی از هایلایت ها کمی محو می شوند.

از طرف دیگر، مهندسان برخی مدل‌ها را نیز طراحی می‌کنند تا میانگین روشنایی صحنه را کاهش دهند، جزئیات را در نقاط برجسته نگه می‌دارند، اما تصویر اصلی را تیره‌تر از آنچه در ابتدا تسلط داشتیم، می‌سازند.

اگر تلویزیون الجی شما میانگین روشنایی برخی از صحنه ها را کاهش دهد، برای تماشای نمایش ها و فیلم ها در اتاقی با نور کافی، با نمایشگر تاریک تر، مشکل خواهید داشت.

همانطور که مشخص است، فقط به این دلیل که تلویزیون الجی شما می تواند با سیگنال های HDR کار کند به این معنی نیست که می تواند HDR را به طور موثر تولید کند.

پیشنهاد مطالعه: دلایل روشن نشدن مانیتور الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »