نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن مانیتور الجی

فهرست مطالب

روشن نشدن مانیتور . مشکلات مربوط به اتصالات داده یا برق ممکن است مانع از روشن شدن مانیتور الجی شما شود. اکثر کاربران ادعا می کنند زمانی که سیستم آنها به حالت آماده به کار یا خواب می رود اما بیدار نمی شود با این مشکل مواجه شده اند. همچنین، این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که سیستم عامل نمی تواند بوت شود یا در قطعات سخت افزاری داخلی مشکلاتی وجود دارد.

اگر هیچ نوری روی LED مانیتور الجی مشاهده نکردید، توجه داشته باشید که درگاه برق یا کابل شما مشکل دارد. در موارد دیگر، LED نور ساطع می کند اما شما با صفحه سیاه گیر کرده اید. این نشان دهنده مشکلات پورت داده یا کابل است. قبل از حرکت به جلو، ابتدا توصیه می کنیم کامپیوتر خود را به اجبار مجددا راه اندازی کنید و همه کابل ها را دوباره وصل کنید. همچنین، می‌توانید درایور گرافیک را بازنشانی کنید (با استفاده از کلیدهای Windows + Ctrl + Shift + B) تا مشکلات احتمالی نمایشگر را برطرف کنید.

روشن نشدن مانیتور
روشن نشدن مانیتور

کابل ها، پورت ها و پریزهای دیواری را بررسی کنید

قبل از هر چیز، باید مطمئن شوید که هیچ یک از کابل ها و پورت ها آسیب نبینند. در برخی موارد، پریز دیواری ممکن است آسیب دیده باشد. بنابراین، می توانید آداپتور برق را به پریز دیگری وصل کنید.

در مرحله بعد، هر دو کابل برق و دیتا (HDMI، DisplayPort، VGA) را بررسی کنید و مطمئن شوید که آنها شکسته نیستند. لطفاً در صورت آسیب دیدگی کابل را تعویض کنید. اگر مانیتور الجی شما از رابط پشتیبانی می کند، حتی ممکن است کابل داده دیگری را امتحان کنید.

در حالی که در این کار هستید، فراموش نکنید که پورت های برق و داده را بررسی کنید. اگر مشکلی در پورت پاور پیدا کردید، لطفاً گارانتی را بررسی کنید و برای رفع آن به نزدیکترین مرکز تعمیر ببرید. برای پورت های داده آسیب دیده، می توانید به سادگی کابل را به یک کابل جایگزین وصل کنید یا از یک رابط دیگر استفاده کنید.

مانیتور الجی چرخه برق

چرخه برق مانیتور الجی شما را از حالت بی پاسخ باز می‌گرداند و مشکلات اساسی را با شروع مجدد پارامترهای پیکربندی برطرف می‌کند. در زیر یک راهنمای ساده در مورد چگونگی انجام این کار وجود دارد:

  • ابتدا کامپیوتر خود را به زور خاموش کنید و مانیتور الجی را خاموش کنید.
  • در مرحله بعد، هر دو کانکتور داده و برق را جدا کنید. همچنین توصیه می کنیم که از منبع برق جدا شوید.
  • حدود دو تا سه دقیقه صبر کنید و همه کابل ها را دوباره وصل کنید.
  • در نهایت مانیتور الجی را روشن کرده و کامپیوتر خود را روشن کنید.

پیام های خطا را روی صفحه بررسی کنید

اگر مانیتور الجی کاملاً سیاه نیست و در عوض خطاهایی ایجاد می کند، می توانید مستقیماً دستورالعمل های صفحه را دنبال کنید.

به کدهای چشمک زن توجه کنید

برخی از تولیدکنندگان کدهای چشمک زن را برای اطلاع کاربران از علت احتمالی زمانی که مانیتور الجی روشن نمی شود، اتخاذ کرده اند. این کدها را می توان با توجه به الگوی چشمک زدن LED مانیتور الجی یا کلیدهای اختصاصی روی صفحه کلید شناسایی کرد.

به عنوان مثال، کلید Caps Lock HP شروع به چشمک زدن می‌کند (چشمک‌های طولانی و به دنبال آن‌های کوتاه) با الگوهای متمایز نشان‌دهنده مشکلات مختلف. بنابراین، اگر متوجه توالی های مشابه چشمک زدن هم شدید، می توانید به وب سایت رسمی سازنده خود مراجعه کنید تا علت اصلی و راه حل های احتمالی آنها را بیاموزید.

مشکل را در مانیتور الجی دیگری بررسی کنید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا کمک نکرد، ممکن است مشکل در اجزای داخلی مانیتور الجی شما باشد. در این حالت تنها گزینه تعمیر یا تعویض دستگاه خروجی است.

خوب، می توانید با اتصال مانیتور الجی دیگری به سیستم خود، این موضوع را بررسی کنید. اگر صفحه نمایش دیگر بدون هیچ مشکلی روشن می شود، نشان دهنده این است که نمایشگر شما نادرست است. با این حال، اگر نمایشگر دوم نیز روشن نشد، بدانید که مشکلاتی با سایر اجزای سخت افزاری وجود دارد.

نور پس زمینه مانیتور الجی یا نوارهای LED را جایگزین کنید

اینورترهای نور پس زمینه به عنوان منبع نور برای نمایشگرهای LCD عمل می کنند. بنابراین، اگر پنل صفحه نمایش معیوب شود، قادر به تولید تصاویر نخواهد بود.

برای تأیید اینکه نور پس‌زمینه خراب است، یک نور سفید در نزدیکی صفحه بگیرید و بررسی کنید که آیا می‌توانید گرافیک را ببینید. اگر بله، لطفا مراحل زیر را برای تعویض نور پس زمینه مانیتور الجی انجام دهید:

  • ابتدا کامپیوتر خود را خاموش کرده و کابل برق را از مانیتور الجی جدا کنید.
  • سپس، تمام قطعات مانیتور الجی – پایه، قاب و صفحه پوشش را جدا کنید.
  • برد اینورتر را پیدا کنید و تمام اتصالات را از برق بکشید. در حالی که در این کار هستید، کابل منبع تغذیه را نیز جدا کنید.
  • اکنون پیچ هایی که برد اینورتر را در جای خود نگه می دارند را با دقت باز کنید.
  • سپس، یک اینورتر نور پس زمینه جدید را در اینجا قرار دهید و آن را سفت کنید.
  • همه اجزا را دوباره جمع کنید و بررسی کنید که آیا مانیتور الجی شما روشن است یا خیر.

در حالی که اینورترهای نور پس زمینه روی LCD ها وجود دارند، مانیتور الجیهای LED نوارهای اختصاصی برای تولید تصاویر دارند. قبل از تعویض این قطعات، ابتدا باید مطمئن شوید که آیا آنها آسیب دیده اند یا خیر:

  1. مانیتور الجی خود را به یک محیط تاریک ببرید.
  2. سپس پایه مانیتور الجی و بدنه آن را بردارید.
  3. نوارهای LED را پیدا کنید، مانیتور الجی خود را روشن کنید و بررسی کنید که آیا شروع به درخشش می کنند یا خیر. اگر آنها نمی درخشند، توجه داشته باشید که نوارهای LED آسیب دیده اند.
  4. تمام اتصالات را از مانیتور الجی جدا کنید.
  5. اگر قبلاً قاب را جدا نکرده اید، لطفاً آن را بردارید.
  6. اکنون، شروع به حذف این اجزاء متوالی کنید – نوارها، پانل نمایشگر، پانل فیلتر، لایه‌های انتشار، زبانه‌ها (که صفحه بازتابنده را نگه می‌دارند) و در نهایت ورق‌ها.
  7. سپس، کانکتور برق نوارهای LED خود را جدا کنید. پس از انجام این کار، نوارهای LED را با دقت بردارید.
  8. در مرحله بعد، نوارهای جدید را دقیقاً همانطور که نوارهای قدیمی تر قرار داده بودند، تراز کنید.
  9. حالا کابل برق را به نوارهای LED جدید وصل کنید.
  10. سایر قطعات مانیتور الجی را دوباره جمع کنید و کامپیوتر خود را راه اندازی کنید. این بار مانیتور الجی شما باید روشن شود.

پیشنهاد مطالعه: تعمیرات لازم برای تعمیر روشن نشدن گوشی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − دو =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »