نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

پیکسل مرده یا گیر کرده در تلویزیون الجی

فهرست مطالب

پیکسل مرده یا گیر کرده در تلویزیون. تصور کنید فیلم مورد علاقه خود را تماشا می کنید، زمانی که متوجه یک فضای سیاه کوچک روی صفحه نمایش خود می شوید. شما به عقب، سریع به جلو، تغییر کانال، اما نقطه سیاه هنوز وجود دارد. شما یک پیکسل مرده دارید. قبل از اینکه شروع به گریه کردن کنید و تلویزیون الجی خود را جمع کنید تا آن را دور بیندازید، بیایید نگاهی بیاندازیم که دقیقاً پیکسل مرده چیست، چه چیزی باعث آن می شود و چگونه می توانید آن را برطرف کنید.

پیکسل مرده یا گیر کرده در تلویزیون
پیکسل مرده یا گیر کرده در تلویزیون

پیکسل های مرده چیست

صفحه نمایش تلویزیون الجی شما از هزاران پیکسل – مربع های کوچک نور تشکیل شده است. هر کدام از این پیکسل ها از سه زیرپیکسل قرمز، آبی و سبز تشکیل شده است. سطوح زیرپیکسل نور بسته به رنگی که پیکسل آنها قرار است پخش شود تغییر می کند.

اگر پیکسل شما به طور مداوم روشن است و یک رنگ تک و روشن را نشان می دهد، گیر کرده است. این به این معنی است که یک یا چند زیرپیکسل روشن هستند و خاموش یا تنظیم نمی شوند. اگر سیاه باشد و هرگز روشن نشود، مرده است. این بدان معنی است که هیچ یک از زیرپیکسل ها، صرف نظر از آنچه روی صفحه نمایش است، روشن نمی شوند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید برای پیکسل خود مراسم تشییع جنازه برگزار کنید، مطمئن شوید که نقطه سیاه واقعاً یک پیکسل مرده است. یک پارچه نرم و بدون پرز بردارید، آن را با محلول پاک کننده صفحه اسپری کنید و به آرامی صفحه را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که ابتدا محلول تمیز کننده را روی پارچه اسپری کنید نه مستقیماً روی صفحه.

اگر صفحه نمایش شما هنوز آن فضای سیاه آزاردهنده را دارد، یک پیکسل مرده برای مقابله با آن دارید. اما چه چیزی باعث مرگ پیکسل ها می شود؟

چه چیزی باعث پیکسل های مرده می شود

چند دلیل وجود دارد که تلویزیون الجی شما ممکن است پیکسل مرده داشته باشد. اکثر پیکسل های مرده به دلیل اتصالات برق ناموفق ایجاد می شوند. برخی از آنها به دلیل عدم تشخیص یا دریافت ولتاژ الکتریکی توسط ترانزیستور پیکسل است که به پیکسل می گوید روشن شود یا کدام رنگ را نمایش دهد.

برخی از پیکسل های مرده به دلیل نقص سازنده است. اگرچه این موارد نادر هستند، اما اتفاق می‌افتند. خطاهای کوچک در مونتاژ می تواند باعث شود که چند پیکسل مرده در بین میلیون ها پیکسل کار شناسایی نشده لغزند.

تروما همچنین می‌تواند باعث مرده شدن پیکسل‌ها شود – و نوعی نیروی بی‌حرکتی که به تلویزیون الجی شما وارد می‌شود می‌تواند باعث از بین رفتن پیکسل‌ها شود. پیکسل ها همچنین می توانند در نتیجه باقی ماندن تصاویر ثابت برای مدت طولانی در تلویزیون الجی شما از بین بروند. این می تواند باعث سایش ناهموار فسفر در پیکسل شما شود.

راه های رفع

راه های زیادی برای تلاش برای تعمیر پیکسل مرده وجود دارد. اکثر سازندگان انتظار دارند که در فرآیند مونتاژ مشکل ایجاد شود و سیاست های گارانتی آنها تعمیر یا تعویض صفحه نمایش را پوشش می دهد. با بخش خدمات مشتری سازنده تلویزیون الجی خود تماس بگیرید و وضعیت را توضیح دهید و بپرسید که آیا آنها راه حلی ارائه می دهند یا خیر.

اگر می خواهید خودتان سعی کنید مشکل را تعمیر کنید، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. ایمن ترین آنها احتمالاً اجرای یک DVD ویژه است که برای تمرین پیکسل ها برنامه ریزی شده است، که ممکن است پیکسل های شما را احیا کند. اما مراقب باشید، برخی از این روش‌ها ممکن است به پیکسل‌های اطراف پیکسلی که می‌خواهید تعمیر کنید آسیب برساند، که ممکن است ضمانت شما را باطل کند. مهم نیست که چقدر با دقت از این روش ها استفاده می کنید، همیشه این خطر وجود دارد که آسیب بیشتری به تلویزیون الجی خود وارد کنید.

از نرم افزار یا برنامه وب استفاده کنید

اگر تلویزیون الجی شما یک تلویزیون الجی هوشمند است یا به رایانه متصل است، می‌توانید از یکی از وب‌سایت‌های موجود استفاده کنید که به رفع پیکسل‌های مرده کمک می‌کند. چندین برنامه مبتنی بر وب وجود دارد که رنگ های ثابت را نشان می دهد و به شما امکان می دهد پیکسل های مرده را راحت تر پیدا کنید. برخی از این موارد عبارتند از Dead Pixels Test، CheckPixels.com، Dead-pixel check یا LCD DeadPixel Test.

همچنین ابزارهای نرم افزاری وجود دارند که به احیا یا جدا کردن پیکسل ها کمک می کنند. UDPixel یک مثال است – پیکسل آسیب‌دیده را ایزوله می‌کند و پیکسل‌های اطراف آن را مجبور می‌کند تا در رنگ‌های مختلف با سرعتی سریع بچرخند. اگرچه این نوع تعمیر می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

وب سایت هایی مانند JScreenFix صفحه نمایش شما را به طور مکرر با سرعتی در حدود 60 بار در ثانیه روشن و خاموش می کنند. پس از مدتی، پیکسل ها ممکن است پاسخ دهند و چسبیده شوند یا احیا شوند.

تنظیم مجدد کارخانه

تنظیم مجدد تلویزیون الجی به تنظیمات پیش فرض کارخانه نیز می تواند مشکل را حل کند. فرآیند این کار از تلویزیون الجیی به تلویزیون الجی دیگر بسته به سازنده و مدل متفاوت است. برای اینکه بدانید چگونه تلویزیون الجی خود را استراحت دهید، باید دفترچه راهنمای مالک خود را بیابید، یا می توانید دستورالعمل ها را به صورت آنلاین جستجو کنید. اگر نمی‌توانید دستورالعمل‌ها را بیابید، در هر صورت، با پشتیبانی مشتری سازنده تلویزیون الجی خود برای راهنمایی تماس بگیرید.

تعویض صفحه نمایش

اگر هیچ یک از این تکنیک‌ها کمکی نکرد، و اگر نمی‌خواهید در تلاش برای خرید قطعات جایگزین از سازنده تلویزیون الجی خود زحمت بکشید، چند روش تعمیر دستی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

اعمال فشار

در صورت وجود مشکل در اتصالات پیکسل، فشار ممکن است به بازیابی پیکسل شما کمک کند. یک خودکار یا مداد نوک تیز کسل کننده و یک دستمال پارچه ای خشک پیدا کنید. تلویزیون الجی خود را خاموش کنید، پارچه شستشو را تا کنید و پارچه را روی پیکسل آسیب دیده قرار دهید. با قلم یا مداد به آرامی به ناحیه مورد نظر فشار وارد کنید.

همچنین می توانید مالش پیکسل را امتحان کنید. برای انجام این کار، نوک انگشت خود را به آرامی روی پیکسل بمالید تا زمانی که دوباره تنظیم شود. به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از شکستن پیکسل های بیشتر، لمس خود را ملایم و سبک نگه دارید.

ضربه زدن روی پیکسل نیز ممکن است کمک کننده باشد. برای این روش، تلویزیون الجی خود را روشن کنید و آن را به یک صفحه نمایش تک رنگ تبدیل کنید تا به راحتی پیکسل آسیب دیده را پیدا کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید، به آرامی با یک خودکار توپی یا سایر شی‌های کسل‌کننده و کوچک به آن ضربه بزنید.

پیام صفحه نیز ممکن است کار کند. مشابه روش مالشی که در بالا ذکر شد، پس از شناسایی محل پیکسل مرده، تلویزیون الجی خود را خاموش می کنید. یک پارچه کمی مرطوب بردارید و با یک انگشت آن ناحیه را با پارچه فشار دهید. با حفظ فشار، تلویزیون الجی خود را دوباره روشن کنید. فشار را از روی صفحه نمایش بردارید. این باید پیکسل مرده را از بین می برد.

روش دیگر ترکیبی از تکنیک های ماساژ صفحه نمایش و روش های فشار است. پیکسل مرده را با استفاده از یک مداد چربی علامت گذاری کنید، سپس پس از خاموش کردن تلویزیون الجی، یک پارچه مرطوب را روی آن قسمت قرار دهید. انتهای درپوش یک خودکار را روی پارچه قرار دهید و فشار ملایمی وارد کنید. 15-20 ثانیه نگه دارید، سپس قلم و پارچه را بردارید. مداد چربی را از روی صفحه نمایش خود پاک کنید و تلویزیون الجی خود را روشن کنید.

همانطور که یک پیکسل مرده می تواند خسته کننده باشد، چندین چیز وجود دارد که می توانید برای رفع آن تلاش کنید. اگر تصمیم به استفاده از روش دستی یا عملی دارید، فقط به یاد داشته باشید که بسیار مراقب باشید تا آسیب بیشتری وارد نکنید.

پیشنهاد مطالعه: رفع خطوط سیاه روی مانیتور الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هجده =