نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج جاروبرقی الجی و نحوه رفع آنها

فهرست مطالب

مشکلات رایج جاروبرقی الجی. به نظر می رسد جاروبرقی الجی ها همیشه در نامناسب ترین زمان ها خراب می شوند، اینطور نیست؟ ما نمی‌توانیم چلوی خرابی جاروبرقی الجی را بگیریم، اما می‌توانیم به شما کمک کنیم برخی از مشکلات رایج خلاء را عیب یابی کنید. کارشناسان جاروبرقی الجی با ما در مورد چگونگی انجام برخی مشکلات و زمان تماس با متخصصین صحبت می کنند.

مشکلات رایج جاروبرقی الجی

همیشه دفترچه راهنما را بخوانید

قبل از اینکه پیچ گوشتی را بیرون بیاورید یا شروع به کشیدن قطعات جاروبرقی الجی خود کنید، همیشه، همیشه، ابتدا دفترچه راهنما را بخوانید. در مورد نحوه دسترسی و تعویض فیلترها به شما توصیه می‌کند، به شما می‌گوید کدام قسمت‌ها را می‌توانید بشویید، و نکات مفید دیگری برای نگهداری و عیب‌یابی جاروبرقی الجی‌تان.

و اگر دفترچه راهنما را نخوانید، ممکن است در نهایت کاری را انجام دهید که مشکل را بدتر کند یا ضمانت شما را باطل کند – که هیچ کدام نتایج خوبی ندارند. پس فقط خودتان را بپوشانید و دفترچه راهنما را بخوانید، باشه؟ خسته کننده است اما می تواند شما را از یک دنیا درد نجات دهد.

نکاتی که در اینجا به شما می دهیم ماهیت کلی تری دارند. دفترچه راهنمای دستگاه شما می تواند دستورالعمل های خاص تری را به شما ارائه دهد.

نگهداری و نظافت و مشکلات رایج جاروبرقی الجی

اگر مراقب جاروبرقی الجی خود باشید، آن هم از شما مراقبت خواهد کرد. نگهداری و تمیز کردن منظم به جاروبرقی الجی شما کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد و مشکلات را به حداقل برساند. همچنین طول عمر جاروبرقی الجی شما را افزایش می دهد که در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

مواردی که باید قبل از تماس با تعمیرکار امتحان کنید

می دانید چگونه متخصصان فناوری اطلاعات همیشه به شما می گویند که رایانه خود را خاموش و دوباره روشن کنید؟ خب، ترفندهای مشابهی برای عیب یابی مشکلات جاروبرقی الجی وجود دارد.

قبل از انجام هر کار دیگری، انسداد شیلنگ را بررسی کنید، بررسی کنید که آیا کیسه یا سطل باید خالی شود یا خیر، و نگاهی به فیلترها بیندازید تا ببینید آیا نیاز به تمیز کردن دارند یا خیر.

از دست دادن مکش

از دست دادن مکش می تواند به دلیل انسداد در شیلنگ باشد. اگر فکر می کنید در شلنگ انسداد وجود دارد، آن را از سر و بدنه جاروبرقی الجی جدا کنید و آن را به خوبی تکان دهید تا ببینید آیا چیزی بیرون می افتد یا جغجغه می کند.

هر انتهای شیلنگ را بررسی کنید تا ببینید آیا انسداد قابل مشاهده است یا خیر، و اگر وجود نداشت، دسته جارو را به آرامی از داخل شلنگ فشار دهید تا انسداد را پیدا کنید و آنها را بیرون برانید.

اگر جاروبرقی الجی شما دائماً مسدود می شود، سعی کنید تمام قطعات تمیزکننده جداشدنی را از سر تمیزکننده، ضمائم، شیلنگ و میله جدا کرده و آنها را خیس کنید و بشویید. این باعث می‌شود جاروبرقی الجی بسیار جدیدتر به نظر برسد و همچنین سطح نویز هنگام استفاده از آن کاهش یابد.

گرفتگی فیلتر

شما باید فیلترهای جاروبرقی الجی خود را به طور منظم تمیز کنید تا به کارکرد نرم دستگاه کمک کنید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، برای اولین تمیز کردن به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید و سپس یک یادآوری را در تلفن خود تنظیم کنید تا فیلتر را ماهی یک بار یا بیشتر تمیز کند.

فیلترها را بیرون بیاورید و آنها را برس بکشید، سپس آنها را بشویید تا از شر تمام گرد و غبار خلاص شوند. قبل از اینکه دوباره در دستگاه قرار دهید، بگذارید کاملا خشک شوند.

تنها استثنا در این مورد مربوط به فیلترهای HEPA است که معمولاً قابل شستشو نیستند. برای اطلاع از جزئیات فیلتر خود، دفترچه راهنما را بررسی کنید.

اگر مدتی از خرید جاروبرقی الجی می گذرد، ممکن است نیاز به تعویض فیلتر داشته باشید. معمولاً می توانید آنها را مستقیماً از سازنده یا از خرده فروشان جاروبرقی الجی خریداری کنید.

سر تمیز کننده گیر کرده

پس از ساعت‌ها مکیدن مو و پرز از کف، جای تعجب نیست که سر جاروبرقی الجی شما کمی گره بخورد. اگر سر کف دارای یک غلتک برس است، معمولاً می توانید آن را برای تمیز کردن بردارید. (فقط ابتدا دستورالعمل ها را بررسی کنید تا چیزی را خراب نکنید.) موهای درهم یا نخ را با برش دادن آنها با قیچی، یک ریپر نخ یا چاقوی کوچک بردارید.

در حالی که در حال کار هستید، سر غلتک و موها را با استفاده از یک برس کوچک، شلنگ جاروبرقی الجی یا با شستن آن زیر شیر آب تمیز کنید. (قبل از نصب مجدد آن را بررسی کنید که خشک باشد.)

کریس بارنز، کارشناس خانگی CHOICE می‌گوید: «برس غلتکی در سر تمیزکننده گاهی اوقات توسط یک تسمه لاستیکی هدایت می‌شود، که می‌تواند چرخ‌های محرک غلتکی را فرسوده، شکسته یا بلغزد». «قرار دادن آن در جای خود یا جایگزینی آن معمولاً یک کار به اندازه کافی آسان است.

با این حال، بسیاری از این غلتک‌های برس اکنون مستقیماً توسط یک دوک چرخان هدایت می‌شوند، بنابراین این کار ممکن است برای بسیاری از مدل‌های فعلی مرتبط نباشد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تعمیر صفحه نمایش شکسته تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =