نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای تمیز کردن جاروبرقی الجی

فهرست مطالب

در این مقاله راهنمای کامل تمیز کردن جاروبرقی الجی در اختیار شما قرار می گیرد. عجیب است که چگونه جاروبرقی الجی خانه شما اغلب کثیف ترین وسیله در خانه است. تا زمانی که جاروبرقی الجی را تمام کنید، ممکن است تمایلی نداشته باشید که به خود جاروبرقی الجی کمی محبت و مراقبت کنید. اما ارزشش را دارد: یک جاروبرقی الجی تمیز و تمیز کار بسیار بهتری در جمع آوری خاک در اطراف خانه شما انجام می دهد و عمر طولانی تری خواهد داشت.

نحوه تمیز کردن سطل و داخل دستگاه، تعویض فیلترها و رفع گرفتگی ها، موهای درهم و سایر مشکلات را توضیح خواهیم داد.

راهنمای تمیز کردن جاروبرقی
راهنمای تمیز کردن جاروبرقی

راهنمای تمیز کردن جاروبرقی

قبل از انجام هر گونه تعمیر و نگهداری از جاروبرقی الجی، دستورالعمل مدل خود را بخوانید. اینها نحوه دسترسی و جایگزینی فیلترها را نشان می‌دهند که شستشوی کدام قسمت‌ها بی‌خطر است، به‌علاوه توصیه‌های مفید دیگر.

یکی از محصولات جدید و بسیار کارآمد شرکت ال جی که در سال های اخیر محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده ربات جاروبرقی ال جی است. این دستگاه ابعاد کوچکتری نسبت به جاروبرقی های معمولی دارد بنابراین به راحتی می تواند در بخش های مختلف منزل یا محل کار شما قرار گرفته و محل مورد نظر را تمیز کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ربات جاروبرقی ال جی و مزایا و معایب استفاده از این دستگاه می توانید به مقاله « جوانب مثبت و منفی ربات جاروبرقی الجی » مراجعه کنید.

آنچه برای تمیز کردن جاروبرقی الجی خود نیاز دارید

همراه داشتن موارد زیر به شما کمک می کند تا جاروبرقی الجی خود را کاملا تمیز کنید.

  • یک پارچه نرم برای پاک کردن آن
  • قیچی، چاک دهنده درز یا چاقوی کوچک برای از بین بردن موهای درهم و تار.
  • یک برس کوچک (مانند یک برس ظرفشویی یا مسواک قدیمی).
  • سینک برای تمیز کردن قطعات جاروبرقی الجی.
  • ضدعفونی کننده (مانند ایزوپروپیل الکل).
  • دسته جارو برای رفع گرفتگی های شلنگ.
  • جاروبرقی الجی دوم نیز می تواند مفید باشد.

زمان بندی هر یک از وظایف نگهداری زیر فقط یک پیشنهاد است. هر زمان که مکش جاروبرقی الجی شما قطع شد، بوی کپک زدگی از خود ساطع کرد یا به سادگی شبیه به هم ریختگی بود، کمی به آن توجه کنید.

راهنمای تمیز کردن جاروبرقی
راهنمای تمیز کردن جاروبرقی

بعد از هر بار استفاده جاروبرقی الجی خود را تمیز کنید

برای جاروبرقی الجی های بدون کیسه، سطل گرد و غبار را خالی کنید و سر تمیزکننده و غلتک های برس را تمیز کنید.

  • اگر سر کف دارای یک غلتک برس است، معمولاً می توانید برای تمیز کردن آسان آن را بردارید. دستورالعمل نحوه انجام این کار را بررسی کنید زیرا هر جاروبرقی الجی متفاوت است.
  • هر گونه مو یا نخی که در اطراف غلتک در هم پیچیده است را با قیچی، نخ ریپر یا چاقوی کوچک برش دهید. مراقب باشید که موهای غلتکی یا خودتان را نبرید!
  • سر غلتک و موها را از هرگونه گرد و غبار، پرز و مو تمیز کنید – یک برس کوچک می تواند به این کار کمک کند. اگر غلتک بسیار کثیف است، اغلب می توانید آن را زیر شیر آب بشویید. قبل از نصب مجدد مطمئن شوید که خشک است.
  • ورودی (باز شدن) روی سر تمیزکننده را برای هرگونه انسداد بررسی کنید.
  • اگر غلتک را برداشته اید دوباره داخل آن قرار دهید و مطمئن شوید که به درستی قرار گرفته است.
  • برای سرهای تمیزکننده چند طبقه، ممکن است یک طبقه سخت وجود داشته باشد که یک لبه نرم از پرزها را در اطراف لبه سر پایین بیاورد. آنها را پایین بیاورید و آنها را از هرگونه پرز و کثیفی تمیز کنید.

شلنگ را از نظر موانعی مانند آجرهای لگو، تکه‌های کاغذ، دکمه‌ها و گیره‌های مو بررسی کنید. معمولاً فوراً متوجه خواهید شد که آیا چیزی در شیلنگ گیر کرده است، اما گاهی اوقات ممکن است انسداد در طول زمان ایجاد شود. برای انجام این:

  • شلنگ را جدا کنید و آن را تکان دهید تا ببینید آیا چیزی به صدا در می آید یا می افتد
  • هر انتهای آن را برای انسداد قابل مشاهده بررسی کنید و دسته جارو را با دقت به سمت پایین شلنگ فشار دهید تا انسداد را احساس کنید و آنها را بیرون برانید.

یکبار در ماه (یا بعد از چند بار استفاده) جاروبرقی الجی خود را تمیز کنید

راهنمای حذف و شستشوی فیلترها و نحوه انجام آن را به دفترچه راهنما یا وب سایت سازنده بررسی کنید.

گرد و غبار انباشته شده را از روی فیلترهای قابل شستشو پاک کنید (توصیه می کنیم این کار را در بیرون انجام دهید) و در صورت امکان آنها را زیر شیر آب یا در سینک آب گرم بشویید.

  • اکثر جاروبرقی الجی ها دارای یک فیلتر پیش موتور بین کیسه / سطل و موتور هستند. این کار هوای عبوری از کیسه یا سطل را فیلتر می کند تا مطمئن شود گرد و غبار وارد موتور نمی شود. آنها همچنین ممکن است فیلترهای دیگری مانند HEPA یا فیلترهای دیگر برای هوای خروجی از موتور داشته باشند تا مطمئن شوند هیچ ذرات ریز به هوای خانه باز نمی گردند.
  • فیلترهای پیش موتور معمولاً مواد درشتی هستند که می توان آنها را با برس پاک کرد و زیر شیر آب شست و یا در آب گرم شست. قبل از اینکه دوباره داخل جاروبرقی الجی نصب کنید، مطمئن شوید که کاملاً خشک شده اند.
  • فیلترهای هپا را معمولاً می توان به آرامی برس زد یا تکان داد تا گرد و غبار انباشته شده پاک شود، اما معمولاً نمی توان آنها را شست. دفترچه راهنما را بررسی کنید که آیا مال شما قابل شستشو است یا نه و دستورالعمل‌های تمیز کردن خاصی وجود دارد.

سطوح بیرونی جاروبرقی الجی را با یک پارچه مرطوب نرم پاک کنید.

کیسه را تعویض کنید

برای مدل های کیسه دار، کیسه را زمانی که حدود دو سوم پر شد تعویض کنید. رها کردن آن تا زمانی که کاملاً پر شود بر مکش تأثیر می گذارد و جاروبرقی الجی شما عملکرد خوبی نخواهد داشت. همچنین، باقی ماندن خاک برای مدت طولانی ممکن است باعث ایجاد کپک و میکروب در داخل کیسه شود.

هنگامی که در حال تعویض کیسه هستید، از این فرصت استفاده کنید تا گرد و غبار سرگردان را از محفظه کیسه با یک پارچه مرطوب تمیز کنید (یا از جاروبرقی الجی دوم استفاده کنید – لوازم جانبی برس ایده آل است). قبل از گذاشتن کیسه جدید و بستن محفظه از خشک بودن سطوح محفظه کیف اطمینان حاصل کنید.

سالی یکبار جاروبرقی الجی خود را تمیز کنید

در صورت نیاز فیلترها را تعویض کنید. راهنمای زمان بندی توصیه شده برای این کار را بررسی کنید. اگر فیلترها تمیز به نظر می رسند و با قدرت مکش یا خروج گرد و غبار و بو از جاروبرقی الجی مشکلی ندارید، احتمالاً هنوز نیازی به انجام این کار ندارید.

برای جاروبرقی الجی های کیسه ای:

  • فیلترهای جایگزین اغلب با هر بسته کیسه جایگزین عرضه می شود.
  • دستورالعمل ها را در مورد اینکه چند بار فیلترها باید تعویض شوند را بررسی کنید.
  • اگر شک دارید، یک قانون کلی خوب این است که فیلترها را هنگام نصب آخرین کیسه از بسته تعویض کنید.
  • اگر نیاز به خرید فیلترهای جایگزین دارید، دستورالعمل ها یا وب سایت سازنده را برای نوع فیلتر مناسب بررسی کنید. اغلب می توانید آنها را مستقیماً به صورت آنلاین یا از یک خرده فروش سفارش دهید.

برای جاروبرقی الجی های بدون کیسه:

  • سطل/سطل گرد و غبار را بردارید و تمیز کنید.
  • در صورت امکان آن را در آب گرم بشویید.
  • ممکن است بتوانید شلنگ، میله و سر لوازم جانبی را نیز جدا کرده و بشویید، اگر خیلی کثیف هستند.
  • قبل از اینکه جاروبرقی الجی را دوباره کنار هم قرار دهید، مطمئن شوید که تمام قطعات کاملا خشک شده اند.
امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =