نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون الجی

فهرست مطالب

آیا با دلایل کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون آشنایی دارید؟ این مقاله به شما می گوید که چگونه مشکل کار نکردن ریموت تلویزیون الجی را برطرف کنید. الجی یک شرکت شناخته شده در دنیای الکترونیک و لوازم خانگی است. این شرکت طیف گسترده ای از محصولات مانند تلفن های هوشمند، تلویزیون و سایر لوازم الکترونیکی را ارائه می دهد، اما کیفیت این محصول ممکن است متفاوت باشد.

بنابراین، اگر از تلویزیون الجی استفاده می کنید و با استفاده از کنترل تلویزیون الجی مشکل دارید، در مکان مناسبی هستید. هنگام عیب یابی یک کنترل از راه دور، مطمئناً باتری ها به ذهن متبادر می شوند. اما اگر کنترل از راه دور شما هنوز کار نمی کند، زمان آن رسیده است که به عمق مشکل بپردازید.

آیا بین تلویزیون و ریموت شما مانعی وجود دارد؟ آیا باتری ها را اشتباه قرار داده اید؟ همچنین، دوباره کنترل از راه دور را با تلویزیون خود جفت کنید – شاید در هنگام قطع برق یا رویداد دیگری قطع شده باشد.

کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون
کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون

عیب یابی کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون الجی

امروز می خواهیم شما را با رایج ترین مشکلات کنترل از راه دور تلویزیون و نحوه حل آنها آشنا کنیم. ما راه‌حل‌هایی برای همه چیز داریم، از جفت نشدن ریموت شما تا اینکه نمی‌توانید آن را بدون سر و صدا روشن کنید.

باتری ها را عوض کنید

ریموت های تلویزیون آن مشکلاتی را که شما فکر می کنید ایجاد نمی کنند. مشکلات رایج دستگاه در واقع به باتری ها مربوط می شود. به عنوان مثال، کنترل از راه دور در زمان‌های تصادفی کار نمی‌کند، یا با فشار دادن دکمه‌ای پاسخ نمی‌دهد.

وقتی ریموت تلویزیون شما از کار می‌افتد، به جای صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری در یک دستگاه جدید، در واقع جایگزین کردن باتری‌ها بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

یک کنترل از راه دور دارید که کار نمی کند؟ آنچه می توانی انجام دهی این هاست:

  • اگر با ریموت خود مشکل دارید، باتری ها را خارج کرده و دکمه پاور را برای ده ثانیه فشار دهید. این ریموت را ریست می‌کند و برق باقیمانده را حذف می‌کند.
  • باتری ها را پس از حداقل یک دقیقه کامل استفاده نکردن از راه دور، دوباره در کنترل از راه دور خود قرار دهید.
  • هنگامی که باتری های کنترل تلویزیون را دوباره قرار می دهید، مطمئن شوید که آنها مطابق با قطبیت (+ و -) قرار گرفته اند.
  • از کنترل از راه دور برای کنترل تلویزیون خود استفاده کنید و بررسی کنید که آیا دوباره کار می کند یا خیر.

اگر کنترل از راه دور شما پاسخ نمی‌دهد، باتری‌ها را تعویض کنید تا ببینید مشکل را برطرف می‌کند یا خیر. اگر این کار نمی کند، می توانید ببینید که آیا یک روش جایگزین کمک می کند یا خیر.

کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون
کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون

هر گونه مانعی که سیگنال راه دور را مسدود می کند را بردارید

فرستنده و گیرنده دو بخش کنترل از راه دور تلویزیون هستند. با یک فرستنده، می توانید با استفاده از فناوری مادون قرمز، فرمانی را از راه دور به تلویزیون خود ارسال کنید. سپس گیرنده سیگنال را گوش می دهد و آن را به تلویزیون ارسال می کند.

برای جلوگیری از مشکلات کنترل از راه دور تلویزیون، مطمئن شوید که هیچ مانعی مانع گیرنده تلویزیون نباشد. اگر جسم یا قاب عکسی را روی پایه تلویزیون خود قرار می دهید، یا اگر چیزی در نزدیکی آن در مقابل تلویزیون الجی شما قرار دارد، آنها را از مسیر خارج کنید.

اگر مراحل ذکر شده کار نمی کند، یک کار دیگر وجود دارد که می توان انجام داد. می توانید سعی کنید فاصله بین تلویزیون و کنترل از راه دور را کاهش دهید. اگر اتاق نشیمن طولانی دارید، نزدیکتر کردن تلویزیون به مبل می تواند کمک کننده باشد. در برخی موارد، به دلیل فرش ضخیم یا انبوهی از وسایل در زیر کاناپه است که ریموت‌ها را نگه می‌دارد.

چرا تلویزیون مدام قطع میشود؟ برای پاسخ به این سوال مقاله « دلایل قطع شدن مداوم کابل تلویزیون الجی » را کامل مطالعه کنید.

دکمه های ریموت پاسخ نمی دهند

وقتی در حال تماشای یک فیلم یا بازی هستید و ناگهان کنترل از راه دور کار نمی‌کند، اولین کاری که انجام می‌دهید این است که سریع آن را تکان دهید تا ببینید آیا برخی از دکمه‌ها گیر کرده‌اند یا خیر. این اغلب باعث می شود که دکمه پاسخگو دوباره کار کند، اما اگر این کار را نکرد، متأسفانه، معمولاً به این معنی است که آن دکمه ها واقعاً شکسته نشده اند – آنها فقط قبل از شروع دوباره به درستی به یک بازنشانی ساده نیاز دارند.

یکی از راه‌های تشخیص اینکه آیا دکمه‌ای روی ریموت الجی شما نیاز به تعویض دارد یا خیر این است که گوشی خود را بیرون بیاورید و دوربین را باز کنید. کنترل از راه دور خود را جلوی دوربین بگیرید و دکمه ای را که فکر می کنید ممکن است خراب باشد فشار دهید. بله، کمی احمقانه به نظر می رسد، اما کار می کند! دوربین گوشی هوشمند شما باید حسگر مادون قرمز کنترل از راه دور را انتخاب کند و اگر دکمه به درستی کار کند، فلاش نور را مشاهده خواهید کرد.

کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون
کار نکردن کنترل از راه دور تلویزیون

اگر هنوز چراغ های چشمک زن دریافت نمی کنید، ممکن است یک دکمه شکسته داشته باشید. این ممکن است اتفاق بیفتد، به خصوص زمانی که کنترل تلویزیون خود را رها کنید. می توانید بارها و بارها دکمه را فشار دهید تا زمانی که دکمه از بین برود.

تلویزیون الجی خود را روشن کنید

اگر با تلویزیون الجی خود مشکل دارید، اولین قدم این است که بررسی کنید که کنترل از راه دور به درستی کار می کند. اگر کار کرد، پس مشکل از تلویزیون الجی شماست.

اگر کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد، سعی کنید تلویزیون خود را از برق بکشید، چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را دوباره وصل کنید (در صورت امکان). حتما دو دقیقه صبر کنید تا دوباره آن را وصل کنید. اگر تلویزیون شما بی سیم است، بررسی کنید که تلفن بی سیم، اجاق مایکروویو یا سایر دستگاه های بی سیم با سیگنال کنترل از راه دور تداخل نداشته باشند. در صورت امکان، تلویزیون خود را از این دستگاه ها دور کنید تا ببینید آیا آنها بر عملکرد کنترل از راه دور تأثیر می گذارند یا خیر.

سیستم عامل تلویزیون را به روز کنید

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار بخش مهمی از نگهداری تلویزیون هوشمند هستند و اگر از نسخه فعلی نرم‌افزار خود مطمئن نیستید، وقت آن است که آن را بررسی کنید. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار در همه اشکال و اندازه‌ها ارائه می‌شوند – از اصلاحات امنیتی جزئی گرفته تا ویژگی‌های اصلی اضافه شده.

آیا می دانستید که به روز رسانی نرم افزار فقط برای رایانه ها نیست؟ تلویزیون های هوشمند همچنین می توانند از به روز رسانی سیستم عامل برای بهینه سازی عملکرد، امنیت و قابلیت استفاده بهره مند شوند.

مهم است که از تلویزیون خود مراقبت کنید. مانند هر دستگاه دیگری، برای متصل نگه داشتن و کارکرد روان آن به به‌روزرسانی‌های منظم نیاز دارد، ریموت شما از شما تشکر خواهد کرد.

ساده ترین راه برای به روز رسانی از طریق گزینه “تنظیمات” در پوشش تلویزیون شما است. گزینه «Support & Settings» را انتخاب کنید و سپس دستورات را دنبال کنید تا قبل از ادامه فرآیند به‌روزرسانی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را بررسی کنید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =