نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن تلویزیون الجی

فهرست مطالب

مهم ترین دلایل روشن نشدن تلویزیون ال جی کدام اند؟ تلویزیون الجی روشن نمی شود؟ به نظر یک مشکل رایج است. خوشبختانه، یک راه حل ساده وجود دارد – و این راهنمای عیب یابی شما را از طریق آن راهنمایی می کند. بیایید مسائل مختلف ممکن را بررسی کنیم، و سپس به سراغ یک راه حل سریع برای هر یک برویم. تلویزیون الجی یک تلویزیون بسیار معروف و مقرون به صرفه است و به کیفیت تصویر معروف است.

اما اگر تلویزیون اصلاً روشن نشود، جای نگرانی است. اگر با تلویزیون الجی خود مشکل دارید، مواردی وجود دارد که می توانید بدون تماس با خدمات مشتری بررسی کنید. دوبار بررسی کنید که سیم برق به برق وصل باشد و خود تلویزیون برق داشته باشد. اگر از جعبه کابل یا گیرنده ماهواره ای استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن نیز روشن است. تهویه کافی در اطراف تلویزیون را بررسی کنید تا مطمئن شوید که گرما در پشت دستگاه جمع نمی شود.

روشن نشدن تلویزیون
روشن نشدن تلویزیون

عیب‌یابی روشن نشدن تلویزیون الجی

وقتی تلویزیون شما از روشن شدن امتناع می کند، ممکن است دردسرساز شود. در حالی که دلایل و راه‌حل‌های احتمالی زیادی وجود دارد، بسته به موضوع، باید به گونه‌ای متفاوت با آنها برخورد کرد. اگر تلویزیون شما روشن نمی شود، این راه حل های گام به گام و نکات عیب یابی را امتحان کنید.

مطمئن شوید که تلویزیون الجی برق می‌گیرد

اگر برق تلویزیون شما خاموش باشد یا تلویزیون از برق جدا شده باشد، چراغ LED به هیچ وجه چشمک نمی زند. اگر چراغ LED هنگام روشن شدن تلویزیون چشمک نمی زند، منبع تغذیه تلویزیون شما مشکل دارد. اولین کاری که باید امتحان کنید این است که دستگاه دیگری را به برق وصل کنید تا مطمئن شوید مشکل برق ندارید. اگر کار نکرد، ممکن است پریز دیواری شما مشکل داشته باشد.

در اینجا چند مرحله وجود دارد تا مطمئن شوید تلویزیون شما منبع تغذیه مورد نیاز خود را دریافت می کند:

  • دو سر کابل را چک کنید. اگر از سیم رابط استفاده می کنید، مطمئن شوید که به درستی کار می کند و اتصال قوی برای دوشاخه ایجاد کرده اید. اگر همچنان مشکل دارید، سعی کنید مستقیماً به پریز دیواری وصل شوید.
  • اگر تلویزیون شما روشن نمی شود، ممکن است مشکلی در سیم برق وجود داشته باشد. سعی کنید آن را به پریز دیگری وصل کنید.
  • اگر چراغ LED همچنان روشن نمی شود، ممکن است مشکل از سیم برق یا خود کابل باشد. می توانید سعی کنید آنها را جایگزین کنید. اگر تلویزیون همچنان روشن نمی شود، ممکن است به یک منبع تغذیه جدید نیاز داشته باشید.
روشن نشدن تلویزیون
روشن نشدن تلویزیون

مشکل با باتری های ریموت تلویزیون

اگر چراغ نشانگر LED روی تلویزیون شما چشمک می زند، به این معنی است که باتری ریموت کم است و نیاز به تعویض دارد. با تعویض باتری باید مشکل حل شود. اگر تعویض باتری کار نکرد، گیرنده داخلی ریموت ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

همه ما آنجا بوده‌ایم – کنترل از راه دور کار نمی‌کند و شما نمی‌دانید چگونه مشکل را برطرف کنید. وقتی صحبت از دنیای الکترونیک می شود، آنها همیشه با یکدیگر خوب بازی نمی کنند، به این معنی که باید کمی کارآگاهی انجام دهید تا بفهمید چه چیزی باعث این مشکل شده است.

روشن نشدن تلویزیون
روشن نشدن تلویزیون

اگر کنترل از راه دور شما کار نمی کند، باتری ها را تعویض کنید. درپوش باتری را بردارید و یک جفت باتری قلمی جدید را در کنترل از راه دور قرار دهید. حالا هر دکمه ای را فشار دهید تا تلویزیون روشن شود و ریموت خود را امتحان کنید. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، بررسی کنید که آیا می‌توانید دکمه‌های گم شده یا گیر کرده روی کنترل از راه دور خود را پیدا کنید.

اگر تلویزیون الجی روشن نشود، این می تواند به این معنی باشد که کنترل از راه دور معیوب است. برای عیب‌یابی کنترل از راه دور، آسیب‌دیدگی به سنسور IR را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ جسمی مانع ارسال سیگنال آن نمی‌شود.

اگر موارد بالا را امتحان کرده اما باز هم تلویزیون شما به درستی روشن نمیشود، با تعمیرکاران ما در نمایندگی تعمیرات حرفه ای تعمیر تلویزیون ال جی در ارتباط باشید.

تایمر خواب را بررسی کنید

بسیاری از افراد هنگام تماشای تلویزیون در شب از این حالت استفاده می کنند تا بتوانید با آرامش و بدون ایجاد اختلال در صدای پس زمینه به خواب بروید. با این حال، این تنظیم برای برخی از برنامه ها مناسب نیست. اگر تلویزیون در حین پخش همچنان خاموش می شود، بررسی کنید که آیا تایمر خواب روشن است یا خیر. لطفاً بررسی کنید که آیا تایمر خواب روی روشن تنظیم شده است یا خیر. اگر تایمر خواب روشن است، لطفاً با دنبال کردن مراحل زیر آن را خاموش کنید:

  • منو را روی کنترل از راه دور فشار دهید.
  • برای برجسته کردن تنظیمات، کلیدهای جهت‌نمای چپ یا راست را فشار دهید.
  • Enterرا فشار دهید.
  • Time Setupرا هایلایت کرده و enterرا فشار دهید.
  • Sleep Timerرا انتخاب کرده و enterرا فشار دهید.
  • اگر روشن است، آن را خاموش کنید.

گاهی اوقات تلویزیون شما روشن است اما صدا ندارد، در این مواقع می توانید با یک تعمیرکار  حرفه ای تماس گرفته یا مقاله « علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون الجی » را مطالعه کنید.

منبع تغذیه داخلی را بازنشانی کنید

اگر تلویزیون شما روشن نیست، ابتدا منبع تغذیه را بررسی کنید. اگر از یک آداپتور برق به سبک پلاگین استفاده می کنید، مطمئن شوید که محکم به پریز برق وصل شده است. مطمئن شوید که هیچ ترک قابل مشاهده ای در آداپتور یا اتصالات شل وجود ندارد. در صورت امکان، با تلویزیون دیگری که می‌دانید کار می‌کند تست کنید.

با وصل کردن دستگاه دیگری، مانند لامپ، مطمئن شوید پریز برقی که استفاده می کنید کار می کند. اگر هیچ دستگاه دیگری در پریز کار نمی کند، می تواند به دلیل مشکل برق در خانه شما باشد و باید گزارش شود.

روشن نشدن تلویزیون
روشن نشدن تلویزیون

مشکلات برق از رایج ترین مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند. به طور معمول، این مشکل ناشی از منبع تغذیه است، که ممکن است نادرست عمل کند و نتواند یک جریان ثابت انرژی را به واحد تلویزیون ارائه دهد. در اینجا نحوه تعمیر تلویزیون خود در صورتی که پاسخ نمی دهد یا روشن نمی شود آورده شده است:

  • سیم برق را از پریز جدا کنید.
  • تمام سیم های متصل به تلویزیون را بردارید.
  • بیست ثانیه صبر کنید.
  • همه سیم ها و سیم ها را دوباره وصل کنید.

به این ترتیب بدون هیچ مشکلی می توانید تصویر واضحی را در تلویزیون خود مشاهده کنید.

گاهی اوقات تلویزیون شما روشن نمی شود. این می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، اما این مشکل به دلیل قدرت کم رخ می دهد. برای رفع این مشکل، باید مطمئن شوید که قدرت کافی در منطقه خود دارید. این را می توان با استفاده از یک UPS (منبع تغذیه اضطراری) انجام داد که به تعادل برق در مناطق شما کمک می کند.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 19 =