نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون الجی

فهرست مطالب

علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون چیست؟ تلویزیون های الجی از محبوب ترین تلویزیون های موجود در بازار هستند. آنها به خاطر جلوه های بصری و صدای باکیفیت و همچنین طراحی براق و شیک خود شناخته شده اند. اما، حتی بهترین چیزها نیز ممکن است چند مشکل داشته باشند، و به همین دلیل است که ما اینجا هستیم تا در مورد این موضوع صحبت کنیم که تلویزیون الجی صدا ندارد اما بی صدا نیست.

مهم نیست که چه مشکلی با تلویزیون الجی خود دارید، همیشه بهتر است از اصول اولیه شروع کنید. همه اتصالات خود را بررسی کنید، بازنشانی کارخانه ای را امتحان کنید، و اگر همه چیز ناموفق بود، برای کمک حرفه ای با الجی تماس بگیرید. با این مراحل، تلویزیون الجی خود را در کمترین زمان دوباره راه اندازی می کنید!

علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون
علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون

کنترل صدا و بی صدا را بررسی کنید

اگر صدایی در تلویزیون الجی خود احساس نمی‌کنید، اولین قدم این است که کنترل‌های صدا و بی‌صدا را بررسی کنید. این امکان وجود دارد که شما به اشتباه دکمه بی صدا را فشار داده باشید یا صدا را به صفر رسانده باشید. برای بررسی تنظیمات صدا و بی صدا کردن، باید به پایین تلویزیون نزدیک دکمه پاور نگاه کنید. در اینجا، دو دکمه، یکی برای صدا و دیگری برای بی صدا پیدا خواهید کرد.

در کنار تلویزیون الجی، یک کنترل صدا نیز مشاهده خواهید کرد. این معمولا در نزدیکی دکمه پاور قرار دارد و یک کنترل به سبک چرخ است. این می تواند برای تنظیم سطح صدای تلویزیون شما استفاده شود.

اگر همه کنترل‌های صدا و بی‌صدا را بررسی کرده‌اید و همچنان با صدا مشکل دارید، ممکن است لازم باشد دلایل احتمالی دیگر را بررسی کنید. ممکن است مشکل اتصال یا مشکلی در تنظیمات تلویزیون وجود داشته باشد. ممکن است لازم باشد به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید یا برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی فنی الجی تماس بگیرید.

در بیشتر موارد، تنظیم صدا و تنظیمات بی صدا مشکل را حل کرده و صدا را به تلویزیون شما بازگرداند. با این حال، اگر همچنان مشکل صدا دارید، مهم است که مشکل را شناسایی و تشخیص دهید تا بتوانید تلویزیون خود را دوباره راه اندازی کنید.

علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون
علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون

تنظیمات خروجی صدا را بررسی کنید

اگر تلویزیون الجی شما صدا ندارد، اولین چیزی که باید بررسی کنید تنظیمات خروجی صدا است. تنظیمات صوتی تلویزیون خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست هستند.

  • مطمئن شوید که خروجی صوتی صحیح انتخاب شده و خروجی صدا فعال است.
  • اگر گیرنده یا نوار صوتی خود را وصل کرده اید، ممکن است لازم باشد تنظیمات خروجی صدا را تنظیم کنید.
  • اگر سیستم بلندگوی خارجی به تلویزیون وصل شده‌اید، مطمئن شوید که سیستم بلندگو روشن است.

همچنین، کابل های صوتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور ایمن وصل شده اند. اگر از کابل HDMI برای صدا استفاده می کنید، مطمئن شوید که به پورت صحیح وصل شده و به طور ایمن وصل شده است.

اگر از اتصال بی سیم استفاده می کنید، مطمئن شوید که اتصال فعال است و صدا قطع نمی شود. ممکن است لازم باشد تنظیمات صدا را در تلویزیون خود تنظیم کنید. همچنین می توانید تنظیمات منبع صوتی خود را مانند دستگاه پخش جریانی یا جعبه کابل خود تنظیم کنید.

اگر هیچ یک از این مراحل مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد تنظیمات صدا را در تلویزیون خود بازنشانی کنید. می توانید این کار را در منوی تنظیمات انجام دهید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است لازم باشد برای عیب یابی بیشتر با پشتیبانی مشتری الجی تماس بگیرید.

کابل و کانکتور صدا را بررسی کنید

گاهی اوقات، ساده ترین راه حل ها می توانند بزرگترین مشکلات را برطرف کنند! ممکن است مشکل صدای تلویزیون الجی شما مربوط به کابل صدا معیوب یا اتصال قطع شده باشد. قبل از انجام هر کار دیگری، بررسی کنید که مطمئن شوید همه کابل‌ها و کانکتورهای صدا به طور ایمن وصل شده‌اند.

با نگاهی به کابل‌های بین تلویزیون الجی و دستگاه صوتی خود، مانند نوار صوتی یا بلندگو، شروع کنید. مطمئن شوید که کابل ها به درستی به تلویزیون و دستگاه صوتی وصل شده اند. اگر از کابل HDMI استفاده می کنید، بررسی کنید که تا آخر به برق وصل شده باشد. سر دیگر کابل را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که به پورت صحیح وصل شده است.

علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون
علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون

روی کنترل از راه دور، دکمه Home را فشار دهید تا منوی اصلی باز شود. سپس، منوی تنظیمات را انتخاب کنید. از منوی تنظیمات، گزینه صدا را انتخاب کنید و سپس خروجی صدا را انتخاب کنید. در منوی خروجی صدا، می توانید بین چندین گزینه مختلف خروجی صدا انتخاب کنید. مهم است که مطمئن شوید خروجی صدا روی گزینه صحیح تلویزیون شما تنظیم شده است.

برای اکثر تلویزیون های الجی، خروجی صدا به طور پیش فرض روی بلندگوی تلویزیون تنظیم شده است. با این حال، اگر از بلندگوهای خارجی استفاده می کنید، باید خروجی صدا را روی گزینه صحیح بلندگوی خارجی تنظیم کنید. بسته به نوع بلندگوهای خارجی که استفاده می کنید، می توانید از چندین گزینه خروجی مختلف انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه صحیح خروجی صدا برای تلویزیون خود، دکمه OK را فشار دهید تا تغییرات شما ذخیره شود. پس از اینکه تغییرات را ذخیره کردید، باید بتوانید صدا را از تلویزیون خود بشنوید. اگر هنوز صدایی نمی شنوید، تنظیم میزان صدا را در تلویزیون امتحان کنید.

علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون
علت صدا نداشتن و روشن بودن تلویزیون

اگر مشکل همچنان ادامه داشت و به نظر می‌رسد کابل‌ها و کانکتورهای صدا به درستی متصل شده‌اند، ممکن است لازم باشد کابل دیگری را امتحان کنید. کابل صوتی دیگری را امتحان کنید و مطمئن شوید که با تلویزیون شما سازگار است. انواع مختلفی از کابل های صوتی وجود دارد که از جمله آنها می توان به کابل های HDMI، RCA، نوری و AUX اشاره کرد.

در نهایت کانکتورهای خود تلویزیون را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ گرد و غبار یا زباله ای مانع ایجاد اتصال ایمن آنها نشده است. اگر به نظر می رسد هر یک از کانکتورها به درستی متصل نشده اند، می توانید از یک پارچه نرم برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.

اگر هیچ یک از این مراحل مشکل شما را حل نکرد، ممکن است لازم باشد رویکرد فنی تری را در نظر بگیرید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − هشت =