نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نکات مهم قبل از خرید ظرفشویی

فهرست مطالب

نکات مهمی که قبل از خرید ماشین ظرفشویی باید توجه کرد

ماشین ظرفشویی، که زمانی وسیله‌ای تجملی تلقی می‌شد، حالا جزء لوازم ضروری آشپزخانه برای صرفه‌جویی در زمان شده است. اساساً قیمت ماشین ظرفشویی متأثر از ظرفیت و ویژگی‌های خاص آن می‌باشد، همچنین به مواد به کار رفته دا آن مثل استیل بودن نیز بستگی دارد. قیمت مدل‌های ماشین ظرفشویی با افزایش ویژگی‌های متنوع و گزینه‌ی صرفه‌جویی انرژی افزایش می‌یابد، پس بهتر است با این ویژگی‌ها آشنا باشید؛ تا هنگام خرید ماشین ظرفشویی بر اساس خصوصیاتی که واقعاً برایتان اهمیت دارد تصمیم‌گیری کنید.

ظرفیت: استاندارد یا کم‌حجم

اولین نکته ظرفیت ماشین ظرفشویی است. ماشین‌های ظرفشویی ۱۸ اینچی معمولاً برای دو تا سه نفر کافی است و شش تا هشت ردیف استانداردِ چیدمان دارند. ماشین‌های ظرفشویی ۲۴ اینچی با ظرفیت دوازده تا چهارده ردیف استاندارد چیدمان اندازه مناسب خانواده‌هاست. تعداد ردیف چیدمان ممکن است گول‌زننده باشد، به همین خاطر ماشین‌های ظرفشویی ۲۴ اینچی برای استفاده خانوادگی توصیه می‌شوند. ماشین‌ ظرفشویی ۱۴ اینچی برای زوج یا آشپزخانه‌ی کوچک و استفاده گاه و بیگاه عالی است.

انواع: مدل‌های توکار، قابل حمل، کشویی، یا رومیزی

انتخابتان برای خرید ماشین ظرفشویی توکار، قابل حمل، یا رومیزی تا اندازه‌ی زیادی به مستأجر بودن یا صاحبخانه بودن، اندازه‌ی خانه‌تان و اندازه‌ی لوازم خانگی‌تان دارد. هر مدل ماشین ظرفشویی مزیت‌ها و محدودیت‌های مخصوص به خودش را دارد.

از نظر قیمت، اقتصادی‌ترین انتخاب ماشین‌ ظرفشویی‌های رومیزی و بعضی مدل‌های قابل حمل می‌باشند. مدل‌های رومیزی از بقیه کوچکترند و ممکن است برای خانواده‌ای بزرگ کافی نباشند، اما اگر در آپارتمانی اجاره‌ای زندگی می‌کنید و فضای محدودی دارید، این مدل‌ها بهترین گزینه برای شمایند.

قیمت ماشین ظرفشویی‌های قابل حمل پیشرفته‌تر، کشویی و توکار متأثر از سبک و خصوصیاتش است. اگر از خصوصیات جانبی صرف‌نظر کنید، باز هم می‌توانید مدل‌های توکار و قابل حملِ مقرون‌به‌صرفه‌ی بسیاری بیابید. اگر مستأجرید و قصد دارید ماشین ظرفشویی را موقع اسباب‌کشی با خود ببرید، مدل‌های قابل حمل نسبت به توکار اولویت دارند.

صرفه‌جویی انرژی

ماشین ظرفشویی‌ای که با افتخار ستاره‌ی انرژی روی آن نصب شده است یا مورد تأیید انجمن بهره‌وری انرژی است در مقایسه با مدل‌های بی‌کیفیت ماشین‌ ظرفشویی باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شود. ماشین ظرفشویی‌های امروزی از نظر عملکردی کاراتر شده‌اند، اما زمان شستشو طولانی‌تر شده است. بعضی از ماشین‌های ظرفشویی ویژگی مصرف آب کمتر یا شستشوی سریع دارند که در صورت اهمیت داشتن میزان مصرف آب بسیار سودمندند. ویژگی دیگر برای صرفه‌جویی انرژی گزینه‌ی شروع تأخیری است که، در صورت محاسبه هزینه برق بر اساس زمان مصرف، می‌توانید ماشین ظرفشویی را تنظیم کنید تا بعدأ زمانی که برق ارزان‌تر است شستشو را انجام دهد.

خصوصیت پاک‌کنندگی غذاهای سفت

این خصوصیت به خصوص زمانی در اولویت قرار دارد که دوست ندارید ظرف‌هایتان را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی پاک کنید، آب بزنید یا پیش-شستشویی انجام دهید. فقط ظرف‌ها را داخل ماشین قرار دهید، این ویژگی باقی‌مانده غذا و کثیفی‌ها را طی مراحله‌ی آبکشی پاک می‌کند، تا در مراحل آخر آبکشی به ظرف‌های تمیزتان کشیده نشود. در بعضی مدل‌ها فیلترها به طور خودکار تمیز می‌شوند، در حالی که در بقیه مدل‌ها فیلترها باید به صورت دستی جدا و تمیز شوند. از نوع فیلتر ماشین ظرفشویی مطمئن شوید تا بدانید روش نگهداری‌اش چطور است.

روش‌های شستشو

مهمترین روش‌های شستشوی ماشین ظرفشویی تنظیمات شستشوی آرام، شستشوی معمولی، شستشوی شدید (قابلمه‌ و ماهی‌تابه‌) و اقتصادی است. روش اقتصادی با باد ظرف‌ها را خشک می‌کند و در هزینه برق لازم برای گرم کردن صرفه‌جویی می‌کند. روش‌های بیشتر همچون شستشوی ظروف پایه‌دار یا شیشه‌ای، آبکشی، شستشوی سریع، ساییدن قابلمه، و ضدعفونی کردن ویژگی‌هایی‌اند که شاید بخواهید داشته باشید، اما برای داشتنشان باید پول بیشتری بپردازید. فضای داخلی استیل ماشین ظرفشویی عملکردش را بهبود نمی‌دهد و اساساً خصوصیتی تجملی برای زیبایی است. به هر حال، ماشین ظرفشویی استیل زنگ نخواهد زد و دوام بیشتری دارد.

خصوصیات عملکردی

عملکرد ماشین ظرفشویی متأثر از تعداد سطوح شستشو است، چطور و کجا پاشش‌های آب در هنگام شستشو پخش می‌شود. سیستم سه لایه شستشوی خوبی مهیا می‌کند و سطوح بیشتر حتی پوشش بهتر را تضمین می‌کند، اما این موضوع هزینه‌ی بیشتری به بار خواهد آورد. مدل بی‌صدا نیز انتخاب مناسبی است اگر اتاق خوابتان نزدیک آشپزخانه است و ماشین ظرفشویی را شب‌ها روشن می‌کنید. معمولاً پخش‌کننده‌های مایع ظرفشویی و آبکشی ویژگی‌های استانداردی‌اند که اندازه مناسب مایع مورد نیاز برای تمیز کردن ظرف‌ها را تضمین می‌کند. سنسورهای الکترونیکی کثیفی مطمئناً خصوصیات خوبی‌اند که باید در نظر داشت. اگر بچه دارید، قفل امنیتی کودک نیز مهم است.

ویژگی‌های قفسه‌بندی و چیدمان

ماشین‌های ظرفشویی استاندارد معمولاً دو ردیف برای چیدمان ظرف دارند، اما برخی مدل‌ها با اضافه کردن فضاهای و گزینه‌های چیدمان سه ردیف دارند. ویژگی‌های ماشین‌های ظرفشویی جادار همچنین شامل محفظه‌های جداشدنی یا قابل تنظیم، قفسه‌ها، و ردیف‌های چیدمان برای جا دادن لیوان‌های بلند یا ظرف‌های پایه بلند، یا ظروف با شکل‌های غیرمعمول و عجیب، یا ردیف‌های چیدمان با کاربردهای گوناگون می‌شوند. در بعضی از مدل‌ها نیز سبد کوچکی برای شستشو بطری و حلقه بچه وجود دارد.

قاشق چنگال و سینی‌

جای سینی معمولاً امری ترجیحی است و عموماً بر شستشو تأثیری ندارد. شاید سینی‌ای که در ردیف پایینی قرار دارد را ترجیح بدهید که به راحتی برای پر کردن و خالی کردن قاشق چنگال بیرون می‌اید. برخی نیز مدلی را ترجیح می‌دهند که به داخل در ماشین ظرفشویی وصل است و جای کمتری می‌گیرد.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =