نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع روشن نشدن نمایشگر هنگام بوت کردن ویندوز

فهرست مطالب

روشن نشدن نمایشگر هنگام بوت کردن ویندوز. صفحه نمایش رایانه شما برای بر عهده گرفتن مسئولیت های روزانه بسیار مهم است. اما زمانی که کامپیوتر ویندوزی شما به طور ناگهانی چیزی را نمایش نمی دهد، چه اقداماتی انجام خواهید داد؟ این می تواند یک لحظه نگران کننده باشد، به خصوص اگر نیاز فوری به استفاده از دستگاه در آن زمان وجود داشته باشد. در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید برای رفع روشن نشدن مانیتور الجی هنگام راه اندازی دستگاه ویندوز خود امتحان کنید.

روشن نشدن نمایشگر هنگام بوت کردن ویندوز

علت روشن نشدن مانیتور الجی هنگام بوت شدن

اگر هنگام راه‌اندازی رایانه خود با مشکلات بصری مواجه شدید، ممکن است طیف وسیعی از دلایل زمینه‌ای وجود داشته باشد. این می تواند شامل خرابی های سخت افزاری مانند کارت گرافیک یا مادربرد ناکارآمد و همچنین عوارض نرم افزاری از جمله عدم تطابق درایورها و فایل های سیستم خراب باشد. در برخی موارد، ممکن است نتیجه یک BIOS خراب یا حتی یک ویروس باشد.

بررسی مانیتور الجی و همه اتصالات ویدیویی

این امکان وجود دارد که مانیتور الجی به دلیل اتصال کابل شل یا آسیب دیده بین مانیتور الجی و رایانه شما روشن نشود. به دقت بررسی کنید که همه کانکتورها محکم وصل شده باشند. اگر ظاهری فرسوده یا آسیب دیده است، آن را برای کابل های جدید تعویض کنید.

اگر مانیتور الجی سازگار دیگری دارید، از آن به عنوان جایگزین استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا این مانیتور الجی مشکل را حل می کند یا خیر. اگر روی مانیتور الجی دیگر کار می کند، هنوز مانیتور الجی اصلی را حذف نکنید. برای اصلاحات احتمالی بیشتر به مرحله شش بروید.

راه اندازی مجدد کامپیوتر

در برخی موارد، یک راه اندازی مجدد ساده می تواند بسیاری از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را حل کند. بنابراین، اگر همه کابل‌ها وصل هستند و کامپیوتر شما هنوز چیزی را نشان نمی‌دهد، آن را ریستارت کنید و دوباره بررسی کنید.

برای این کار دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از خاموش شدن کامل، دوباره آن را روشن کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

قطع همه لوازم جانبی

اگر از دستگاه‌های خارجی مانند اسکنر، USB یا چاپگر استفاده می‌کنید، آن‌ها را موقتاً جدا کرده و رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. مشکلات سازگاری بین سخت افزار گاهی اوقات می تواند مقصر این مشکل باشد.

نمایندگی تعمیر تخصصی مانیتور الجی

بررسی منبع تغذیه

گاهی اوقات مشکل می تواند مربوط به یک منبع تغذیه معیوب باشد. برای اطمینان از عملکرد مناسب، مجدداً بررسی کنید که همه کابل‌ها محکم وصل شده باشند و منبع تغذیه به درستی کار کند.

بررسی مشکلات سخت افزاری

اگر مراحل بالا را طی کرده اید و رایانه شما هنوز چیزی نمایش نمی دهد، وقت آن رسیده است که مشکلات سخت افزاری را بررسی کنید. رم را بیرون بیاورید و آن را تمیز کنید، زیرا گرد و غبار گاهی اوقات باعث بروز مشکلاتی در نمایشگر می شود.

همچنین مطمئن شوید که کابل یا اتصالات شل شده روی مادربرد خود را بررسی کنید. اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است لازم باشد کارت گرافیک یا سایر اجزای خود را تعویض کنید.

اگر مانیتور الجی دیگری کار می‌کند، باید آن را امتحان کرد. اگر متوجه شدید که هنگام اتصال مانیتور الجی دیگری مشکل برطرف می شود، اما مطمئن هستید که مانیتور الجی اصلی شما خراب نیست، چند ترفند وجود دارد که می توانید روی مانیتور الجی دیگر انجام دهید.

بازنشانی بایوس

اگر پس از راه اندازی مجدد رایانه، همچنان صفحه نمایشی ندارید، می توانید سعی کنید به تنظیمات BIOS خود دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، کلید مناسب (معمولاً F2 یا Delete) را هنگام راه اندازی رایانه خود فشار دهید. اگر کار نکرد، برای اطلاعات بیشتر نحوه وارد کردن بایوس ویندوز را بررسی کنید. هنگامی که وارد شدید، به دنبال راهی برای تنظیم مجدد آن باشید.

حالت Safe Mode

اگر می‌توانید دستگاه ویندوز خود را در حالت ایمن بوت کنید، بررسی کنید که آیا مشکل مانیتور الجی اصلی شما برطرف می‌شود یا خیر. اگر این کار کرد، احتمالاً یک مشکل مربوط به نرم افزار یا درایور وجود دارد.

برای بازگرداندن همه چیز به مسیر خود، حذف نصب برنامه های اخیراً نصب شده و همچنین به روز رسانی درایورهای موجود را در نظر بگیرید. به ویژه، سعی کنید روی درایورهای نمایشگر تمرکز کنید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی سازگاری نرم افزار در مانیتور الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + بیست =