نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی الجی

فهرست مطالب

باز نشدن درب ماشین لباسشویی . ماشین لباسشویی الجی با وجود تمام مزایایی که دارد، مجموعه ای از مشکلات منحصر به فرد خود را دارد. یکی از این مشکلات زمانی است که در باز نمی شود. فرقی نمی کند که واشر در بارگیری از بالا باشد یا از جلو. وقتی مشکل باز نمی شود، باید راهی برای باز کردن قفل آن و استفاده از واشر پیدا کنید. دلایل اصلی باز نشدن درب ماشین لباسشویی الجی به دلیل منبع تغذیه، خرابی قفل در یا شکستگی مکانیزم باز کردن درب است. علاوه بر این، اگر واشر به دلیل گرفتگی فیلتر تخلیه یا سوئیچ فشار معیوب به درستی تخلیه نشود، در باز نمی شود. همانطور که می بینید، دلایل عدم باز شدن درب ماشین لباسشویی الجی بسیار زیاد است. برای مقابله با بسیاری از این مسائل لازم نیست حرفه ای باشید.

باز نشدن درب ماشین لباسشویی

بررسی علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی الجی

برخی از واشرها طوری طراحی شده اند که در را در میانه چرخه قفل نگه می دارند. این یک اقدام احتیاطی برای امنیت خودتان است. واشرهای بار جلو معمولاً با فشار دادن دکمه Start تا پایان چرخه به شما اجازه باز کردن درب را نمی دهند.

اما گاهی اوقات، حتی زمانی که چرخه انجام می شود و ماشین لباسشویی الجی خاموش است، سعی می کنید در را باز کنید، اما باز نمی شود. آیا در گیر کرده است؟ آیا ماشین لباسشویی الجی خراب است؟ حداقل 4 مورد وجود دارد که درب ماشین لباسشویی الجی قفل می شود و آزاد نمی شود.

مسائل مربوط به منبع تغذیه

گاهی اوقات، واشر باید به برق وصل باشد تا در را باز کنید. اگر در مورد ماشین لباسشویی الجی شما اینطور است، بررسی کنید که دستگاه به برق وصل باشد و پنل روشن باشد یا دکمه Start چراغ روشن باشد.

اگر دستگاه به برق وصل است، اما هیچ چراغی روشن نمی بینید، بررسی کنید که پریز معیوب نباشد و دوشاخه در وضعیت خوبی باشد. سپس یک سوکت یا دوشاخه معیوب را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

مشکل دستگیره در

دستگیره درب ماشین لباسشویی الجی معمولاً یک اهرم مخفی است که برای پیدا کردن آن باید از پشت یک برآمدگی روی درب دست بگیرید. وقتی اهرم را فشار می دهید، قفل قفل را باز می کند و در را آزاد می کند.

برای بستن در، فقط آن را در جای خود فشار دهید تا ضامن در را قفل کند. اما هنگامی که دستگیره در کار نمی کند، نمی توانید قفل را باز کنید. برای رفع ایراد شکستگی دستگیره در، یک تکه نخ را بین درب و بدنه واشر قرار دهید.

همانطور که انتهای آن را محکم گرفته اید، نخ را به سمت پایین بلغزانید و آن را از مکانیزم قفل عبور دهید. چفت را به بدنه واشر فشار می دهد و در را آزاد می کند. اکنون می توانید دستگیره درب شکسته را تعویض کنید.

آسیب قفل ایمنی درب

هر گونه آسیب به قفل ایمنی درب به این معنی است که درب قفل خواهد ماند و شما نمی توانید به درام دسترسی داشته باشید. قفل ایمنی درب تضمین می کند که در هنگام کار واشر قفل بماند.

همانطور که در قسمت قبل توضیح دادم، می توانید سعی کنید در را با یک تکه نخ باز کنید، سپس قفل ایمنی درب آسیب دیده را تعویض کنید.

  • نحوه تعویض قفل درب
  • ماشین لباسشویی الجی را خاموش کنید و سیم برق را از پریز جدا کنید.
  • در را کاملا باز کنید تا به مکانیسم قفل دسترسی پیدا کنید.
  • از یک پیچ گوشتی برای جدا کردن نوار نگهدارنده قفل استفاده کنید.
  • با همان پیچ گوشتی مهر و موم روی قفل را بردارید.
  • حالا پیچ های اطراف قفل را باز کنید.
  • دست خود را زیر قفل بگیرید و به آرامی آن را بیرون بکشید. با کابل به واشر متصل خواهد شد.
  • کابل ها را باز کرده و در قفل جدید ببندید.
  • قفل جدید را دوباره در واشر پیچ کنید و مهر و موم و نوار لاستیکی را تعویض کنید.

مشکلات زهکشی

اگر دستگاه با چراغ هایی در پانل وصل شده است و دستگیره در به خوبی کار می کند، به درام نگاه کنید تا ببینید آیا هنوز آب وجود دارد یا خیر.

اگر درام آب داشته باشد، به احتمال زیاد فیلتر تخلیه یا پمپ تخلیه خراب شده است. تا زمانی که آب در درام باشد، در باز نمی شود. پس از تخلیه دستی آب داخل، همچنان می توانید درب ماشین لباسشویی الجی را باز کنید.

نحوه تخلیه واشر

  • واشر را از برق بکشید و دوشاخه و سیم را در بالای دستگاه قرار دهید. همچنین می توانید دوشاخه را به واشر بچسبانید تا خیس نشود.
  • به دنبال فیلتر پمپ تخلیه باشید. برای پیدا کردن محل قرارگیری آن بر روی دستگاه خود، به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی الجی مراجعه کنید.
  • یک تابه را روی یک حوله قدیمی زیر فیلتر قرار دهید تا آب تخلیه شده جمع شود.
  • پنل را باز کنید و فیلتر را با دو دست نگه دارید و در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • اجازه دهید آب داخل تابه برود.
  • فیلتر را بررسی کنید و آن را به طور کامل تمیز کنید تا گرفتگی آن برطرف شود.

پیشنهاد مطالعه: 5 دلیل پر نشدن ماشین لباسشویی الجی با آب

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + یک =