نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل روشن نشدن چراغ قرمز ماشین ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

دلایل روشن نشدن چراغ قرمز ماشین ظرفشویی کدام اند؟ درک چراغ چشمک زن قرمز و اقداماتی که باید در مورد آن انجام دهید اولین قدم برای تعمیر ماشین ظرفشویی الجی شماست. هر چراغ قرمز چشمک زن به معنای مشکل نیست، اما اکثر آنها این کار را خواهند کرد. آیا چراغ قرمز کوچک در ماشین ظرفشویی الجی شما خاموش شده است؟ این به چند دلیل اتفاق می افتد اما عموماً به دلیل مشکل باز بودن در است. بیایید به برخی از دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی شما نگاهی بیندازیم تا بتوانید آن را در سریع ترین زمان و راحت تر راه اندازی کنید.

روشن نشدن چراغ قرمز ماشین ظرفشویی
روشن نشدن چراغ قرمز ماشین ظرفشویی

عیب یابی روشن نشدن چراغ قرمز ماشین ظرفشویی الجی

چراغ قرمز ماشین ظرفشویی الجی شما روشن است و شما نمی دانید چه کاری انجام دهید. آیا مشکلی در دستگاه وجود دارد؟ چراغ قرمز چشمک زن به چه معناست؟ هرگز نترسید – مشکل احتمالاً مربوط به قفل در است، قسمت کوچکی که ممکن است گیر کرده یا شکسته شود. خوشبختانه، ما می توانیم کمک کنیم!

اگر روی ماشین ظرفشویی الجی چراغ قرمز چشمک می زند، به این معنی است که درب شما باز است. ماشین ظرفشویی از یک پرتو مادون قرمز برای بررسی بسته بودن درب استفاده می کند و اگر با شروع چرخه شستشو پرتو قطع نشود، یک چراغ قرمز چشمک می زند.

اولین چیزی که باید بدانید این است که اگر سنسور قفل درب ماشین ظرفشویی الجی نقصی را نشان دهد، یا اگر خود قفل در کار نمی کند، حتی اگر در حال حاضر مشکلی در باز ماندن درب وجود نداشته باشد، چراغ قرمز چشمک زن فعال می شود. .

کنترل پنل را بازنشانی کنید

وقتی ماشین ظرفشویی شما متوقف می شود، احتمالاً به دلیل نقص سنسور است. این می تواند ناشی از خرابی قفل درب یا خرابی صفحه کنترل اصلی باشد. یک راه حل سریع این است که کنترل پنل اصلی را بازنشانی کنید – این کار باعث می شود سنسور معیوب دوباره کار کند.

وقتی چراغ قرمز زنگ هشدار روی ماشین ظرفشویی الجی شما چشمک می زند، ممکن است مشکلی در قفل در وجود داشته باشد. شایع ترین دلیل این مشکل دریافت سیگنالی از سوی پنل کنترل از قفل در است که آن را تشخیص نمی دهد.

تنظیم مجدد کنترل پنل اصلی می تواند آن را فریب دهد تا دوباره سیگنال صحیح را بپذیرد، بنابراین نیازی به خرید پنل جایگزین یا تماس با خدمات مشتری نیست.

روشن نشدن چراغ قرمز ماشین ظرفشویی
روشن نشدن چراغ قرمز ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی الجی شما پاسخ نمی دهد، دکمه “شروع” را برای حدود 3 تا 5 ثانیه فشار دهید. با این کار کنترل پنل اصلی ریست می شود که می تواند مشکل را حل کند. اگر کار نکرد، با بخش پشتیبانی مشتری ما تماس بگیرید یا دفترچه راهنمای مالک را بررسی کنید.

تنظیم مجدد ماشین ظرفشویی الجی فرآیندی است که باید در شرایط خاصی که توسط سازنده توضیح داده شده انجام شود. اگر ماشین ظرفشویی نتواند وارد چرخه خود شود یا در حین یا در پایان چرخه خود پیغام خطا داشته باشد، قابل تنظیم مجدد است.

بازنشانی ظرفشویی های قدیمی و روشن نشدن چراغ قرمز ماشین ظرفشویی

مدل‌های قدیمی‌تر الجی ممکن است از کاربر بخواهند که دکمه‌ای متفاوت از دکمه پاور را فشار داده و نگه دارد. گاهی اوقات، آن دکمه دکمه “تخلیه” یا “لغو” است. با این کار دستگاه ریست می شود.

برای بازنشانی ماشین ظرفشویی الجی در صورت روشن نشدن، باید چه کاری انجام دهید. ابتدا، اگر ماشین ظرفشویی شما صفحه کلید دارد، بررسی کنید که کلید را به درستی فشار داده اید. اگر ماشین ظرفشویی شما صفحه کلید ندارد، بررسی کنید که بیش از یک دکمه را همزمان فشار نداده باشید.

قفل درب را بازرسی کنید

ضامن های درب دستگاه های مکانیکی هستند که به درب ماشین ظرفشویی متصل می شوند و به شما امکان می دهند آن را ببندید. معمولاً یک سنسور به قفل در وصل می شود که نظارت می کند که آیا درب به درستی بسته شده است یا خیر. هنگامی که تأیید کرد که درب بسته است و در طول چرخه شستشو باز نمی شود، به پانل کنترل سیگنال می دهد که چرخه ماشین ظرفشویی را شروع کند.

قفل درب ماشین ظرفشویی یک مهر و موم ضد آب ایجاد می کند که از خروج آب و زباله در حین کار جلوگیری می کند. این امر به ویژه در مکان هایی که رطوبت زیادی وجود دارد و قرار گرفتن در معرض آب و هوا بسیار مهم است.

اگر با ماشین ظرفشویی الجی مشکل دارید، ممکن است به دلیل معیوب بودن قفل در باشد. اگر متوجه شدید که ماشین ظرفشویی شما چرخه ای را شروع نمی کند یا در اواسط چرخه متوقف می شود، بررسی کنید که آیا قفل درب به درستی کار می کند یا خیر. یک قفل معیوب درب می تواند دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی الجی شما باشد.

بررسی قفل درب ظرفشویی ال جی
بررسی قفل درب ظرفشویی ال جی

روش های عیب یابی خرابی قفل ظرفشویی ال جی

اگر اخیراً متوجه شده اید که درب ماشین ظرفشویی شما مانند گذشته خوب آب بندی نمی شود، احتمال زیادی وجود دارد که یکی از قفل های درب روی پایه های آخر خود باشد. چفت را می توان با حدود 10 دلار تعویض کرد و فرآیند تعمیر نسبتاً ساده است. در مرحله بعد، پیچ هایی را که ماشین ظرفشویی خود را در قسمت زیرین میز نگه می دارند پیدا کنید. این احتمالاً برای باز کردن به پیچ گوشتی نیاز دارد. از این پیچ ها برای نگه داشتن کل دستگاه در جای خود استفاده می شود تا بتواند به درستی تخلیه شود و ظروف شما را کاملا تمیز کند. برای اینکه دید بهتری از بالای ماشین ظرفشویی داشته باشید، ممکن است لازم باشد آن را از زیر میز خود بیرون بیاورید.

مجموعه چفت را در ماشین ظرفشویی الجی خود پیدا کنید. به طور معمول، آن را با یک پیچ در سمت چپ در جای خود نگه دارید. برای بیرون آوردن آن، پیچ های نگهدارنده پانل در را باز کنید و پانل در را بیرون بیاورید. مجموعه چفت معمولاً به داخل پانل درب پیچ می شود.

گاهی اوقات مشاهده می کنیم بعد خارج کردن ظرف ها از ظرفشویی هنوز مقداری پودر صابون داخل دستگاه باقی مانده است. دلیل آن چیست؟ برای پاسخ به این سوال مقاله « دلایل باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی الجی » را مطالعه کنید.

مراحل تعویض قفل درب ظرفشویی ال جی

قبل از شروع کار مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی شما در شرایط خوبی قرار دارد. ابتدا دو پیچی که سنسور را در بالای ماشین ظرفشویی نگه می دارند بردارید. بعد، اتصالات را در دسته سیم جدا کنید. سپس با برداشتن پیچ های پایین ماشین ظرفشویی قفل را بردارید. پس از جدا شدن هر سه قطعه، ماشین ظرفشویی شما باید برای نصب یک قفل درب جدید آماده باشد.

در این مرحله، مکانیزم قفل درب ماشین ظرفشویی و سنسور درب را تعویض می کنید. برای انجام این کار، باید پانل درب و اتصالات سیم را جدا کنید. پس از برداشتن پانل درب، با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ ها را از داخل ماشین ظرفشویی جدا کنید. در نهایت، با استفاده از یک آچار مکانیسم قفل قدیمی را جدا کرده و آن را با یک آچار جدید جایگزین کنید.

شما تقریباً تمام شده اید! هنگامی که پانل جلویی را دوباره روی ماشین ظرفشویی قرار دادید، مطمئن شوید که در قسمت زیرین کانتر شما محکم شده است. ماشین ظرفشویی خود را دوباره به پریز برق بزنید و برق را بازیابی کنید. قفل درب شما اکنون ثابت شده است، بنابراین ماشین ظرفشویی باید بتواند یک چرخه شستشو را بدون فعال کردن نامناسب سنسور کامل کند.ابتدا باید بریکر ماشین ظرفشویی خود را در پنل شکن خاموش کنید.

اگر می خواهید با کنترل پنل اصلی کار کنید، ماشین ظرفشویی الجی خود را از دیوار جدا کنید. قبل از اینکه پیچ ها را بردارید، با چرخاندن کلید شکن در جعبه فیوز، برق دستگاه را خاموش کنید.

شش پیچ ماشین ظرفشویی را پیدا کنید و آنها را بردارید. پانل جلویی را به آرامی از دستگاه دور کنید. به در می چسبد، بنابراین به آرامی و پیوسته بکشید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − پنج =