نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

دلایل باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی کدام اند؟ دستگاه پخش صابون ظرفشویی الجی بخشی از ماشین ظرفشویی الجی است. از آن برای تامین صابون در طول فرآیند تمیز کردن استفاده می شود تا از تمیزی ظروف و عاری از باکتری ها اطمینان حاصل شود. با این حال، هنگامی که یک ماشین ظرفشویی الجی با دستگاه پخش صابون خود مشکل دارد، حداقل می تواند ناامید کننده باشد. اگر با دستگاه پخش صابون ظرفشویی الجی خود مشکل دارید، این راهنمای سریع به شما نشان می دهد که چه کاری انجام دهید!

باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی
باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی

عیب یابی و تشخیص باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی الجی

هنگامی که مخزن صابون ظرفشویی الجی شما به درستی کار نمی کند، ممکن است احساس کنید آن را بیرون بیاندازید – اما قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که مشکل را به طور کامل بررسی کرده اید. تلگراف ممکن است به سادگی بسته یا باز باشد (در طول یک چرخه شستشو، نه کمتر) – یا ممکن است یک مشکل اساسی در خود دستگاه وجود داشته باشد.

مسئله تراکم صابون

از آنجایی که کارکرد اصلی ماشین ظرفشویی الجی تمیز کردن ظروف به گونه ای است که بدون لکه و براق باشند، دستگاه پخش صابون جزء ضروری هر ماشین ظرفشویی الجی است.

بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی الجی با سر جت اسپری طراحی شده‌اند که می‌تواند مستقیماً دستگاه پخش صابون را تمیز کرده و آن را شبیه نو جلوه دهد.

اگر ماشین ظرفشویی الجی مدل قدیمی دارید، ممکن است به خوبی ماشین ظرفشویی الجی جدید کار نکند. ظروف جدیدتر معمولا صابون های بهتری دارند که ظروف را به طور موثرتری می شویند. اما برخی از این شوینده‌های جدید کمتر در آب محلول هستند، که باعث می‌شود به مرور زمان در تلگراف شما جمع شوند و تحویل صابون را برای دستگاه پخش‌کننده سخت کند.

یکی از سوالات اصلی کاربران از کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات ال جی این است که چرا ظرفشویی قادر به وارد کردن آب نیست؟ از این رو ما در مقاله « 6 دلیل وارد نشدن آب به ماشین ظرفشویی الجی » دلایل این مشکل را بررسی و راهکارهایی برای رفع خرابی به شما معرفی کرده ایم.

چفت کثیف یا شکسته در باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی

یک ماشین ظرفشویی الجی خوب بیشتر از تمیز کردن ظروف شما انجام می دهد – همچنین آنها را در جای مناسب نگه می دارد. این همان جایی است که قفل وارد می‌شود. با یک سیستم قفل معیوب، ظروف می‌توانند در طول چرخه‌های شستشو و تمیز کردن حرکت کنند و ماشین ظرفشویی الجی نامرتب‌تر را آشفته‌تر کنند. یک ضامن محکم ظروف را در جای خود نگه می دارد و اطمینان می دهد که ظروف غذاخوری شما در داخل ماشین لباسشویی ایمن می مانند.

درهای ماشین ظرفشویی الجی خیلی سریعتر از بقیه دستگاه شما کثیف می شوند زیرا در معرض رطوبت هستند و اغلب توسط دست های کثیف لمس می شوند.

به محض اینکه متوجه شدید یک تکه غذا بین درب ماشین ظرفشویی الجی گیر کرده است، آن را با آب داغ بشویید. با این حال، اگر نمی توانید ذرات غذا را به صورت دستی حذف کنید، باید از یک اسکراب برای انجام این کار برای شما استفاده کنید. اگر هنوز هم مشکلی در گیر کردن تکه‌های غذا بین در و بدنه ماشین ظرفشویی الجی وجود دارد، ممکن است لازم باشد مقداری آب داغ را از سینک آشپزخانه خود مستقیماً روی آنها اسپری کنید.

به مکانیسم قفل ماشین ظرفشویی الجی دقت کنید. اگر عاری از ذرات غذا باشد، می توانید ببینید که شیارها چگونه با هم قرار می گیرند و تعیین می کنید که موقعیت قفل شده چگونه به نظر می رسد. ممکن است متوجه شوید که یک تکه کوچک غذا باعث انسداد قفل شده است یا اینکه قفل دیگر در این حالت کار نمی کند.

خرابی قفل ظرفشویی و باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی

مشکلات قفل ماشین ظرفشویی الجی می تواند به دلایل مختلفی از جمله پارگی یا فرسودگی قفل رخ دهد. دلایل دیگر عبارتند از خستگی فلز، فنرهای ضعیف و شکستگی به دلیل تجمع مواد شوینده قوی.

ضامن ماشین ظرفشویی الجی یکی از مواردی است که بدون نقص از کار می افتد. این می تواند ناشی از عوامل زیادی باشد، اما معمولاً باعث خمیدگی یا شکستگی ساده در خود مکانیسم می شود – یا به دلیل سایش و پارگی روی آن یا احتمالاً شکستگی ناشی از نیروی بیش از حد وارد شده به آن در هنگام تمیز کردن.

خرابی قفل ظرفشویی و باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی
خرابی قفل ظرفشویی و باقی ماندن مخزن صابون ظرفشویی

اقلام نزدیک فنجان صابون را بردارید

وقتی صابون ماشین ظرفشویی الجی حل نمی شود، معمولاً به دلیل کمبود آب است. اولین قدم برای رفع این مشکل این است که چرخه ای را بدون ظروف در دستگاه اجرا کنید – فقط آب گرم و مواد شوینده. اگر کار نکرد، می‌توانید هر شیئی که مخزن مواد شوینده و چند مورد دیگر را مسدود می‌کند را بردارید. برای رفع این مشکل، ابتدا تمام اقلام نزدیک را بردارید و سپس دستگاه پخش صابون را بردارید.

بسیاری از افراد از باز نشدن کامل لیوان صابون ماشین ظرفشویی الجی شکایت دارند. این به خاطر وسایلی است که در نزدیکی صابون قرار می‌گیرند – اغلب اوقات، این امر به دلیل تکیه دادن به صابون یا قرار دادن وسایل نزدیک به آن است. برخی از کاربران حتی ممکن است اشیاء فلزی را در نگهدارنده صابون قرار دهند که می تواند منجر به مشکل شود.

برای جلوگیری از این امر، همیشه مطمئن شوید که همه چیز در جای خود و دور از لیوان صابون ماشین ظرفشویی الجی قرار گرفته است.

دمای آب را افزایش دهید

در اینجا یک ترفند سریع وجود دارد: اگر به نظر می رسد ماشین ظرفشویی الجی شما فاقد آن درخشش است و باقی مانده صابون را در کف ماشین ظرفشویی الجی خود می بینید، احتمالاً به این دلیل است که از تنظیمات دمای پایین استفاده می کنید. ماشین ظرفشویی الجی نسبت به شیر آب سینک معمولی شما برای بریدن چربی به آب داغ تری نیاز دارد، بنابراین برای بهترین نتیجه دما را بالا نگه دارید.

آیا ماشین ظرفشویی الجی شما خوب تمیز نمی شود؟ سعی کنید آن را در دمای بالاتر اجرا کنید. با گرم شدن آب، صابون بیشتری برای سازگاری با استانداردهای مواد شوینده مورد نیاز است. به این ترتیب، کارکردن ماشین ظرفشویی الجی در دمای بالاتر به ماشین اجازه می دهد تا از مواد شوینده بیشتری استفاده کند و گزینه های بیشتری برای تمیز نگه داشتن ظروف در اختیار شما قرار می دهد.

اجرای یک چرخه در دمای بالاتر باعث می شود ماشین ظرفشویی الجی از صابون بیشتری استفاده کند و به طور موثرتری تمیز شود، بنابراین به مواد شوینده کمتری نیاز خواهید داشت و می توانید به جای استفاده از یک درپوش کامل، فقط از مقدار کمی صابون خلاص شوید.

فنر آسیب دیده

درب مواد شوینده با کمک فنر کوچکی باز می شود – اگر به پایین ماشین ظرفشویی الجی نگاه کنید، می بینید که درب کجا قفل می شود. فنر به میله ای متصل است که به چرخ کوچکی در داخل در فشار می آورد. این چرخ به دستگاه پخش صابون متصل است. وقتی آب گرم کافی در ماشین ظرفشویی الجی وجود دارد، چرخ می چرخد ​​و به چرخ دیگری فشار می آورد که صابون را آزاد می کند.

وقتی فنر مخزن مواد شوینده می شکند، به احتمال زیاد در عملکرد ماشین ظرفشویی الجی با مشکل مواجه خواهید شد. فنر شکسته می تواند مقدار قابل توجهی مواد شوینده را پشت سر بگذارد که منجر به افزایش کثیفی و تجمع در اطراف درب توزیع کننده مواد شوینده و داخل ماشین ظرفشویی الجی شما می شود.

نگهداری و در نهایت تعویض دستگاه های صابون می تواند دردسرساز باشد. یکی از رایج ترین مشکلات فنرهای شکسته روی ماشین ظرفشویی الجی است که باز کردن درب دستگاه صابون بدون نیاز به باز کردن دستی آن را بسیار دشوار می کند.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − پنج =