نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی ناشی از باز گذاشتن درب یخچال الجی

فهرست مطالب

باز گذاشتن درب یخچال. یخچال الجی در زندگی روزمره بسیار مهم هستند. آنها مهمترین وسیله داخل آشپزخانه شما هستند. همه ما دوست داریم چندین بار یخچال الجی خود را باز کنیم و بررسی کنیم که آیا چیزی برای خوردن دارد یا خیر. ما این کار را مرتباً و گاهی هر چند دقیقه یکبار انجام می دهیم.ممکن است در حین انجام این کار، بارها و بارها فراموش کنیم که درب یخچال الجی را ببندیم. در این شرایط ممکن است یک سوال در ذهن شما ایجاد شود که اگر درب یخچال الجی را برای مدت طولانی باز بگذارم چه اتفاقی می افتد؟ در این مقاله به این سوال پاسخ داده خواهد شد.

باز گذاشتن درب یخچال

خطرات باز گذاشتن درب یخچال الجی

ما از یخچال الجی برای نگهداری مواد غذایی در دمای خنک استفاده می کنیم، زیرا دمای خنک برای تازه نگه داشتن مواد غذایی برای مدت طولانی و نگهداری آنها خوب است. این به ما کمک می کند تا از هر نوع هدر رفتن و فساد جلوگیری کنیم.

اگر درب یخچال الجی خود را برای مدت طولانی باز بگذارید، دمای داخل یخچال الجی شما شروع به افزایش می کند زیرا تمام خنک کننده ها در هوای رقیق آزاد می شوند و این باعث گرم شدن غذا می شود.

اگر یخچال الجی را در دمای مناسب نگه دارید، خنک شدن آن کمی بیشتر می ماند و اگر خوش شانس باشید غذا خراب نمی شود. چیزهایی مانند نان، شیر، میوه ها و سبزیجات احتمالاً خراب نمی شوند.

از طرفی غذاهایی هستند که بسیار حساس هستند و در صورت باز گذاشتن در یخچال الجی به سرعت فاسد می شوند. بنابراین باید قبل از مصرف این نوع غذاها بررسی کنید. هر چیزی که خامه ای یا خامه ای داشته باشد به سرعت فاسد می شود زیرا میزان تحمل آن بسیار کوتاه است.

فاسد شدن غذا بستگی به زمانی دارد که در یخچال الجی را باز می گذارید و من اکیداً توصیه می کنم قبل از مصرف هر چیزی بعد از چنین سناریوهایی بررسی کنید. توصیه می شود اگر یخچال الجی شما بیش از 120 دقیقه با دمای 105 فارنهایت کار کرد، از مصرف مواد غذایی خودداری کنید. ضایعات و فساد بیشتر به نوع غذا و زمانی که در باز بوده بستگی دارد.

تعمیر ارزان یخچال

تشکیل مرطوب

هنگامی که در یخچال الجی را باز و بدون مراقبت رها می کنید، هوای داخل یخچال الجی به طور خودکار با نسیم خنک داخل یخچال الجی شما مخلوط می شود. طبیعتاً مخلوط شدن هوای گرم با هوای خنک باعث ایجاد رطوبت می شود.

این کار باعث ایجاد رطوبت در هر قسمت از یخچال الجی می شود و مواد غذایی خیس می شوند. یخچال الجی با رسیدن به دمای مناسب، به طور خودکار خاموش یا دما را کاهش می دهد، اما در صورتی که آن را باز بگذارید و هوای گرم وجود داشته باشد، کمپرسور به طور مداوم کار می کند زیرا سنسورها نمی توانند دمای مناسب را تشخیص دهند و این منجر به ایجاد رطوبت بیشتر

طول کشیدن زمان خنک شدن مجدد

بعد از اینکه به یخچال الجی خود برگشتید و متوجه باز شدن درب و در نهایت بستن آن شدید. یخچال الجی سعی می کند به دمای عادی خود بازگردد.

با این حال، به دلیل سیم پیچ هایی که یخ زده اند، این کار بیشتر از حد معمول طول می کشد و فرآیند یخ زدایی قبل از بازگشت یخچال الجی به دمای عادی خود آغاز می شود. ممکن است 24 ساعت طول بکشد تا دوباره خنک شود.

خراب شدن کمپرسور

احتمالات خاصی وجود دارد که درب یخچال الجی را برای مدت طولانی بدون مراقبت باز بگذارید و پس از آن، کمپرسور خراب شود.

این به این دلیل است که کمپرسور به طور مداوم برای خنک کردن یخچال الجی کار می کند زیرا سنسورها نمی توانند دمای مناسب را تشخیص دهند و این ممکن است منجر به خرابی کمپرسور شود. این ممکن است به ندرت اتفاق بیفتد و اگر یخچال الجی و فریزر مدرن با کیفیت خوبی دارید، لازم نیست زیاد نگران آن باشید.

اگر درب یخچال الجی را برای مدت طولانی باز بگذارید و نگران باشید که ممکن است آسیب ببیند، لازم نیست زیاد فکر کنید زیرا هیچ اتفاقی برای یخچال الجی شما نمی‌افتد، پس از بسته شدن دوباره به طور خودکار شروع به کار می‌کند.

مدت زمان مناسب برای باز گذاشتن درب یخچال

به این سوال نمی توان به طور دقیق پاسخ داد زیرا بسیاری از عوامل این را در نظر می گیرند. نوع غذا و مدل یخچال الجی شما در این امر نقش بسزایی خواهد داشت.

برخی از یخچال الجی ها می توانند مواد غذایی را برای مدت طولانی تری نسبت به سایر یخچال الجی ها خنک نگه دارند. متوسط ​​زمان باز ماندن درب یخچال الجی بدون خرابی 60 تا 240 دقیقه است.

پیشنهاد مطالعه: علل اصلی آسیب یخچال الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =