نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علل اصلی آسیب یخچال الجی

فهرست مطالب

علل اصلی آسیب یخچال. یخچال الجی ها دائماً کار می کنند و مسلماً مهمترین وسیله خانه هستند. اغلب، تا زمانی که خیلی دیر نشده به این فکر نمی کنیم که چه چیزی باعث خرابی یخچال الجی می شود. همانطور که بسیاری از تنظیم کننده ها می دانند، یخچال الجی آسیب دیده می تواند به سرعت تبدیل به سردرد شود، زیرا آسیب به این وسیله معمولی می تواند به تعمیرات پیچیده زیادی نیاز داشته باشد. شما باید بدانید که آیا یخچال الجی قابل تعمیر است یا خیر، و باید پوشش فساد مواد غذایی را ایجاد کنید و هزینه کل مطالبات را برآورد کنید.

علل اصلی آسیب یخچال

آسیب یخچال الجی ناشی از افزایش ولتاژ بالا

افزایش ولتاژ بالا علت اصلی خطر برای یخچال الجی ها بود که توسط StrikeCheck در سال گذشته ارزیابی شد. هنگامی که ولتاژ ناشی از افزایش برق افزایش می یابد، باعث هجوم جریان الکتریکی به داخل یخچال الجی می شود. این موج گرمای بیش از حدی تولید می کند که می تواند به چندین قسمت از یخچال الجی آسیب برساند. به طور خاص سه جزء که اغلب در اثر افزایش ولتاژ بالا آسیب می بینیم برد کنترل، کمپرسور و یخ ساز هستند.

برد کنترل حساس ترین جزء در یخچال الجی است. بنابراین، هنگامی که یک موج جریان الکتریکی گرمای بیش از حد ایجاد می کند، به راحتی آسیب می بیند. یخچال الجی هایی که برد کنترل آسیب دیده دارند اغلب قابل تعمیر هستند، زیرا برد نسبتاً ارزان است و به تنهایی به راحتی قابل تعویض است.

کمپرسور در حالی که اغلب به اندازه برد کنترل آسیب نمی بیند، ممکن است در اثر افزایش ولتاژ بالا نیز آسیب ببیند. یک رویداد الکتریکی قوی می‌تواند به سیم‌پیچ‌هایی که عملکرد شروع و اجرای کمپرسور را فراهم می‌کنند آسیب برساند و باعث خرابی زودرس کمپرسور شود. از آنجایی که هزینه تعویض کمپرسور زیاد است، در صورت آسیب دیدن کمپرسور، یخچال الجی اغلب نیاز به تعویض دارد.

افزایش ولتاژ همچنین می تواند به یخ ساز یخچال الجی آسیب برساند. هنگامی که هجوم جریان باعث ایجاد گرمای اضافی در قطعه می شود، می تواند منجر به اتصالات الکتریکی یخ ساز کوتاه شود. تعویض مجموعه یخ ساز نسبتاً ارزان است و به شرط در دسترس بودن قطعات، یخچال الجی با این نوع آسیب اغلب قابل تعمیر است.

خرابی یخچال الجی ناشی از عدم نگهداری

یخچال الجی ها معمولاً 17 سال یا بیشتر با نگهداری معمول کمی عمر می کنند. با این حال، بدون این نگهداری طول عمر می تواند بسیار کوتاه تر باشد. سه دلیل رایج برای خرابی هایی که در نتیجه سایش و پارگی مشاهده می کنیم عبارتند از قفل مکانیکی کمپرسور، خرابی موتور فن و کویل های کندانسور کثیف.

خرابی کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال الجی قلب سیستم خنک کننده است. بدون کمپرسور کار یخچال الجی نمی تواند کار کند. مانند هر قطعه مکانیکی، عملکرد کمپرسور با افزایش سن کاهش می یابد. در نهایت ممکن است کمپرسور نچرخد و به صورت مکانیکی قفل شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، هنگامی که کمپرسور شروع به کار می کند، صدای زمزمه دائمی را می شنوید و در لمس بسیار داغ خواهد بود. اگر به دلیل پر شدن ظرفیت یخچال الجی یا کثیف بودن کویل ها، کمپرسور دائماً روشن می شود (به بخش کویل های کثیف در زیر مراجعه کنید)، این وضعیت ممکن است زودرس رخ دهد. اگر کمپرسور از کار بیفتد، معمولاً هزینه زیادی برای تعویض دارد. با این حال، جایگزینی کمپرسور می تواند گزینه مقرون به صرفه تری برای یخچال الجی های رده بالا باشد.

مشکلات موتور و علل اصلی آسیب یخچال

موتور فن یکی دیگر از قطعات مکانیکی است که در معرض خرابی قرار دارد. با افزایش سن، یاتاقان های موتور فن می توانند با کثیفی لکه دار شوند و از کارکرد موتور جلوگیری کنند. اغلب امکان تعویض موتور فن برای تعمیر یخچال الجی وجود دارد، به شرطی که قطعه در دسترس باشد.

کویل های کندانسور کثیف یکی دیگر از خرابی های رایج مرتبط با سایش و پارگی است. بدون تمیز کردن منظم، کویل ها می توانند با خاک و گرد و غبار مسدود شوند. این امر از انتقال موثر گرما از مبرد به هوا جلوگیری می کند و باعث می شود کمپرسور سخت تر کار کند و زودتر از موعد از کار بیفتد. با تمیز کردن کویل کندانسور به راحتی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر و علت سبز شدن صفحه نمایش مانیتور الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + سه =