نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نداشتن پورت HDMI کافی در تلویزیون الجی

فهرست مطالب

نداشتن پورت HDMI کافی در تلویزیون. شما سعی می‌کنید تلویزیون الجی جدید خود را راه‌اندازی کنید و می‌خواهید همه لوازم جانبی خود را مانند استیک پخش و نوار صوتی خود وصل کنید. چند افزونه اول را وصل می‌کنید و وقتی متوجه می‌شوید که پورت HDMI دیگری پیدا نمی‌کنید، می‌روید تا آخرین افزونه را وصل کنید. آیا راهی برای اتصال چندین دستگاه سازگار با HDMI به تلویزیون الجی شما وجود دارد، حتی اگر یک پورت HDMI کوتاه باشد؟

نداشتن پورت HDMI کافی در تلویزیون

سوئیچ HDMI یا ماتریس در نداشتن پورت HDMI کافی در تلویزیون

اولین گزینه استفاده از یک سوئیچ یا ماتریس HDMI است که تا حد زیادی ارزان‌ترین (و ساده‌ترین راه) برای وصل کردن دستگاه‌های سازگار با HDMI بیشتر به تلویزیون الجی شماست، به خصوص اگر گیرنده AV ندارید یا نمی‌خواهید.

علاوه بر این، اگر قصد دارید در آینده یک اسپلیتر HDMI تهیه کنید، ماتریس HDMI یک گزینه عالی است زیرا به عنوان یک سوئیچ و یک تقسیم کننده عمل می کند. این آن را به گزینه ای بسیار متنوع تبدیل می کند.

هنگام خرید سوئیچ های HDMI، ممکن است مقادیری مانند 3:1،4:1، 8:1، 4:2 و 8:2 را روی بسته بندی مشاهده کنید. این نسبت ها نشان می دهد که چند دستگاه سازگار با HDMI را می توان به عنوان ورودی و خروجی به سوئیچ متصل کرد.

عدد اول نشان دهنده تعداد ورودی هایی است که سوئیچ HDMI می تواند پشتیبانی کند در حالی که عدد دوم نشان می دهد که سوئیچ می تواند به چند دستگاه ویدئو و صدای ورودی را ارسال کند.

بنابراین، اگر نسبت 3:1 را روی جعبه آن مشاهده کردید، می دانید که می توانید سه دستگاه (استریم استیک، PS4، XBOX و …) را به آن متصل کنید و ورودی آنها را روی 1 تلویزیون الجی، پروژکتور و غیره نمایش دهید. بیایید نحوه استفاده از سوئیچ یا ماتریس HDMI را بیاموزیم!

مرحله 1: یک کابل HDMI را به دستگاه های ورودی خود وصل کنید

دستگاه‌هایی را که می‌خواهید به تلویزیون الجی خود متصل کنید (مانند پخش‌کننده‌های DVD، کنسول‌های بازی، Chromecast، Roku و غیره) جمع‌آوری کنید و پورت‌های HDMI آن‌ها را پیدا کنید. یک سر کابل HDMI را به هر یک از درگاه های HDMI وصل کنید. برای هر دستگاهی که قصد اتصال به تلویزیون الجی خود را دارید به یک کابل HDMI نیاز دارید.

مرحله 2: کابل های HDMI دستگاه ورودی را به سوئیچ HDMI خود وصل کنید

سوئیچ HDMI شما باید یک پورت HDMI برای هر یک از دستگاه هایی که قصد اتصال آن را دارید داشته باشد. سر دیگر کابل‌های HDMI را که به دستگاه‌های ورودی خود وصل کرده‌اید به درگاه HDMI IN سوئیچ HDMI وصل کنید. باید اطمینان حاصل کنید که پورت دارای برچسب HDMI IN است، در غیر این صورت تنظیمات شما به درستی کار نخواهد کرد.

مرحله 3: یک کابل HDMI را به درگاه HDMI OUT سوئیچ HDMI خود وصل کنید

اکنون که دستگاه های ورودی شما همه به سوئیچ HDMI شما متصل شده اند، آماده شروع اتصال آن به تلویزیون الجی خود هستید. پورت HDMI OUT سوئیچ HDMI خود را پیدا کنید. به یاد داشته باشید، اگر کابل HDMI را به پورت HDMI IN وصل کنید، این فرآیند کار نخواهد کرد. اگر قصد دارید سوئیچ HDMI خود را به چندین دستگاه متصل کنید، می توانید کابل HDMI دیگری را به پورت HDMI OUT دوم وصل کنید.

مرحله 4: سوئیچ HDMI را به تلویزیون الجی خود وصل کنید

یکی از پورت های HDMI OUT تلویزیون الجی خود را که در کنار یا پشت دستگاه قرار دارد، پیدا کنید. سپس، کابل HDMI متصل به پورت HDMI OUT سوئیچ HDMI خود را به درگاه مربوطه در تلویزیون الجی خود وصل کنید. مطمئن شوید که پورت HDMI تلویزیون الجی شما به درستی کار می کند.

مرحله 5: سوئیچ HDMI خود را به برق وصل کنید

کابل میکرو USB سوئیچ HDMI خود را پیدا کنید و آن را به پورت میکرو USB خود وصل کنید. سپس انتهای USB کابل را به یک آداپتور USB وصل کنید. سپس آداپتور را به یک پریز دیواری در حال کار وصل کنید.

مرحله 6: منابع ورودی خود را به برق وصل کنید

منابع ورودی خود را با استفاده از کابل های مناسب به برق وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که هر دو انتهای کابل محکم شده است. لطفاً هنگام استفاده از نوارهای برق هنگام اتصال همه دستگاه های خود به برق مراقب باشید تا مطمئن شوید که آن را بیش از حد بارگذاری نکنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون الجی شما نیز به برق وصل است.

مرحله 7: ورودی تلویزیون الجی خود را تغییر دهید

بررسی کنید سوئیچ HDMI شما به کدام درگاه HDMI وصل شده است (مانند HDMI 1، HDMI 2 و غیره). اکنون، با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون الجی، منبع ورودی را روی پورت HDMI مربوطه تنظیم کنید.

مرحله 8: منبع سوئیچ HDMI خود را تغییر دهید

ممکن است متوجه شوید که سوئیچ HDMI شما با یک کنترل از راه دور کوچک همراه با چند دکمه شماره گذاری شده است. این دکمه ها مربوط به پورت های HDMI سوئیچ هستند که شماره گذاری شده اند. بنابراین، اگر می خواهید پلی استیشن 4 خود را به پورت HDMI 1 وصل کنید، 1 را روی کنترل از راه دور فشار دهید. اگر ورودی تلویزیون الجی شما به درستی تنظیم شده باشد، صفحه پلی استیشن شما باید روی تلویزیون الجی ظاهر شود.

گیرنده AV

آیا شما یک گیرنده AV قدیمی دارید یا علاقه مند به سرمایه گذاری در آن هستید؟ گیرنده های AV فقط در مدیریت صدای با کیفیت عالی هستند، همچنین می توان از آنها برای وصل کردن چندین دستگاه سازگار با HDMI به یکی از درگاه های HDMI تلویزیون الجی شما استفاده کرد.

با این حال، آنها بسیار گران هستند، بنابراین ما فقط در صورتی که قصد دارید از آن برای راه اندازی سینمای خانگی با کیفیت بالا استفاده کنید، سرمایه گذاری روی آن را پیشنهاد می کنیم.

مرحله 1: کابل های HDMI را به دستگاه های ورودی وصل کنید

برای این فرآیند به چندین کابل HDMI نیاز دارید: یکی برای هر دستگاهی که قصد اتصال آن را دارید و دیگری برای اتصال گیرنده AV به تلویزیون الجی شما. بنابراین، یک کابل HDMI را به هر یک از درگاه های HDMI منابع ورودی وصل کنید.

مرحله 2: کابل های HDMI منبع ورودی را به گیرنده AV وصل کنید

اکنون، می‌توانید کابل‌های HDMI منبع ورودی را به درگاه‌های HDMI IN گیرنده AV وصل کنید. گیرنده AV پیوند داده شده در بالا دارای درگاه HDMI IN است. هر کدام دارای برچسب (به عنوان مثال DVD، Game، Blue-Ray) هستند تا به سازماندهی کابل های شما کمک کنند. با این حال، می‌توانید هر دستگاه سازگار با HDMI را به آن وصل کنید، حتی اگر با برچسب مطابقت نداشته باشد.

مرحله 3: یک کابل HDMI را به درگاه HDMI OUT گیرنده AV وصل کنید

وقت آن است که کابل HDMI نهایی را به گیرنده AV خود وصل کنید. پورت HDMI OUT گیرنده را پیدا کرده و یک کابل HDMI را به آن وصل کنید.

مرحله 4: گیرنده AV خود را به تلویزیون الجی وصل کنید

اکنون، می توانید گیرنده AV خود را به تلویزیون الجی خود وصل کنید. پورت HDMI تلویزیون الجی خود را که می خواهید استفاده کنید پیدا کنید و کابل HDMI OUT گیرنده AV را به آن وصل کنید. مطمئن شوید که کابل کشیده یا خم نشده است.

مرحله 5: گیرنده AV خود را به برق وصل کنید

متوجه خواهید شد که گیرنده AV شما دارای دوشاخه AC است. کابل برق AC را به درگاه برق دستگاه که در پشت آن قرار دارد وصل کنید. سپس دوشاخه را به پریز برق وصل کنید. هنگامی که چراغ نشانگر LED پاور روشن شود، متوجه خواهید شد که به درستی به برق وصل شده است.

مرحله 6: دستگاه های سازگار با HDMI را به برق وصل کنید

کابل های برق دستگاه ورودی خود را جمع آوری کرده و به دستگاه های مربوطه وصل کنید. سپس آنها را به پریزهای دیواری وصل کنید. اگر از پریز برق استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که آن را بیش از حد بار نکنید.

مرحله 7: ورودی تلویزیون الجی خود را تنظیم کنید

ورودی یا منبع تلویزیون الجی خود را با استفاده از دکمه ورودی کنترل از راه دور یا منوی ورودی/منبع به همان پورت HDMI که گیرنده AV شما به آن وصل است تغییر دهید.

اگر پاپ آپ ورودی گیرنده AV خود را روی صفحه نمی بینید، برچسب پورت HDMI را دوباره بررسی کنید یا همه منابع را بررسی کنید، زیرا گاهی اوقات برچسب اشتباهی دارند.

مرحله 8: ورودی گیرنده AV خود را انتخاب کنید

اکنون، می‌توانید انتخاب کنید کدام یک از ورودی‌های گیرنده AV خود را می‌خواهید تماشا کنید. در قسمت جلوی گیرنده، چندین دکمه شماره گذاری شده را مشاهده خواهید کرد که مربوط به پورت های HDMI در پشت است.

دکمه منبع ورودی را که می خواهید ببینید فشار دهید. گیرنده AV پیوند داده شده در بالا با کنترل از راه دور همراه نیست، بنابراین باید هر بار که می خواهید ورودی را تغییر دهید، دکمه های گیرنده را به صورت فیزیکی فشار دهید.

پیشنهاد مطالعه: شناسایی مشکلات هوایی تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »