نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه رفع افت مکش در جاروبرقی الجی

فهرست مطالب

رفع افت مکش در جاروبرقی . از زمان اختراع در سال 1901 توسط یک مهندس بریتانیایی، هوبرت سیسیل بوث، جاروبرقی الجی ها در نبرد برای تمیز نگه داشتن خانه ها حیاتی شده اند. از آنجایی که بیشتر ما تلاش می کنیم تا جایی که ممکن است گرد و غبار، کثیفی و مواد حساسیت زا را از بین ببریم، تولیدکنندگان جاروبرقی الجی مدل های خود را بهبود می بخشند تا تمیز کردن بهتری را به ما ارائه دهند.

با این حال، با وجود فناوری پیشرفته، عیوب جاروبرقی الجی ها می توانند (و می کنند) هنوز هم خطاهایی ایجاد می کنند، با یک خطای رایج که از دست دادن مکش است. خوشبختانه تعمیر جاروبرقی الجی که مکش خود را از دست داده است آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست و به طور کلی 5 دلیل اصلی برای کاهش مکش جاروبرقی الجی وجود دارد.

رفع افت مکش در جاروبرقی

فیلتر مسدود شده یا کثیف در رفع افت مکش در جاروبرقی

اکثر جاروبرقی الجی ها حداقل یک فیلتر دارند، فیلتر پیش موتور. این برای جلوگیری از ورود ذرات مضر به موتور جاروبرقی الجی شما و آسیب رساندن آن به موتور طراحی شده است. به دلیل عملکردی که فیلترها انجام می دهند، می توانند به سرعت کثیف یا بدتر مسدود شوند – و در چنین شرایطی مکش دستگاه شما با مشکل مواجه می شود.

اصلاح فیلتر کثیف / مسدود شده در جاروبرقی الجی نسبتاً ساده است. هنگامی که محل فیلتر پیش موتور را پیدا کردید به سادگی:

  • آن را از جاروبرقی الجی خود خارج کنید
  • هرگونه آلودگی اضافی را از بین ببرید
  • فیلتر را با آب گرم بشویید (در صورت استفاده از فیلتر قابل شستشو، در صورت عدم تعویض)
  • قبل از اینکه فیلتر را دوباره در جاروبرقی الجی قرار دهید، اجازه دهید حداقل 24 ساعت به طور طبیعی خشک شود.

علاوه بر داشتن فیلتر پیش موتور، بسیاری از جاروبرقی الجی ها دارای فیلتر دوم نیز هستند که از خروج ذرات گرد و غبار / گرده از جاروبرقی الجی و گردش مجدد به داخل اتاق جلوگیری می کند. این فیلتر نیز باید با پیروی از مراحل بالا برداشته و تمیز شود – اگرچه اگر هر کدام به طور قابل توجهی کثیف هستند، پیشنهاد می کنیم یک فیلتر جاروبرقی الجی جایگزین خریداری کنید و آن را در دستگاه خود قرار دهید.

شلنگ مسدود شده یا براشول

وقتی به کثیفی و زباله‌هایی که جاروبرقی الجی با آن‌ها در تماس است فکر می‌کنید، نباید تعجب‌آور باشد که انسداد ممکن است و اتفاق می‌افتد. رایج ترین قسمتی که جاروبرقی الجی شما دچار گرفتگی می شود شلنگ است – و در حالی که این امر مکش ارائه شده را کاهش می دهد، به راحتی اصلاح می شود.

به سادگی شلنگ جاروبرقی الجی را جدا کرده و برای هر گونه انسداد یک بار آن را مجدداً فشار دهید، در صورت وجود خال، معمولاً می توان آنها را با استفاده از دسته جارویی یا رخت آویز پلاستیکی جدا کرد، اگرچه مراقب باشید که از نیروی بیش از حد استفاده نکنید زیرا نمی خواهید. شلنگ را سوراخ کنید همچنین توصیه می‌کنیم در زمانی که شلنگ جدا است، ناحیه‌ای را که شیلنگ با جاروبرقی الجی خود متصل می‌شود بررسی کنید تا مطمئن شوید که انسدادی وجود ندارد.

گرفتگی در جاروبرقی الجی فقط به شلنگ محدود نمی شود، بلکه می تواند در اطراف برس نیز رخ دهد، و معمولاً مو و سایر الیاف علت این انسداد هستند. خوشبختانه، از هر ده بار، 9 بار انسداد اطراف برس رول را می توان با برش دادن الیاف / موهای درهم پیچیده اطراف قسمت، بدون نیاز به جدا شدن برس اصلاح کرد.

کیسه و  سیلندر بیش از حد پر

در نگاه اول ظرفیت کیسه / سیلندر جاروبرقی الجی شما ممکن است زیاد به نظر برسد، اما لازم به یادآوری است که هرچه کیسه / سیلندر پرتر می شود، مکش کمتری توسط جاروبرقی الجی شما ارائه می شود – بنابراین، مهم است که مطمئن شوید که جاروبرقی الجی را مرتباً خالی کنید.

همانطور که در پست ما “آیا کیسه جاروبرقی الجی خود را به اندازه کافی عوض می کنید” بحث شد، اینکه چند بار باید جاروبرقی الجی را خالی کنید به تعداد دفعات استفاده از دستگاه بستگی دارد. اما به عنوان یک قانون کلی، توصیه می کنیم هر دو را قبل از اینکه دو سوم پر شوند خالی کنید.

علاوه بر خالی کردن کیسه جاروبرقی الجی، مهم است که به طور مرتب آن را با یک جاروبرقی الجی تعویض کنید. این به این دلیل است که منافذ موجود در کیسه می توانند توسط ذرات گرد و غبار مسدود شوند که به نوبه خود نفوذپذیری هوا و عملکرد خلاء شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

شکاف در جریان هوا در رفع افت مکش در جاروبرقی

اگر هنگام استفاده از اتصال شلنگ متوجه عدم مکش واضح جاروبرقی الجی خود شده اید، احتمال زیادی وجود دارد که شکافی در جریان هوا داشته باشید. حتی کوچکترین سوراخ می تواند قدرت مکش ارائه شده را کاهش دهد.

متأسفانه، با گذشت زمان، شیلنگ جاروبرقی الجی شما ممکن است دچار ساییدگی و پارگی شود که احتمال بروز چنین شکاف‌هایی را افزایش می‌دهد – کشیدن بیش از حد شلنگ هنگام استفاده از جاروبرقی الجی یکی از دلایل رایج شکاف و سوراخ‌ها است. اگر شیلنگ شما به هر دو صورت آسیب دیده است، باید یک شلنگ جاروبرقی الجی جایگزین تهیه کنید و به جای آن آن را در جاروبرقی الجی خود قرار دهید.

موتور معیوب

اگر پس از بررسی چهار ناحیه بالای مکش جاروبرقی الجی شما همچنان ضعیف است، ممکن است ایراد از موتور یا برس های کربنی وجود داشته باشد. در چنین شرایطی باید برس های موتور/کربن را تعویض کنید.

تعویض برس های کربنی یا موتور جاروبرقی الجی شما می تواند به طور قابل توجهی وقت گیر و کار دشواری باشد، به همین دلیل است که ما فقط در صورتی انجام این کار را توصیه می کنیم که واقعا ضروری باشد.

توجه: اگر یک جاروبرقی الجی عمودی دارید، قبل از بررسی موتور/برس‌های کربنی، پیشنهاد می‌کنیم چک کنید که تسمه پاره نشده است – و اگر دارد، باید آن را تعویض کنید.

با صرف زمان برای تخلیه منظم کیسه / سیلندر جاروبرقی الجی، تمیز کردن فیلترها و رفع گرفتگی ها، می توانید جاروبرقی الجی خود را تا سال های آینده در اوج عملکرد خود نگه دارید. و اگر برای استفاده حداکثری از جاروبرقی الجی خود به قطعات یدکی یا لوازم جانبی نیاز دارید، آنها را با ما خواهید یافت.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تمیز کردن جاروبرقی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 19 =