نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات و راه حل های تلویزیون الجی ال سی دی

فهرست مطالب

تلویزیون الجی ال سی دی چیست؟ برنامه های تلویزیون الجی منبع اصلی سرگرمی بسیاری از خانواده های ایرانی است. و هنگامی که دستگاه خراب می شود، همه اعضای خانواده افسرده می شوند. بهتر است هر چه زودتر تلویزیون الجی ال سی دی را تعمیر کنید. در این مقاله، ما تنها به برخی از مشکلات رایج تلویزیون الجی ال سی دی و راه حل هایی که در زندگی روزمره خود با آنها برخورد می کنید، تمرکز می کنیم.

تلویزیون الجی ال سی دی
تلویزیون الجی ال سی دی

لطفاً رایج ترین مشکلات و راه حل های تلویزیون الجی ال سی دی را در زیر بیابید

خطوط روی صفحه نمایش در تلویزیون الجی ال سی دی

آیا خطوط عمودی یا افقی یا حتی نوارهایی روی صفحه نمایش LCD خود دارید؟ سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید تا مشکل را برطرف کنید.

رزولوشن تلویزیون چیست و چگونه تغییر می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « آموزش نحوه تغییر رزولوشن تلویزیون الجی » را مطالعه کنید.

صفحه منو

برای مشاهده صفحه منوی تلویزیون الجی می توانید دکمه Home را در دستگاه راه دور نگه دارید. آیا حتی در صفحه منو هم همین موضوع را مشاهده می کنید؟

  • سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید.
  • می توانید تلویزیون الجی را دوباره راه اندازی کنید. این روش ممکن است به حل مشکل کمک کند.
  • در غیر این صورت می توانید تلویزیون الجی را خاموش کنید. اکنون سیم اصلی سیم برق AC را جدا کنید. سپس اجازه دهید دستگاه حداقل دو دقیقه بدون برق بماند. برای روشن کردن تلویزیون الجی می توانید سیم را دوباره وصل کنید. صفحه نمایش را بررسی کنید. مشکل از بین رفته است.
  • راه حل – اگر روش های فوق مشکل را حل نکرد، وقت آن رسیده است که با یک تکنسین تعمیر تلویزیون الجی تماس بگیرید.

 متوجه شدید که صفحه منو مشکلی ندارد

  • خوب، در این شرایط، دلایل زیادی وجود دارد. این مشکل ممکن است مربوط به جعبه کابل/ماهواره، منبع سیگنال پخش، IPTV و غیره باشد. از دستورالعمل های ذکر شده در زیر برای عیب یابی مشکل تلویزیون الجی LCD استفاده کنید.
  • هر باتری یا وسیله الکتریکی را که ممکن است به عنوان مانعی در برابر تداخل فرکانس رادیویی عمل کند، خاموش کنید.
  • ممکنه مشکل آنتن باشه اگر در نزدیکی ساختمان‌های بلند زندگی می‌کنید، سیگنال‌های پخش می‌توانند منعکس شده و این مشکل را ایجاد کنند. بنابراین مکان و جهت آنتن را تنظیم کنید.
  • به یک پریز برق جدید بروید. این ممکن است مشکل را حل کند. علائم به دلیل اتصالات سیم کشی نامناسب است.

صفحه نمایش کسل کننده مه آلود یا تار

می توانید دکمه هوم را در کنترل از راه دور فشار دهید. صفحه منوی تلویزیون الجی نمایش داده می شود. شما می توانید این نوع نقص را در میان مشکلات و راه حل های بسیار رایج تلویزیون الجی ال سی دی در سراسر جهان بیابید.

آیا شما هم همین مشکل را در صفحه منو پیدا می کنید

در برخی شرایط، به دلیل سرد بودن هوا در اتاق تلویزیون الجی، ممکن است تصاویر مبهم به نظر برسند. موضوع تلویزیون الجی است و مشکل جدی نیست. اگر دما به حد نرمال افزایش یابد، مشکل از بین خواهد رفت.

راه حل ساده

  • مدل LCD را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. می توانید دستگاه را خاموش کنید. بعد، سیم برق AC را جدا کنید.
  • به مدت پنج دقیقه دستگاه را روشن نکنید.
  • برای بررسی وضعیت می توانید سیم برق AC اصلی را وصل کنید و تلویزیون الجی LCD را روشن کنید. صفحه نمایش نمایش کاملی را ارائه می دهد.
  • لطفاً بررسی کنید که آیا تلویزیون الجی LCD به یک اتصال اینترنتی فعال وصل شده است یا خیر. اگر نرم افزار نیاز به به روز رسانی دارد، لطفا این کار را انجام دهید.
  • صفحه تلویزیون الجی را تمیز کنید. اگر تصویر روی صفحه همچنان تصویری تار نشان می دهد، وقت آن است که با یک متخصص تعمیر تلویزیون الجی تماس بگیرید.
تلویزیون الجی ال سی دی
تلویزیون الجی ال سی دی

 اگر مشکلی در صفحه منوی LCD وجود ندارد

ممکن است چندین مشکل وجود داشته باشد. این می تواند مربوط به تنظیمات تلویزیون الجی، IPTV، پخش کننده DVD، جعبه کابل یا ماهواره یا منبع سیگنال پخش باشد.

  • آیا تلویزیون الجی LCD مجهز به عملکرد Motionflow دارید؟ سپس نوبت به انتخاب گزینه Standard یا Off می رسد.
  • اگر تلویزیون الجی شما از آنتن استفاده می کند، مکان و جهت آنتن را تنظیم کنید. سیگنال‌های پخش ممکن است در ساختمان‌های بلند منعکس شوند تا تصویری شبح‌آلود در صفحه نمایش دایران.
  • آیا از دستگاه های ضبط DVD برای تماشای فیلم استفاده می کنید؟ سپس تنظیمات کیفیت روی دیسک ها ممکن است در تنظیمات تلویزیون الجی متفاوت باشد. شما باید تلویزیون الجی LCD را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. می توانید از دستورالعمل های ارائه شده در دفترچه راهنمای سازنده استفاده کنید.

نمایش غیر عادی

شما در حال تماشای یک فیلم هستید. در یک صحنه بسیار تاریک مربوط به قهرمان، یک نمایش غیرعادی بر روی صفحه نمایش به شکل یک سایه سفید وجود دارد.

  • سعی کنید سطح نور پس زمینه را به حداقل برسانید. می توانید از منوی تنظیمات تصویر استفاده کنید.
  • در منوی تنظیمات، تنظیمات حسگر نور را روی روشن (فعال) قرار دهید.
  • همچنین می توانید Power Saving را در منوی Setup به کم یا زیاد تغییر دهید.
  • لطفاً توجه داشته باشید که این گزینه ها ممکن است در هر مدل تلویزیون الجی موجود نباشد.

صفحه نمایش خاکستری

آیا هنگام تماشای یک برنامه تلویزیون الجیی صفحه تلویزیون الجی ناگهان خاکستری می شود؟ سپس این مراحل را دنبال کنید.

  • با مراجعه به دفترچه راهنمای سازنده می توانید تلویزیون الجی را ریست کنید. لطفاً بررسی کنید که ممکن است مراحل مختلفی برای مدل ها و مارک های مختلف وجود داشته باشد.
  • لطفاً بررسی کنید که آیا نرم افزار تلویزیون الجی شما به نسخه اخیر نیاز دارد یا خیر.

چهار مشکل فوق برخی از مشکلات و راه حل های رایج تلویزیون الجی ال سی دی هستند که می توانید در سراسر جهان پیدا کنید.

تلویزیون الجی LCD راه اندازی نمی شود

مشکل در خازن ها در صورت عدم استفاده از خدمات متخصص تعمیر تلویزیون الجی در همان لحظه، نتیجه نهایی خراب شدن مدار مجتمع در برد اصلی خواهد بود. این وضعیت می تواند منجر به تعمیرات گران قیمت شود. مشکل و راه حل چندان رایج تلویزیون الجی ال سی دی نیست (خدمات یک حرفه ای مورد نیاز است).

علائم: بعد از اینکه سوئیچ را روشن کردید، مدل چشمک می زند. صفحه نمایش بعد از ده دقیقه ظاهر می شود. احتمال روشن نشدن مدل LCD وجود دارد. در برخی مدل‌ها تلویزیون الجی روشن نمی‌شود، اما می‌توانید صداهای غیرعادی صوتی و از دست دادن HDMI را بشنوید.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =