نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش نحوه تغییر رزولوشن تلویزیون الجی

فهرست مطالب

نحوه تغییر رزولوشن تلویزیون چگونه است؟ این مقاله نحوه راه اندازی و اتصال آنتن دیجیتال به تلویزیون الجی را توضیح می دهد. به راحتی می توانید از طریق این مقاله رزولوشن را تغییر دهید.

نحوه تغییر رزولوشن تلویزیون
نحوه تغییر رزولوشن تلویزیون

چگونه یک آنتن دیجیتال را تنظیم کنیم

اگر تلویزیون الجی دیجیتال دارید، راه اندازی آنتن دیجیتال یک فرآیند ساده است. آنتن‌های دیجیتال با استفاده از همان نوع اتصال کواکسیال که قبلاً آنتن‌های آنالوگ استفاده می‌شد، متصل می‌شوند. اگر آنتن تلویزیون الجی آنالوگ را راه اندازی کنید، احتمالاً فرآیند راه اندازی کاملاً آشنا خواهید بود.

در اینجا نحوه تنظیم آنتن دیجیتال آورده شده است:

  1. یک مکان ایده آل برای آنتن دیجیتال خود انتخاب و نصب کنید.
  2. ورودی آنتن کواکسیال را در تلویزیون الجی خود پیدا کنید.
  3. آنتن خود را به ورودی آنتن وصل کنید.
  4. اگر از آنتن برقی استفاده می کنید، آنتن خود را به برق وصل کنید.
  5. تلویزیون الجی خود را روشن کنید و منوی تنظیمات را پیدا کنید.
  6. به دنبال تنظیمات کابل/آنتن بگردید و Antenna را انتخاب کنید.
  7. به دنبال یک برنامه خودکار یا گزینه اسکن کانال بگردید و آن را انتخاب کنید.
  8. منتظر بمانید تا تلویزیون الجی شما کانال ها را اسکن کند.
  9. تلویزیون الجی شما اکنون آماده استفاده با آنتن دیجیتال شما است.

چگونه می توانم سیگنال آنتن دیجیتال دریافت کنم

ایستگاه‌های تلویزیون الجیی محلی سیگنال‌های هوایی رایگان (OTA) را پخش می‌کنند که می‌توانید با آنتن دیجیتال دریافت کنید. از آنجایی که این یک سرویس رایگان است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک آنتن دیجیتال را به تلویزیون الجی خود متصل کنید و از منوی تنظیمات تلویزیون الجی خود برای جستجوی کانال ها استفاده کنید. اگر ایستگاه های تلویزیون الجیی در منطقه شما وجود داشته باشد که آنتن شما بتواند آن را دریافت کند، تلویزیون الجی شما آنها را به طور خودکار پیدا می کند.

اگر به هیچ ایستگاه تلویزیون الجیی نزدیک نیستید یا ایستگاه‌های محلی شما سیگنال‌های ضعیفی منتشر می‌کنند، ممکن است در برداشتن چیزی با آنتن ضعیف داخلی مشکل داشته باشید. بسیار مهم است که آنتن خود را در بهترین مکان ممکن قرار دهید تا شانس خود را برای دریافت کانال در آن شرایط به حداکثر برسانید. به خاطر داشته باشید که اگر آنتن جهت دار است، آنتن خود را در جهت درست قرار دهید.

در اینجا نحوه قرارگیری آنتن دیجیتال آورده شده است:

  1. به نقشه پذیرش FCC DTV بروید، آدرس خود را وارد کرده و روی Go کلیک کنید.
  2. روی هر ایستگاه تلویزیون الجیی که به آن علاقه دارید کلیک کنید.
  3. نقشه را بررسی کنید تا ببینید ایستگاه ها نسبت به موقعیت فعلی شما کجا هستند.
  4. آنتن خود را در سمتی از خانه خود قرار دهید یا نصب کنید که نزدیک به ایستگاه های مورد علاقه شماست. اگر از آنتن جهت دار استفاده می کنید، آن را در آن جهت به خاطر بسپارید.
  5. مراحل 4-8 از بخش قبل را تکرار کنید و بررسی کنید که آیا می توانید کانال های از دست رفته خود را دریافت کنید.
  6. اگر بعد از تغییر موقعیت آنتن همچنان نمی توانید کانال های مورد نظر خود را دریافت کنید، ممکن است ایستگاه ها خیلی دور باشند، تداخل زیادی وجود داشته باشد یا آنتن شما به اندازه کافی قوی نباشد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: مشکلات و راه حل های تلویزیون LED الجی

نحوه تغییر رزولوشن تلویزیون
نحوه تغییر رزولوشن تلویزیون

چرا آنتن دیجیتال من کانال ها را نمی گیرد

هنگامی که یک آنتن دیجیتال نتواند کانال های معمول را دریافت کند، ممکن است عوامل متعددی دخیل باشند. برای مثال، ایستگاه های تلویزیون الجیی ممکن است خیلی دور باشند یا سیگنال ضعیفی ارسال کنند، ممکن است تداخل ایجاد شود، سیگنال ممکن است مسدود شده باشد یا آنتن شما ممکن است خیلی ضعیف باشد. اگر ایستگاه های تلویزیون الجیی به مکان شما نزدیک نیستند، ممکن است به جای آنتن داخلی به یک آنتن خارجی قدرتمند نیاز داشته باشید.

اگر آنتن دیجیتال شما کانال ها را نمی گیرد، در اینجا چند راه حل وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید:

  • مطمئن شوید که تلویزیون الجی دیجیتال دارید. به دنبال حروف DTV یا کلماتی مانند “دیجیتال آماده” باشید. اگر تلویزیون الجی شما قبل از سال 2006 ساخته شده باشد، احتمالا آنالوگ است، در این صورت به جعبه مبدل نیاز خواهید داشت.
  • اطمینان حاصل کنید که تلویزیون الجی شما برای استفاده از آنتن شما تنظیم شده است. اگر کانال‌ها را در حالت کابل جستجو کنید، تلویزیون الجی شما هیچ کانال دیجیتال OTA را پیدا نمی‌کند. مطمئن شوید که روی آنتن تنظیم شده است و دوباره جستجو کنید.
  • بررسی کنید تا مطمئن شوید آنتن به درستی وصل شده است. اطمینان حاصل کنید که اتصال محکم است و برچسب کانکتور کواکسیال تلویزیون الجی خود را بررسی کنید. برخی تلویزیون الجی ها هم ورودی و هم خروجی دارند و برخی دو ورودی دارند. در صورت مشاهده چنین برچسبی به ورودی با علامت antenna-in یا در صورت شماره گذاری به ورودی شماره یک متصل شوید.
  • آنتن خود را تغییر دهید با استفاده از روشی که در بخش قبل توضیح داده شد، سعی کنید آنتن خود را تغییر مکان دهید و اگر آنتن جهت دار دارید، آن را در جهت صحیح قرار دهید.
  • آنتن قوی تری دریافت کنید. مطمئن شوید که بهترین آنتن را برای منطقه خود انتخاب کرده اید. اگر سیگنال های تلویزیون الجی محلی ضعیف هستند، ممکن است به یک آنتن قوی تر یا حتی یک آنتن خارجی روی سقف نیاز داشته باشید.
امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =