نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات رایج DisplayPort در مانیتور و نحوه رفع آنها

فهرست مطالب

مشکلات رایج DisplayPort در مانیتور. DisplayPort یک گزینه عالی برای اتصال مانیتور الجی و آداپتور نمایشگر شما است. اما اگرچه اتصالات DisplayPort اغلب قابل اعتماد و پایدار هستند، گاهی اوقات ممکن است به روش های غیرمنتظره ای از کار بیفتند. خوشبختانه، بسیاری از مشکلات DisplayPort به راحتی قابل اجتناب یا رفع هستند. در اینجا مشکلات رایج DisplayPort به همراه توصیه هایی برای تشخیص و حل آنها آورده شده است.

مشکلات رایج DisplayPort در مانیتور

نمایش خرابی پیوند آداپتور

اولین سرنخ برای خرابی پیوند DisplayPort احتمالا تغییر مانیتور الجی شما به وضوح پایین خواهد بود. این عمدتا بر پردازنده‌های گرافیکی AMD تأثیر می‌گذارد و معمولاً پس از بیدار کردن رایانه و مانیتور الجی شما از حالت خواب رخ می‌دهد.

نرم افزار Radeon باید با یک پیغام خطا به شما هشدار دهد که این مشکل را به راحتی از دست می دهید. نرم افزار Radeon را باز کنید و به اعلان ها نگاهی بیندازید. پیام این خواهد بود:

اگر خرابی پیوند بلافاصله پس از تغییر وضوح صفحه نمایش یا نرخ تازه سازی رخ داده است، احتمالاً دلیل آن همین است. این بدان معناست که مانیتور الجی شما از تغییرات پشتیبانی نمی کند و معکوس کردن آنها باید مشکل را حل کند. اگر شکست لینک به طور تصادفی رخ داد، راه حل های زیر را امتحان کنید.

خاموش کردن مانیتور الجی

مانیتور الجی خود را خاموش کنید و کابل DisplayPort را جدا کنید. کابل برق را بردارید و حداقل 30 ثانیه صبر کنید. کابل برق و به دنبال آن کابل DisplayPort را دوباره به برق وصل کنید. مطمئن شوید که در جای خود کلیک کرده و سپس مانیتور الجی خود را دوباره روشن کنید. در بیشتر موارد، چرخه برق مانند این مشکل را برطرف می کند.

غیرفعال کردن DisplayPort 1.2

به نظر می رسد این مشکل عمدتاً مربوط به DisplayPort نسخه 1.2 است. برخی از نمایشگرها به شما امکان می دهند 1.2 را در تنظیمات غیرفعال کنید و به نسخه قبلی برگردید. مگر اینکه یک مانیتور الجی 8K داشته باشید که احتمالاً از نسخه بعدی DisplayPort استفاده می کند، انجام این کار باعث کاهش کیفیت تصویر نمی شود.

نصب درایورهای Radeon یکی از مشکلات رایج DisplayPort در مانیتور

اگر هیچ یک از مراحل قبلی کمکی نکرد، درایورهای نمایشگر Radeon را حذف نصب و دوباره نصب کنید. مطمئن شوید که نسخه درایور صحیح را برای سیستم عامل و کارت گرافیک خود نصب کرده اید. صفحه پشتیبانی AMD نرم افزاری را ارائه می دهد که می تواند GPU شما را شناسایی کرده و به طور خودکار درایورهای صحیح را نصب کند.

گیر کردن کابل DisplayPort در DisplayPort

برخلاف کابل‌های HDMI، که از اصطکاک برای ثابت نگه داشتن آن‌ها هنگام اتصال استفاده می‌کنند، کابل‌های DisplayPort تقریبا همیشه از یک کانکتور قفل استفاده می‌کنند. این کابل را به طور ایمن در پورت نگه می‌دارد، اما اگر تازه از DP استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توان تصور کرد که کابل گیر کرده است.

دکمه آزاد کردن کانکتور قفل روی بدنه فیش DisplayPort قرار دارد، اما طراحی دکمه بین کابل ها متفاوت است. در برخی، این یک دکمه واضح است که حتی ممکن است روی آن “Press” چاپ شده باشد. در سایر کابل‌ها، بدنه آن در جایی که باید فشار دهید کمی بالاتر است. میزان فشاری که برای آزاد کردن کانکتور قفل باید اعمال شود نیز بین کابل ها متفاوت است.

اگر برای جدا کردن کابل DisplayPort مشکل دارید، هرگز سعی نکنید از نیروی بی رحمانه استفاده کنید. ابتدا مطمئن شوید که کابل کششی نداشته باشد. اگر زبانه قفل روی کابل به سمت فرورفتگی مربوطه روی درگاه کشیده شود، رها کردن آن می تواند بسیار سخت باشد. دوشاخه کابل را با یک دست به آرامی به سمت درگاه فشار دهید و با دست دیگر دکمه را فشار دهید.

شناسایی DisplayPort

مشاهده پیام «DisplayPort شناسایی نشد» یا «بدون سیگنال» روی مانیتور الجی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که سخت‌افزار جدید متصل شده باشد. این می تواند یک مانیتور الجی جدید، یک کابل DisplayPort جدید یا شاید یک هاب DisplayPort باشد. چند دلیل بالقوه وجود دارد، اما معمولاً می توان آن را به این سخت افزار جدید محدود کرد. در اینجا برخی از رایج ترین دلایل این خطا آورده شده است:

بررسی تنظیمات ورودی مانیتور الجی

اگر از یک مانیتور الجی جدید استفاده می کنید، یا از استفاده از HDMI به استفاده از DisplayPort روی مانیتور الجی موجود تغییر داده اید، بررسی کنید که منبع ورودی تغییر کرده باشد. برخی از نمایشگرها به طور خودکار ورودی را تشخیص می دهند و تنظیمات را تغییر می دهند، اما تصور نکنید که این مورد است. هنگام بررسی تنظیمات ورودی در مانیتور الجی، مطمئن شوید که ورودی DisplayPort صحیح انتخاب شده است، اگر بیش از یک ورودی موجود است.

بازنشانی اتصال کابل در مشکلات رایج DisplayPort در مانیتور

کامپیوتر و مانیتور الجی خود را خاموش کنید و کابل DisplayPort را جدا کنید. 30 ثانیه صبر کنید و کابل را دوباره وصل کنید، مطمئن شوید که صدای کلیک کانکتور قفل را هنگام وارد کردن کابل به پورت ها می شنوید. مانیتور الجی خود را دوباره روشن کنید و کامپیوتر خود را بوت کنید. اگر این کار نمی کند و مانیتور الجی یا کارت گرافیک شما دارای چندین پورت DisplayPort است، سعی کنید این فرآیند را با استفاده از پورت های مختلف تکرار کنید.

نصب درایورهای مورد نیاز نمایشگر مانیتور الجی

برخی از مانیتور الجیها قبل از فعال شدن برخی ویژگی‌ها نیاز به نصب درایورهای اضافی دارند. اگر هرگز درایورهای مانیتور الجی خود را نصب نکرده اید، وب سایت سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا به آنها نیاز دارد یا خیر.

درایورهای کارت گرافیک نادرست، قدیمی یا خراب نیز می تواند باعث خطای «DisplayPort شناسایی نشد» شود. بررسی کنید که نسخه درایور مناسب برای آداپتور نمایشگر خود را نصب کرده اید و مطمئن شوید که به روز هستند. اگر خطا پس از به‌روزرسانی درایورهای آداپتور نمایشگر رخ داد، می‌توانید به نسخه قبلی برگردید.

پیشنهاد مطالعه: معایب خرید مانیتور IPS الجی ارزان

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »