نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی الجی

فهرست مطالب

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی. تعدادی از مشکلات باعث می شود ماشین لباسشویی الجی شما نچرخد. راهنمای ما به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که چه چیزی باعث چرخش ماشین لباسشویی الجی شما می شود و به شما توصیه می کند که چگونه آن را تعمیر کنید.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

بار نامتعادل در علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

یکی از دلایلی که ماشین لباسشویی الجی نمی چرخد ​​یا در اواسط چرخه چرخش متوقف می شود، نامتعادل بودن حجم لباسشویی الجی است.

توزیع ناهموار لباس های شسته شده در داخل درام می تواند به ماشین لباسشویی الجی شما آسیب برساند. بسیاری از برندهای ماشین لباسشویی الجی به طور خودکار بار را بررسی می کنند و اگر به طور ناموزون در داخل درام پخش شود، چرخش را متوقف می کنند تا آسیبی نبیند.

معمولاً چیزهای جاذب مانند فرش و پتو مقصر هستند. چیزهای حجیم مانند پتو را حداقل با یک وسیله سنگین دیگر مانند یک حوله بزرگ یا پتوی دیگر بشویید تا از بارهای ناهموار جلوگیری کنید. اگر در اواسط چرخه چرخش درام متوقف شد، دستگاه را مکث کنید، آب را تخلیه کنید، و شستشو را دوباره مرتب کنید.

مواد شوینده بیش از حد

برخی از ماشین‌های لباسشویی الجی، به‌ویژه ماشین‌های با راندمان بالا، برای عملکرد صحیح به مواد شوینده بدون کف نیاز دارند. اگر ماشین لباسشویی الجی شما نمی چرخد ​​و متوجه شدید که درام پر از کف است، ممکن است مشکل این باشد که ماشین شما به مواد شوینده بدون کف نیاز دارد. برای بررسی اینکه آیا این مشکل وجود دارد، سعی کنید یک بار با مواد شوینده بدون کف استفاده کنید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی الجی

یکی دیگر از دلایل عدم چرخش صحیح ماشین لباسشویی الجی، تراز نبودن ماشین لباسشویی الجی است. می‌توانید با استفاده از یک سطح حباب بررسی کنید که آیا دستگاه شما صاف است یا خیر. یکی دیگر از نشانه‌هایی که ماشین لباسشویی الجی شما تراز نیست، صدای بیش از حد زمانی است که ماشین سعی می‌کند چرخه چرخش را اجرا کند. اگر تشخیص می دهید که دستگاه شما سطح نیست:

  • پایه های ماشین لباسشویی الجی خود را به منظور رفع مشکل تنظیم کنید.
  • پایه های جلویی اکثر ماشین های لباسشویی الجی را می توان با پیچ یا بازکردن پایه ها برای تراز کردن تنظیم کرد.
  • می توانید با یک سطح حباب تست کنید تا ببینید چه زمانی پاها به درستی تنظیم شده اند.
  • مطمئن شوید که مهره های قفل را بعد از اتمام کار محکم کرده اید تا مطمئن شوید که همه چیز ایمن است.

بسته شدن نامناسب درب

هنگامی که درب یک واشر با بارگیری از بالا را می بندید، یک برآمدگی در پایین درب به یک سوئیچ برخورد می کند و به عنوان یک اقدام ایمنی برای تشخیص بسته شدن درب عمل می کند. در صورتی که برآمدگی ناهمتراز شده باشد، ممکن است سوئیچ آنطور که در نظر گرفته شده عمل نکند. این می تواند به این معنی باشد که ماشین لباسشویی الجی در اواسط چرخه چرخش را متوقف می کند زیرا به اشتباه تشخیص می دهد که درب بسته نشده است.

برای آزمایش این:

  • درب را باز کنید.
  • تنظیم چرخش را روی ماشین لباسشویی الجی خود انتخاب کنید و برای آزمایش آن سوئیچ را با انگشت خود فشار دهید.
  • اگر زمانی که کلید را فشار می دهید متوجه شدید که چرخه چرخش به درستی کار می کند، دلیل مشکل را پیدا کرده اید.
  • می توانید به آرامی برآمدگی را خم کنید تا به درستی کلید چرخش را درگیر کند. اگر قادر به انجام این کار نیستید، می توانید یک قطعه جایگزین را از سازنده ماشین لباسشویی الجی خود سفارش دهید.

قطع شدن برد منبع تغذیه

اگر سیم برق شما در نقطه‌ای است که لرزش‌های دستگاه می‌تواند در طول چرخه به آن ضربه بزند، ممکن است منبع تغذیه قطع شده دلیل چرخیدن دستگاه شما باشد. این امر به ویژه در صورتی محتمل است که ماشین لباسشویی الجی شما با سیم کشی وصل شده باشد.

برای رفع این مشکل، اطمینان حاصل کنید که ماشین لباسشویی الجی شما به اندازه کافی دور از پریز برق قرار گرفته است که امکان قطع شدن دوشاخه توسط دستگاه از پریز وجود نداشته باشد.

مشکل شلنگ تخلیه در علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

شلنگ تخلیه مسدود شده یکی از شایع ترین دلایل چرخش ماشین لباسشویی الجی است. انسداد در لوله خروجی که از جریان مداوم آب به داخل و خارج دستگاه جلوگیری می کند، می تواند از زهکشی جلوگیری کند که چرخه چرخش را متوقف می کند. انسداد می تواند به دلیل تجمع پرز یا اشیاء ریز مانند سکه یا کش مو ایجاد شود. اگر شلنگ تخلیه شما مسدود شده باشد، متوجه خواهید شد که دستگاه شما کندتر تخلیه می شود یا تخلیه کامل آن تمام نمی شود.

برای از بین بردن این مشکل، شلنگ تخلیه را بردارید و آن را برای انسداد بررسی کنید و هر چیزی را که پیدا کردید بردارید. پس از رفع انسداد، دستگاه را دوباره کنار هم قرار دهید و چرخه شستشو را دوباره اجرا کنید. باید متوجه شوید که دستگاه اکنون به درستی می چرخد.

تسمه محرک شکسته

شکستگی تسمه محرک یا تسمه‌ای که از روی چرخ قرقره لیز خورده است، می‌تواند باعث شود واشر در طول چرخه شستشو به هم بزند در حالی که در چرخه چرخش ثابت بماند، علی‌رغم صدای کارکرد موتور.

برای بررسی این موضوع:

  • پشت واشر را بردارید و به صورت چشمی بررسی کنید که آیا تسمه هنوز به قرقره متصل است یا خیر.
  • در غیر این صورت ممکن است تسمه محرک نیاز به تعویض داشته باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که تسمه جایگزینی که سفارش می دهید به طور خاص برای برند و مدل واشر شما ساخته شده است.

پیشنهاد مطالعه: دلایل نشتی ماشین لباسشویی الجی شما

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »