نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت نداشتن صدا در گوشی الجی

فهرست مطالب

علت نداشتن صدا در گوشی. ما می دانیم که شما در حال گوش دادن به صدا در تلفن Android خود هستید، اما بلندگوی شما ناگهان خاموش می شود. این برای بسیاری از ما در اینجا اتفاق افتاده است و مسئله بزرگی نیست. امروز، ما به این سوال همیشه پاسخ خواهیم داد، “چرا گوشی الجی من صدا تولید نمی کند؟” و همچنین شما را راهنمایی می کنیم که چگونه صدا را دوباره روی تلفن خود کار کنید.

علت نداشتن صدا در گوشی

چرا گوشی الجی من صدا نمی دهد؟

با این حال، قبل از اینکه به راه حل ها بپردازیم، می خواهیم به دلایل رایجی که بلندگوهای تلفن به طور ناگهانی صدا تولید نمی کنند اشاره کنیم. و در حالی که هر چیزی می تواند مشکل ایجاد کند، مهم ترین مشکل میزان صدای دستگاه شما است. اگر تقویت آن کم باشد تلفن شما صدا نمی دهد. حالت مزاحم نشوید همچنین ممکن است صداها و اعلان‌ها را در تلفن شما مسدود کند، اما نباید صداهای رسانه را از برنامه‌ها مسدود کند مگر اینکه مشخص شده باشد. خوب، به همین جا ختم نشد.

اگر مشکل صدا و مشکل DND نیست، چرا گوشی الجی من صدا نمی دهد؟ در اینجا دلایل دیگری برای بی صدا شدن تلفن شما وجود دارد:

  • هنگامی که دستگاه به یک منبع صوتی خارجی متصل است،
  • وقتی بلندگو کثیف یا خیس است،
  • وقتی برنامه ای که استفاده می کنید صداها را مسدود می کند،
  • وقتی محتوایی که می‌خواهید بشنوید صدایی ندارد و بسیاری موارد دیگر.

اکنون که سرنخ‌های کافی در مورد علت کار نکردن بلندگوی تلفن خود دارید، اجازه دهید به شما در رفع مشکل کمک کنیم.

زیاد کردن صدای دستگاه

خنده دار و تا حدودی اساسی به نظر می رسد. اینطور نیست؟ خوب، گوشی الجی شما وقتی صدا خیلی کم است هیچ صدایی (حتی بیپ) نمی دهد. قبل از اینکه مشکل صدای خود را به دلیل دیگری مقصر بدانید، مطمئن شوید که صدای گوشی الجی را افزایش داده اید.

  • دکمه های تنظیم صدا را در دو طرف دستگاه خود خواهید یافت. برای افزایش صدا روی بالا کلیک کنید.
  • پس از فشار دادن دکمه افزایش صدا، باید نوار صدا را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. اگر نه، به این معنی است که کلید معیوب است.
  • به جای آن دکمه های کاهش صدا را امتحان کنید، سپس به صورت دستی صدا را روی صفحه افزایش دهید تا ببینید کار می کند یا خیر.

به طور معمول، دکمه های تنظیم صدا باید صدایی را که به آن گوش می دهید کنترل کنند، اما معمولاً در همه گوشی الجی های اندرویدی اینطور نیست. اگر هنوز صداها را نمی شنوید، توصیه می کنیم به Settings > Sounds بروید و با استفاده از لغزنده ها، صدا را به صورت دستی افزایش دهید.

بررسی تنظیمات صدای درون برنامه

اگر بلندگو/صدای تلفن شما در برنامه هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و موارد مشابه کار نمی کند، تنظیمات صدای درون برنامه را بررسی کنید.

به عنوان مثال، اگر در حال پخش یک ویدیو در فیس بوک یا اینستاگرام هستید، معمولا یک دکمه صدای کوچک در سمت راست پایین رابط ویدیو وجود دارد. با ضربه زدن روی دکمه، صداهای ویدیو و صداهای زیر قطع یا لغو می شود تا زمانی که دوباره روی دکمه ضربه بزنید.

به آن اضافه کنید، برخی از برنامه‌ها تنظیمات صدای اختصاصی دارند که از آنچه در رابط اصلی نشان داده می‌شود دورتر است. ممکن است لازم باشد تنظیمات صدا را بررسی کنید تا مطمئن شوید صدای درون برنامه فعال است. روشنه؟

بررسی تنظیمات مزاحم نشوید

احتمالاً از کارهایی که Do Not Disturb در اندروید انجام می دهد آگاه هستید. شما نیستید؟ خوب، به شما کمک می کند صدا و تصاویر را از اعلان ها برای مدت زمان مشخصی مسدود کنید. اگر زمانی که گوشی الجی شما در حالت DND است صدا نمی شنوید، سعی کنید مزاحم نشوید را از پانل تنظیمات سریع یا با رفتن به تنظیمات > صداها > مزاحم نشوید خاموش کنید. اکنون صدا را تست کنید تا بشنوید که کار می کند یا نه.

در ضمن، اگر از تنظیمات معمولی استفاده می کنید، روشن کردن DND نباید هنگام برقراری تماس، تماشای ویدیو، پخش موسیقی و مواردی از این قبیل، صداهای شما را مسدود کند. اگر می‌خواهید صدای رسانه‌ها را حتی زمانی که تلفنتان در حالت «مزاحم نشوید» است بشنوید، این مراحل را دنبال کنید:

  • در دستگاه اندروید خود به تنظیمات > صداها > مزاحم نشوید بروید.
  • روی هشدارها و سایر وقفه‌ها ضربه بزنید
  • روشن کن

عدم اتصال به منبع صوتی دیگر

قبل از اینکه مشکل صدا را کنار بگذارید، مطمئن شوید که به بلندگوی خارجی یا هدفون بلوتوث متصل نیستید و مطمئن شوید که جک هدفون شما رایگان است.

پس از اتصال، اندروید به طور خودکار تمام صداهایی را که از تلفن شما می آید به منبع صوتی خارجی هدایت می کند. اگر به یاد نمی آورید که به هیچ دستگاه خارجی وصل شده اید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بلوتوث خود را خاموش کنید، سپس بفهمید که بلندگوی تلفن شما کار می کند یا خیر.

همچنین اگر هدفون دارید آن را از برق بکشید. اگر باز هم کار نمی کند، ممکن است گوشی الجی شما در حالت هدفون باشد. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که جک هدفون شما کثیف یا معیوب باشد. ما قبلاً راه حل آن را در راهنمای جامع خود در مورد نحوه تعمیر کار نکردن جک هدفون تحلیل کردیم.

تمیز کردن اسپیکر در علت نداشتن صدا در گوشی

درست مانند پورت شارژ و جک هدفون، بلندگوی تلفن شما نیز می‌تواند با خاک و پرز مسدود شود و از این رو صداهای خفه یا ضعیفی تولید کند. خوشبختانه، تمیز کردن بلندگو، در این مورد، می تواند تفاوت ایجاد کند.

ساده ترین راه برای تمیز کردن بلندگوی گوشی الجی استفاده از یک قوطی هوای فشرده است. برای پاک کردن خاک و گرد و غبار مخفی شده که اسپیکر را مسدود کرده است، چند عکس به داخل مشبک بلندگو شلیک کنید. همچنین می توانید اسپیکر را با یک مسواک نرم بشویید تا ذرات چسبنده را خارج کنید. مطمئن شوید که این کار را به آرامی انجام می دهید تا آسیب نبینید. و اگر متوجه آب در داخل مشبک بلندگو شدید، این چند نکته در مورد نحوه حذف آب از بلندگوی تلفن به شما کمک می کند.

ریستارت کردن گوشی الجی

همه مشکلات گوشی الجی‌های هوشمند معمولاً مربوط به سخت‌افزار نیستند یا می‌توانید با تغییر تنظیمات دستگاه آن‌ها را برطرف کنید. اکنون که بلندگوی تلفن شما کار نمی کند، ممکن است یک نقص نرم افزاری باشد که می توانید با راه اندازی مجدد دستگاه خود آن را برطرف کنید.

اگر تمام راه حل های بالا ناموفق بود، تلفن خود را برای چند دقیقه خاموش کنید و آن را مجددا راه اندازی کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل صدا برطرف شده است یا خیر.

معمولاً ممکن است برای رفع مشکل صدا نیز وارد حالت ایمن شوید یا گوشی الجی خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید، اما به این موضوع بستگی ندارد. اگر راه حل های بالا برای شما جواب نداد، به مرکز تعمیرات مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: عدم انتقال برنامه ها به کارت SD در گوشی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یازده =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »