نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت عدم دریافت سیگنال تلویزیون جی پلاس

فهرست مطالب

عدم دریافت سیگنال تلویزیون. بدون مشکل سیگنال و مشکلات جعبه کابل در تلویزیون جی پلاس های امروزی بسیار رایج است. خوشبختانه، یک راه حل ساده و اثبات شده وجود دارد.

عدم دریافت سیگنال تلویزیون

روشن بودن کابل و عدم دریافت سیگنال تلویزیون جی پلاس

اگر تلویزیون جی پلاس شما می گوید سیگنالی وجود ندارد اما جعبه کابل روشن است، باید جعبه کابل را دوباره راه اندازی کنید. قبل از اینکه دوباره آن را به برق وصل کنید، جعبه کابل را حداقل 60 ثانیه از پریز جدا کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، پورت HDMI را برای اتصال بد بررسی کنید.

روشن بودن جعبه کابل

اگر تلویزیون جی پلاس شما پیام عدم سیگنال را نشان می دهد، اولین مقصر معمولا جعبه کابل است. ممکن است فکر کنید که جعبه کابل روشن است، اما باید سریعاً روشن بودن آن را دوباره بررسی کنید! تعجب خواهید کرد که هر چند وقت یکبار این مقصر است.

به سادگی دکمه پاور دستگاه را فشار دهید. اگر جعبه شما دکمه پاور ندارد، می توانید از ریموت کنترل همراه آن استفاده کنید. اکثر جعبه های کابل و ستاپ باکس ها دارای چراغ های نشانگر هستند که وضعیت دستگاه را مشخص می کند. جعبه چراغ سبز نشان می دهد که روشن است، در حالی که چراغ قرمز به معنی خاموش بودن دستگاه است.

راه اندازی دوباره جعبه کابل

اکنون که تأیید کردید جعبه کابل شما در واقع روشن است، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای حل مشکل «بدون سیگنال» راه‌اندازی مجدد جعبه کابل است.

جعبه کابل شما مانند یک کامپیوتر کار می کند و راه اندازی مجدد سریع می تواند به رفع مشکل و سایر مشکلات جزئی کمک کند. در اینجا مراحل انجام می شود:

  • جعبه کابل خود را از دیوار جدا کنید
  • حداقل 60 ثانیه صبر کنید
  • جعبه کابل را دوباره به پریز برق وصل کنید
  • جعبه کابل را روشن کنید و تلویزیون جی پلاس خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید سیگنال وجود دارد یا خیر

اگر جعبه کابل شما پشت دیوار ثابت است، باید آن را با قطع و وصل مجدد از طریق قطع کننده مدار، راه اندازی مجدد کنید.

اتصال دوباره کابل HDMI

جدیدترین تلویزیون جی پلاس ها و جعبه های کابل از کابل های HDMI برای انتقال سیگنال های تصویری و صوتی استفاده می کنند. اتصال HDMI بد یا ضعیف ممکن است باعث شود تلویزیون جی پلاس شما پیام «بدون سیگنال» را نمایش دهد. باید تأیید کنید که کابل در پورت صحیح قرار دارد و تا آخر به برق وصل شده است.

در صورت امکان، تمام کابل ها و اتصالات را جدا کرده و آنها را یک به یک دوباره وصل کنید. در اینجا مراحل چگونگی انجام آن وجود دارد.

  • تلویزیون جی پلاس خود را خاموش کنید
  • جعبه کابل خود را خاموش کنید
  • تمام کابل ها و اتصالات را جدا کنید
  • حداقل 2 دقیقه صبر کنید
  • هر کابل را یکی یکی دوباره وصل کنید
  • تلویزیون جی پلاس و جعبه کابل خود را روشن کنید و بررسی کنید که آیا با این کار مشکل حل می شود

استفاده از یک پورت HDMI متفاوت

یک پورت HDMI معیوب می تواند منجر به پیام بدون سیگنال شود. خوشبختانه، تلویزیون جی پلاس های هوشمند بیش از یک پورت HDMI دارند، به این معنی که شما چندین گزینه برای اتصال جعبه کابل خود دارید.

پورت های مختلف دارای اعدادی از 1 تا 3 هستند. همچنین متوجه یک پورت خواهید شد که به عنوان HDMI ARC نشان داده شده است. این پورت را نادیده بگیرید زیرا هدف اصلی آن اتصال تلویزیون جی پلاس شما به سیستم سینمای خانگی یا نوار صوتی است.

همچنین می توانید با اتصال تلویزیون جی پلاس خود به دستگاه دیگری مانند پخش کننده DVD یا پخش کننده دیسک بلو-ری، پورت ها را آزمایش کنید.

نمایندگی تعمیر محصولات الجی

تغییر کابل HDMI

گاهی اوقات ممکن است تلویزیون جی پلاس شما به دلیل کابل HDMI معیوب، پیام بدون سیگنال را نمایش دهد. جعبه کابل شما ممکن است روشن باشد، اما اگر کابل HDMI معیوب باشد، سیگنال را به تلویزیون جی پلاس شما ارسال نمی کند. تنها راه حل مشکل کابل، تعویض آن است.

می توانید کابل HDMI خود را با اتصال آن به دستگاه کاربردی دیگری مانند پخش کننده دی وی دی یا پخش کننده دیسک Blu-Ray آزمایش کنید.

اگر کابل مشکل دارد، باید آن را با کابل جدید تعویض کنید. اطمینان حاصل کنید که یک کابل اصلی را از یک تامین کننده قابل اعتماد خریداری کرده اید.

انتخاب منبع ورودی صحیح

تلویزیون جی پلاس شما ممکن است به دلیل منبع ورودی نادرست، پیام بدون سیگنال را نمایش دهد. شما باید منبع ورودی مناسب را برای جعبه کابل و تلویزیون جی پلاس خود انتخاب کنید تا مطابق با آن کار کنند.

می توانید منبع ورودی صحیح را با استفاده از دو روش مختلف انتخاب کنید:

روش 1 منبع ورودی را با استفاده از کنترل از راه دور فعال کنید

در این بخش می خواهیم منبع ورودی را با استفاده از کنترل از راه دور فعال کنیم.

  • تلویزیون جی پلاس خود را روشن کنید
  • دکمه Source را روی ریموت کنترل فشار دهید
  • حالت ورودی مورد نظر را انتخاب کنید

اکثر جعبه های کابل از طریق HDMI 1 یا HDMI 2 به تلویزیون جی پلاس متصل می شوند. ستاپ باکس یا جعبه کابل را به HDMI ARC وصل نکنید زیرا این درگاه فقط با دستگاه های صوتی مانند نوارهای صوتی یا سیستم های سینمای خانگی کار می کند.

روش 2 – منبع ورودی را بدون کنترل از راه دور تغییر دهید

برای تغییر منبع ورودی بدون استفاده از کنترل از راه دور کافیست مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

  • تلویزیون جی پلاس خود را روشن کنید
  • دکمه MENU را در کنار یا پایین تلویزیون جی پلاس فشار دهید
  • از دکمه صدا برای رفتن به گزینه منبع استفاده کنید
  • دکمه منو را فشار دهید تا منبع ورودی مورد نظر را انتخاب کنید

توجه: برخی از تلویزیون جی پلاس ها دارای دکمه منبع در پشت یا کنار هستند که می توانید برای انتخاب منبع ورودی دلخواه خود از آن استفاده کنید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: بلوتوث تلویزیون الجی جی پلاس

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 16 =