نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه های موثر افزایش مدت ماندگاری یخچال الجی

فهرست مطالب

افزایش مدت ماندگاری یخچال. با توجه به اینکه یک یخچال الجی جدید خرید ارزان یا کوچکی نیست، عاقلانه است که هنگام تصمیم گیری در مورد زمان تعویض یخچال الجی مراقب باشید. بنابراین اگر یخچال الجی شما علائم آشکاری از خرابی را نشان می دهد، مهم است که به فکر تعویض آن باشید. اما با این مقاله به راحتی می توانید عمر دستگاه را افزایش دهید.

افزایش مدت ماندگاری یخچال

ماندگاری یخچال الجی چقدر است

طول عمر معمول یک یخچال الجی 10 تا 15 سال است و یک یخچال الجی متوسط ​​با فریزر در پایین یا بالا می تواند به طور قابل اعتماد حدود 13 سال کار کند. با این حال، طول عمر یخچال الجی بسته به مدل متفاوت است، بنابراین برای تعیین اینکه آیا برای یخچال الجی جدید آماده هستید یا خیر، تنها به سن آن تکیه نکنید.

در عوض، به عنوان یک سنج، به وضعیت کار یخچال الجی خود اعتماد کنید. اجزای منفرد آن شروع به خراب شدن می کنند و خطر نقص عملکرد از صداهای مزاحم گرفته تا یخ زدگی بیش از حد در فریزر را افزایش می دهد. یخچال الجی شما همچنین می تواند کارایی خنک کننده را از دست بدهد و باعث افزایش قبوض آب و برق شود.

نشانه های نیاز به تعویض یخچال الجی

در زیر نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد تعمیر یخچال الجی شما غیر عملی یا غیرممکن است و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

علائمی را بدانید که زمان تعویض یخچال الجی فرا رسیده است.

  • سطح بیرونی پشت یخچال الجی شما مقدار زیادی گرما تولید می کند.
  • حتی زمانی که کنترل تنظیم دما را به درستی روی یک تنظیم ایمن برای غذا 40 درجه فارنهایت یا کمتر تنظیم کنید، غذا پیش از موعد خراب می شود.
  • شما اغلب میعانات داخل یخچال الجی را می بینید، اما واشرهای درب یخچال الجی در وضعیت خوبی هستند.
  • یخچال الجی حتی پس از جدا کردن و وصل کردن دوباره آن به شدت صدا می‌زند.
  • وقتی یخچال الجی شما به برق وصل می‌شود کاملاً بی‌صدا است (صدای ملایم انتظار می‌رود)، اما هیچ مدرکی بر روی تابلوی برق وجود ندارد که نشان دهد قطع‌کننده مدار یخچال الجی ورق خورده است.
  • اغلب متوجه می‌شوید که غذاهای یخ‌زده‌ای که از فریزر بیرون می‌آورید، مرتباً با لایه‌ای ضخیم از یخ پوشانده می‌شوند.
  • قبوض آب و برق شما به طور مرموزی با وجود اینکه هیچ تغییری در استفاده از دستگاه ایجاد نکرده اید بالا می رود. در این صورت، یک مانیتور مصرف انرژی که بین یخچال الجی و پریز یخچال الجی وصل است نشان می دهد که یخچال الجی نسبت به گذشته انرژی بیشتری مصرف می کند. شاید زمان آن رسیده باشد که مدلی با انرژی کارآمدتر داشته باشیم.

استفاده از گارانتی یخچال الجی

در حالی که تغییراتی در ضمانت‌های یخچال الجی وجود دارد، اکثر ضمانت‌های یخچال الجی فقط سال اول استفاده را پوشش می‌دهند و به طور خاص نقص در مواد را پوشش می‌دهند و می‌توانند شامل قطعات و کار باشد. از آنجایی که تشخیص اینکه آیا مدلی که می‌خرید یخچال الجی خوبی است و بدون عیب است، دشوار است، مهم است که در صورت بروز هر اتفاقی این گارانتی را در دسترس داشته باشید. به‌علاوه، برای استفاده حداکثری از گارانتی، مطمئن شوید که تمام عملکردهای یخچال الجی را قبل از اتمام گارانتی ارزیابی کنید.

تعمیر و نگهداری منظم در افزایش مدت ماندگاری یخچال

در حالی که تعمیر برخی از یخچال الجی ها امکان پذیر است، هزینه متوسط ​​تعمیر می تواند به اندازه هزینه متوسط ​​تعویض یخچال الجی باشد، اگر نه بیشتر. خوشبختانه، با عیب یابی مشکلات قابل تعمیر و نگهداری منظم یخچال الجی خود، باید بتوانید عمر آن را افزایش دهید.

تمیز کردن کویل ها

کویل‌های کندانسور، که لوله‌های فلزی هستند که در قسمت بیرونی یخچال الجی در پایه یا پشت یخچال الجی شما یافت می‌شوند، به مایع شدن مبرد تبخیر شده از کمپرسور دستگاه کمک می‌کنند تا هوای گرم از داخل یخچال الجی به داخل آشپزخانه آزاد شود. گرد و غبار و خاک محبوس شده در داخل این کویل ها از فرار موثر گرما جلوگیری می کند، که می تواند باعث شود یخچال الجی شما دائماً خاموش و روشن شود و در نهایت به طور کامل کار نکند.

کویل ها را یک یا دو بار در سال تمیز کنید تا یخچال الجی های قدیمی عمر بیشتری داشته باشند. ابتدا یخچال الجی را از برق بکشید و سپس به سیم‌پیچ‌های کندانسور در پشت صفحه ضربه‌گیر پنجه در پایه دسترسی پیدا کنید، یا اگر کویل‌ها پشت آن هستند، دستگاه را از دیوار جدا کنید. گرد و غبار روی سیم پیچ ها را با جاروبرقی جاروبرقی بکشید، سپس یک برس کویل کندانسور مانند برس کویل کندانسور وانیتک را در امتداد و بین سیم پیچ ها کار کنید تا کثیفی از بین برود.

روغن کاری واشر درب و افزایش مدت ماندگاری یخچال

عایق لاستیکی اطراف لبه های درب داخلی یخچال الجی در هوای سرد آب بندی می شود و هوای گرم را مسدود می کند. با گذشت زمان، این واشرها می توانند بدشکل شوند، شکاف ایجاد کنند، پاره شوند یا از درب شل شوند. اگر این اتفاق بیفتد، هوای سرد می‌تواند از یخچال الجی خارج شود و هوای گرم وارد یخچال الجی شود و رطوبت داخلی را افزایش دهد. این همچنین می تواند باعث ایجاد سدهای یخ در یخچال الجی و فریزر شود. این موانع فضای ذخیره سازی را کاهش می دهد و مانع از تبادل حرارت بین دستگاه و هوای اطراف می شود و کارایی آن را کاهش می دهد.

واشر درب را با استفاده از یک لایه نازک ژله نفتی روی لبه های بیرونی روغن کاری کنید. این خاصیت ارتجاعی آنها را حفظ کرده و از یکپارچگی مهر و موم محافظت می کند.

پاک کردن دریچه ها و افزایش مدت ماندگاری یخچال

دریچه های قرار گرفته در دیواره های جانبی یخچال الجی و روی سقف فریزر به گردش هوا در دستگاه کمک می کند. هنگامی که دریچه ها توسط مواد غذایی مسدود می شوند، عملکرد ناکارآمدی دارند و باعث ایجاد رطوبت یا یخ زدگی و خنک شدن ناهموار می شوند.

برای تمیز نگه داشتن دریچه‌ها، مواد غذایی را که مستقیماً در جلوی دریچه‌ها قرار گرفته‌اند حرکت دهید و مطمئن شوید که هر گونه پیچ و تاب از کیسه‌های مواد غذایی منجمد یا خرده‌های مواد غذایی در معرض دید مانند کیک‌ها به منافذ دریچه‌ها تجاوز نکند.

پیشنهاد مطالعه: راه های رفع مشکل نشتی آب یخچال الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سیزده =

کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »