نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای نحوه نصب تلویزیون الجی

فهرست مطالب

راهنمای نحوه نصب تلویزیون. شما به تازگی جعبه گشایی تلویزیون الجی را خریداری کرده اید و نمی دانید چگونه آن را نصب کنید. اگر از طرفداران ظاهر مینیمالیستی و مرتب هستید، تلویزیون الجی دیواری می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. نصب تلویزیون الجی به شما در صرفه جویی در فضای کف کمک می کند، مخصوصاً اگر خانه کوچکی دارید، و بچه ها و حیوانات خانگی خود را ایمن نگه می دارد.

اگر ترجیح می‌دهید همچنان بتوانید تلویزیون الجی خود را جابه‌جا کنید تا بهترین زاویه دید را از هرکجای اتاق که هستید پیدا کنید، پایه‌های دیواری کشیده، کج و چرخشی راه خوبی هستند. در ادامه راهنمای نحوه نصب تلویزیون الجی قرار داده شده است.

راهنمای نحوه نصب تلویزیون

بررسی دیوارهای خود در راهنمای نحوه نصب تلویزیون

اکثر خانه های مدرن حداقل از دو نوع دیوار مختلف ساخته می شوند – دیوارهای آجری و گل میخی. اکثر دیوارها می توانند پایه تلویزیون الجی را پشتیبانی کنند، اما توصیه می شود در مورد دیوارهای گل میخ دقت ویژه ای داشته باشید.

دیوارهای آجری به جرات می توان گفت که این دیوارها می توانند تلویزیون الجی با هر اندازه ای را پشتیبانی کنند. آجر یک اتصال مطمئن برای پایه دیواری ایجاد می کند، اما توصیه می شود از لنگرهای دیواری سنگین استفاده کنید که برای استفاده در آجر طراحی شده اند.

نکته اصلی: از قرار دادن پایه های دیواری در ملات که وزن تلویزیون الجی و آجر را تحمل نمی کند خودداری کنید.

دیوارهای گل میخ. چگونه تلویزیون الجی را با گل میخ روی دیوار نصب کنیم؟ خوب، بیشتر دیوارهای داخلی از گل میخ های چوبی ساخته شده اند که تخته های گچی به آنها متصل شده اند. چوب می تواند وزن تلویزیون الجی را تحمل کند، اما خود تخته گچ ممکن است مشکل داشته باشد. استفاده از چسب های مخصوص گچ تخته به پراکندگی وزن کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که از حد مجاز تجاوز نمی کند.

نکته اصلی: قبل از خرید، نوع اتصالات گچ تخته را با وزن تلویزیون الجی خود مطابقت دهید تا مطمئن شوید که دیوار گل میخ کاملاً از پایه پشتیبانی می کند.

موارد مورد نیاز برای نصب تلویزیون الجی خود به دیوار

قبل از شروع به نصب تلویزیون الجی خود، خوب است تمام تجهیزات مورد نیاز را آماده کنید، به طوری که مجبور نباشید در طول نصب برای پیدا کردن آنچه نیاز دارید، استراحت کنید. اگرچه این یک فرآیند نسبتاً ساده است، نصب تلویزیون الجی می‌تواند برای بلند کردن وسایل سنگین مفید باشد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از شخص دیگری کمک بخواهید.

شما به تجهیزات زیر نیاز دارید:

  • براکت نصب انتخابی شما
  • متر نواری
  • پیچ گوشتی (شاخ دار و فیلیپس باید انجام دهد)
  • مداد
  • سطح روح
  • شمع های پیچ
  • مته

پیدا کردن براکت نصب مناسب

چندین گزینه برای نصب براکت برای تلویزیون الجی شما وجود دارد، بنابراین انتخاب مناسب برای وزن تلویزیون الجی و نوع دیواری که قرار است آن را روی آن نصب کنید، مهم است.

ویژگی های یک براکت استاندارد

براکت های استاندارد VESA. اکثر تلویزیون الجی‌ها از استانداردهای VESA (انجمن استانداردهای الکترونیک ویدئو) برای طراحی الگوهای سوراخ‌های پشتی استفاده می‌کنند که سپس با انواع براکت‌ها مطابقت دارند.

برای اینکه بدانید ابعاد VESA تلویزیون الجی شما چقدر است، یک متر نواری بگیرید تا فاصله بین سوراخ های افقی و عمودی را مشخص کنید. اندازه گیری ها که بر حسب میلی متر (میلی متر) گرفته شده اند، ابعاد VESA شما هستند. اگر شک دارید، دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید یا با سازنده تلویزیون الجی تماس بگیرید.

براکت های تلویزیون الجی غیر VESA. همه تولیدکنندگان تلویزیون الجی هنگام طراحی تلویزیون الجی خود از استانداردهای VESA استفاده نمی کنند، که می تواند مشکل ساز باشد. اگر متوجه شدید که تلویزیون الجی شما دارای الگوی تصادفی سوراخ‌ها در پشت است، به جای فاصله قابل اندازه‌گیری بین سوراخ‌ها، به یک براکت نصب جهانی نیاز خواهید داشت. می توان آن را به گونه ای تنظیم کرد که برای هر تلویزیون الجی مناسب باشد، اما مهم است که مطمئن شوید می تواند وزن لازم را تحمل کند.

5 مرحله ساده برای یک تلویزیون الجی کاملاً نصب شده

شما تلویزیون الجی خود را دارید، براکت خود را انتخاب کرده اید و مکان مناسبی را برای نصب آن انتخاب کرده اید. سپس باید چه بکنی؟

  • تلویزیون الجی خود را قرار دهید – قبل از شروع سوراخ کردن و پیچاندن پیچ ها، باید مطمئن شوید که تلویزیون الجی شما به درستی قرار گرفته است. تلویزیون الجی‌ها می‌توانند سنگین باشند و تلاش برای علامت‌گذاری موقعیت مناسب با یک دست و متعادل کردن تلویزیون الجی با دست دیگر ممکن است مشکل باشد، بنابراین یا از کسی کمک بخواهید یا یک الگوی کاغذی از تلویزیون الجی خود ببرید که می‌توانید آن را به دیوار بچسبانید تا مطمئن شوید. شما دقیقا می دانید کجا آن را نصب کنید.
  • براکت را نصب کنید – از یک متر برای تعیین فاصله بین پایین براکت و تلویزیون الجیی که قرار است روی آن نصب کنید استفاده کنید و از یک مداد برای مشخص کردن قسمت پایین براکت استفاده کنید. اولین قسمت (دیوار) براکت را بردارید و آن را در مقابل دیوار قرار دهید، با استفاده از سطح روح مطمئن شوید که براکت صاف بماند و دوباره جایی که قرار است سوراخ کنید را با مداد علامت بزنید.

دریل کردن سوراخ ها و تعیین موقعیت قرارگیری تلویزیون

سوراخ ها را دریل کنید – زمانی که خوشحال شدید که همه علامت ها در موقعیت مناسب قرار دارند و به نظر تراز به نظر می رسند، سوراخ ها را در دیوارها سوراخ کنید و از شمع های پیچ برای کمک به محکم کردن پیچ های براکت استفاده کنید. براکت را روی سوراخ ها قرار دهید و آن را به دیوار ثابت کنید.

براکت را به تلویزیون الجی وصل کنید – تلویزیون الجی خود را به صورت عمودی نگه دارید و قسمت دوم (تلویزیون الجی) براکت را در پشت تلویزیون الجی بچسبانید. این کار باید نسبتاً آسان باشد، اما اگر احساس می‌کنید که پیچ‌ها به درستی در هم قرار نمی‌گیرند، کمک بخواهید. پیچ‌های ناهمتراز می‌توانند از حرکت (کاشی‌کاری/چرخش) پایه جلوگیری کنند، بنابراین بسیار مهم است که براکت به درستی ثابت شود.

نکته آخر نصب تلویزیون

آخرین نکات – قبل از اینکه آن را به دیوار نصب کنید، باید همه کابل ها مانند کابل برق را به تلویزیون الجی خود وصل کنید. به این ترتیب تلویزیون الجی را بدون اینکه سیم ها نمایان شوند به دیوار نصب می کنید. به این ترتیب می توانید کابل ها را دور پشت بپیچید و پشت تلویزیون الجی پنهان کنید. شما همچنین نمی خواهید تلویزیون الجی خود را نصب کنید، فقط متوجه می شوید که کابل HDMI به سوکت نمی رسد. پس از اتصال، تلویزیون الجی خود را بلند کرده و در جای خود قرار دهید. دو قسمت جدا از براکت را با یک پیچ گوشتی محکم کنید.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر داغ شدن بیش از حد تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 4 =