نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای جامع سرد نکردن یخچال الجی شما

فهرست مطالب

سرد نکردن یخچال. یکی از رایجترین مشکلاتی که برای همه ممکن است به وجود آید سرد نکردن یخچال الجی است. در صورتی که این مشکل را برطرف نکنید به راحتی برروی کمپرسور فشار وارد می شود و این فشار باعث افزایش انرژی بر روی یخچال الجی است.

از دیگر مشکلات به وجود آمده در یخال نیز آب شدن یخ ها و نشت آب می باشد. سرد نکردن یخچال الجی یکی از آن مشکلاتی است که به راحتی می توانید در منزل تعمیر نمایید. نگران نباشید به راحتی می توانید با چند راه حل مناسب چند نمونه از این مشکلات را رفع نمایید. ابتدا باید به بررسی علت های سرد نکردن یخچال الجی بپردازیم.

سرد نکردن یخچال

دلایل سرد نکردن یخچال الجی

دلایل سرد نکردن یخچال الجی و گرم بودن یخچال الجی دوعلت است که به صورت زیر می باشد.

  • دسته اول ایرادات فنی که می تواند خرابی قطعه و معیوب بودن سیم کشی های یخچال الجی را شامل شود.
  • دسته دوم ایرادات غیرفنی که به صورت عمده می توان به اشتباهات نصاب در پروسه ی نصب یخچال الجی اشاره کرد.

تنظیمات دما با روش مناسب

به صورت کلی یخچال الجی بعد از خرید از کارخانه بصورت خودکار تنظیم شده است. به همین دلیل دیگر نیاز به تنظیم تنظیمات ندارید. اما اگر در منزل از یخچال الجی قدیمی استفاده می کنید باید آن را بصورت دستی تنظیم نمایید. به یاد داشته باشید با توجه به شرایط آب و هوای محل زندگی شما باید آن را تنظیم کنید. به صورت کلی در فصل های گرم سال روی 1 الی 2 درجه و در فصل های سرد سال روی 3 تا 4 درجه تنظیم نمایید.

همچنین بعد از تنظیم نیز باید هرچند وقت یکبار آن را بررسی کنید. به این دلیل که ممکن است هنگام جابه جایی مواد غذایی و یا استفاده از یخچال الجی به صورت تصادفی این تنظیمات را دستکاری نمایید. بعد از تغییر این تنظیمات نیز سرد نکردن یخچال الجی را مشاهده می کنید.

قرار دادن مواد غذایی بیشتر از ظرفیت یخچال الجی

هر دستگاه دارای یک ظرفیت است و بیشتر از حد آن می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. این مورد نیز در یخچال الجی صدق می کند. برای دانستن میزان ظرفیت یخچال الجی باید به دفترچه راهنمای یخچال الجی مراجعه نمایید. در صورت قرار دادن میزان زیادی از مواد غذایی و انباشته کردن آن ها روی هم، جریان هوا در داخل یخچال الجی کم می شود و به زبان ساده تر جریان هوا کیپ خواهد شد. در صورت قرار دادن مواد غذایی زیاد روی یکدیگر به کمپرسور فشار وارد می کند و دلیل آن این است که این قطعه می خواد دمای یخچال الجی را زیاد کند و این موضوع باعث فشار بر روی این قطعه می شود.

قرار دادن نامناسب دستگاه

دستگاه های الکتریکی نیز مانند انسان نیاز به تنفس دارند. زمانی که یخچال الجی در حال کار می باشد برای دفع گرما نیاز به فضای دارد تا بتواند از طریق فن این هوای گرم را از دستگاه خارج نماید. زمانی که یخچال الجی را در مکان نامناسب قرار دهید و یا اطراف آن را بیش از حد استاندارد بپوشانید نمی تواند این جریان هوا را خارج نماید. در پی این اتفاق می توان به راحتی شاهد ایجاد آسیب به دستگاه باشید. نتیجه ی ان خرابی کمپرسور و سرد نشدن یخچال الجی می باشد.

خرابی پوشش دور درب

شاید فکر کنید که این پوشش یکی از قطعاتی است که هیچ وظیفه ای را در یخچال الجی انجام نمی دهد. اما لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین وظیفه ها بر عهده ی پوشش دور درب می باشد. این لاستیک به راحتی مانع از ورود هوای گرم به داخل یخچال الجی و خارج شدن هوای سرد از یخچال الجی می شود. در صورتی که این قطعه خراب شود به راحتی هوای سرد از یخچال الجی خارج می شود و به کمپرسور فشار وارد می شود تا بتواند این خارج شدن را جبران نماید. یکی از رایجترین علائم ها برای بتسه نشدن درب یخچال الجی، درست بسته نشدن آن می باشد. به همین دلیل بهتر است در گام نخست این قطعه را مورد ارزیابی قرار دهید.

نشتی گاز در سرد نکردن یخچال

گاز در یخال باعث سرد شدن یخچال الجی می شود و وظیفه ی مهمی را بر عهده دارد. زمانی که این گاز در یخچال الجی شما کم باشد موتور یخچال الجی به صورت دائمی در حال کار است تا بتواند سرمای مناسب برای یخچال الجی را به وجود آورد. این تلاش برای سرد کردن یخچال الجی می تواند اصطحلاک موتور را افزایش دهد و بعد از مدتی باعث سوختن موتور گردد. برای دانستن علائم نشتی گاز یخچال الجی باید دمای یخچال الجی را روی خنک ترین درجه تنظیم نمایید. بعد از این تنظیم حال به کمک دماسنج باید دمای داخل یخچال الجی را بررسی کنید. اگر بعد از مدتی شاهد کاهش دما بودید یخچال الجی شما گاز را نشت می کند. برای رفع این مشکل باید از فردی حرفه ای کمک بگیرید.

بسته شدن لوله های کنداکسور

یکی دیگر از علت های سرد نشدن یخچال الجی می تواند بسته شدن لوله های کنداکسور باشد. برای یافتن این خرابی باید زمانی که موتور در حال کار است این لوله ها را بررسی نمایید. لوله های کنداکسور را باید از لحاظ دما بررسی کنید اگر این لوله ها داغ بود به این معنی است که یخچال الجی در وضعیت مناسب و درستی قرار دارد و مشکل سرد نشدن یخچال الجی از این قطعه نیست اما اگر این لوله ها گرم نبود، می توان نتیجه گرفت که لوله های کنداکسور بسته شده اند. در صورت خرابی کمپرسور  روغن و گاز وارد لوله ها می شود و این باعث بسته شدن لوله ها خواهد شد.

کلام آخر

سرد نشدن یخچال الجی دلایل زیادی دارد که در این مقاله به ایرادات فنی و غیر فنی آن پرداخته شد. به یاد داشته باشید که همیشه اگر از یخچال الجی درست استفاده شود و تمامی نکات نگهداری آن رعایت شود به راحتی می توانید سال ها از یخچال الجی خود بدون وجود مشکلی استفاده نماییید. درصورت خرابی نیز به یاد داشته باشید که از فردی حرفه ای کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر خاموش شدن یخچال الجی به زبانی ساده

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »