نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر خاموش شدن یخچال الجی به زبانی ساده

فهرست مطالب

خاموش شدن یخچال. به عنوان یک صاحب خانه، ممکن است تعجب کنید که چرا یخچال الجی شما مدام خاموش می شود و چگونه می توان مشکل را برطرف کرد. خوشبختانه ما برای شما تحقیقاتی انجام داده ایم و در اینجا چیزی است که ما پیدا کردیم. رفع این مشکل رایج یخچال الجی بسته به علت آن می تواند آسان یا چالش برانگیز باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد نحوه تعمیر یخچال الجی خراب خود به خواندن ادامه دهید.

خاموش شدن یخچال

علت مداوم خاموش شدن یخچال الجی

اگر متوجه شدید که یخچال الجی شما در حال خاموش شدن است، باید اجزای دستگاه را بررسی کنید تا بدانید مشکل از کجاست. یکی از موارد زیر می تواند علت باشد:

ترموستات معیوب

هنگامی که ترموستات معیوب باشد، یخچال الجی تمایل به خرابی دارد. این به این دلیل است که ترموستات کمپرسور را کنترل می کند تا دما را سرد نگه دارد. اگر مشکل به دلیل خرابی ترموستات باشد، ممکن است متوجه شوید که یخچال الجی خنک نمی شود یا دما نوسان می کند.

برد مدار بد در خاموش شدن یخچال

این به عنوان برد کنترل نیز شناخته می شود. به عنوان مغز یخچال الجی عمل می کند و اجزای آن را کنترل می کند. در صورت معیوب بودن برد مدار، یخچال الجی با مشکل خنک کننده و یخ زدایی مواجه خواهد شد. جدای از آن، برد مدار ممکن است نشانه هایی از سوختن داشته باشد که می تواند باعث خاموش شدن یخچال الجی شود.

اتصال بد

کنترل دما باعث می شود یخچال الجی سرد بماند. اگر اتصال بدی به کنترل دما وجود داشته باشد، ممکن است یخچال الجی همچنان خاموش شود. اتصال در پشت صفحه نمایش داده می شود، جایی که می توانید دما را تغییر دهید.

خرابی تایمر یخ زدایی در خاموش شدن یخچال

تایمر یخ زدایی یخچال الجی قرار نیست همیشه کار کند، اما اگر یخچال الجی شما مدام خاموش می شود، این احتمال وجود دارد که تایمر یخ زدایی شما معیوب باشد. برای رفع این مشکل، می توانید با یک متخصص تماس بگیرید تا بسته به مدل به شما در تعویض کمک کند.

برد ADC معیوب

برد ADC یک برد کوچک است که یخ‌ساز را کنترل می‌کند. وقتی خراب شود، می تواند باعث شود یخچال الجی شما همچنان خاموش شود. برای اینکه بدانید برد ADC آسیب دیده است، آن را از برق جدا کرده و پشت یخچال الجی خود را وصل کنید. اگر مشکل برای مدتی متوقف شود، برد ADC مشکل دارد.

گرم شدن بیش از حد در خاموش شدن یخچال

یخچال الجی برای سرد نگه داشتن چیزها ساخته شده است، اما اگر کمپرسور یخچال الجی گرم باشد، این امر محقق نمی شود. هنگامی که کمپرسور شروع به گرم شدن بیش از حد می کند، انرژی بیشتری مصرف می کند و خطر آتش سوزی را به همراه دارد.

گرمای بیش از حد می تواند باعث خاموش شدن یخچال الجی شود. خوشبختانه، تقریباً همه یخچال الجی ها با نشانگرهای داخلی تولید می شوند تا در صورت بروز این مشکل به شما هشدار دهند.

کویل های کندانسور کثیف

همیشه از تمیز بودن کویل های کندانسور خود اطمینان حاصل کنید، زیرا با تمیز نگه داشتن آنها می توان از اکثر مشکلات جلوگیری کرد. اگر یخچال الجی شما خاموش می شود، ممکن است دچار مشکلی شود که باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود.

این مربوط به سیم پیچ کندانسور است که می تواند در پشت یخچال الجی شما یا در پایین در پشت پانل دسترسی مشاهده شود. با گذشت زمان، کویل های کندانسور می توانند گرد و غبار و زباله ها را جمع آوری کنند، که می تواند به سرعت منجر به گرم شدن بیش از حد شود. اطمینان حاصل کنید که کویل کندانسور حداقل سالی یکبار تمیز می شود.

می توانید این کار را با جدا کردن یخچال الجی خود از برق و گردگیری سبک روی کویل کندانسور انجام دهید. این کار گرد و غبار را از بین می برد و اطمینان حاصل می کند که کویل ها می توانند گرما را برای تمیز نگه داشتن یخچال الجی شما خارج کنند.

منبع تغذیه معیوب

اگر مدار الکتریکی که از آنجا برق می‌آید معیوب باشد، یخچال الجی شما می‌تواند همچنان خاموش شود. در این مورد نمی توانید کاری انجام دهید جز اینکه آن را رفع کنید.

فیوز سوخته

اگرچه این امر تأثیر زیادی بر یخچال الجی شما ندارد، اما ممکن است یکی از دلایل خاموش شدن مداوم دستگاه باشد. اگر متوجه چیزی شدید جعبه فیوز خود را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که فیوز شما منفجر شده باشد. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که تعداد زیادی از وسایل به طور همزمان کار کنند.

پیشنهاد مطالعه: بررسی حالت دمو در یخچال الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 13 =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »