نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تفاوت مانیتور LCD و LED الجی

فهرست مطالب

تفاوت مانیتور LCD و LED. فناوری مدرن باورنکردنی است. شگفتی نبوغ، خلاقیت و استعداد. انقلاب تکنولوژیکی قرن گذشته همچنان جهان را تغییر می دهد، عمدتاً برای بهتر شدن. در کنار نوآوری های تکنولوژیکی، واژگان جدیدی برای توصیف پیشرفت های تکنولوژیک وجود دارد. در هیچ کجا این واضح تر از بازار تلویزیون نیست. درک اصطلاحات برای به دست آوردن بهترین کیفیت با قیمت مناسب هنگام ارتقاء تلویزیون بسیار مهم است.

تفاوت مانیتور LCD و LED

مانیتور الجی LCD

نمایشگر کریستال مایع (LCD) یکی از بادوام ترین و اساسی ترین فناوری هایی است که در نمایشگرها، تلویزیون ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند یافت می شود. تلویزیون‌ها و مانیتور الجیها زمانی از لوله‌های پرتوی کاتدی (CRT) برای ارائه تصویر روی صفحه‌نمایش استفاده می‌کردند. اما CRT ها حجیم و حاوی مواد شیمیایی خطرناک بودند. زمانی که LCD ها مقرون به صرفه شدند، CRT ها را جایگزین کردند.

یک LCD دارای پانلی از مولکول های کریستال مایع است. مولکول ها را می توان با استفاده از جریان الکتریکی القا کرد تا الگوهای خاصی را بگیرد که یا مانع عبور نور می شود. یک تلویزیون LCD یا مانیتور الجی دارای منبع نور در پشت نمایشگر است که کریستال ها را روشن می کند. ال سی دی ها معمولا از لامپ های فلورسنت کاتد سرد (CCFL) برای تامین نور پس زمینه تلویزیون یا مانیتور الجی استفاده می کنند.

برای ارائه یک تصویر رنگی بر روی صفحه نمایش خود، LCD دارای پیکسل های فرعی قرمز، سبز و آبی در هر پیکسل صفحه نمایش است. ترانزیستورهای درون صفحه نمایش، جهت نوری را که هر پیکسل ساطع می کند، کنترل می کنند، که سپس از فیلتر قرمز، سبز یا آبی عبور می کند.

مانیتور الجی LED

دیودهای ساطع نور (LED) نیمه هادی های کوچکی هستند که با عبور جریان الکتریکی از آنها نور مرئی ساطع می کنند. LED ها معمولاً کارآمدتر و ماندگارتر از روشنایی سنتی هستند.

در حالی که سازندگان اغلب از “LED” به جای “LCD” استفاده می کنند، تلویزیون LED نیز نوعی LCD است. به جای لوله های CCFL برای تامین نور پس زمینه LCD، ردیف هایی از LED ها نور پس زمینه را تامین می کنند. LED ها کنترل بهتری بر نور و همچنین کارایی بیشتری دارند زیرا امکان کنترل LED های جداگانه وجود دارد.

مانیتور الجی LCD در مقابل LED

برای دقت، توضیحات تلویزیون یا مانیتور الجی باید “مانیتور الجی LCD با نور پس زمینه LED” را خوانده شود. اما این الف) لقمه است و ب) اجازه ایجاد یک محصول قابل فروش جداگانه را نمی دهد. این بدان معنا نیست که تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

برای وضوح، هنگام خواندن توضیحات محصول، این موارد را در نظر بگیرید:

  • مانیتور الجی LED یک صفحه نمایش کریستال مایع با نور پس زمینه با LED است.
  • در حالی که یک مانیتور الجی LCD یک صفحه نمایش کریستال مایع با نور پس زمینه با لامپ های فلورسنت است.

این ساده ترین راه برای فهمیدن و به خاطر سپردن تفاوت بین تلویزیون LED و LCD است. با این حال، هر دو نمایشگر LED و LCD دارای فناوری‌های متفاوتی هستند که باعث می‌شود برخی از پنل‌ها برای گیمرها، علاقه‌مندان به فیلم، طراحان و غیره جذاب‌تر شوند. همچنین باید توجه داشته باشید که در صفحه نمایش های قدیمی تر، به دلیل سن نسبی دو گزینه روشنایی، تفاوت بین تلویزیون یا مانیتور الجی LCD و LED بیشتر است.

انواع مانیتور الجی LED

انواع مختلفی از مانیتور الجی LED و LCD وجود دارد. وقتی می‌خواهید تلویزیون یا مانیتور الجی جدیدی بخرید، درک تفاوت‌ها و اصطلاحات به شما کمک می‌کند تا خرید بهتری داشته باشید. در اینجا برخی از رایج ترین تغییرات پنل های LED و LCD آورده شده است.

Edge-Lit LED

یک تلویزیون LED یا مانیتور الجی Edge-Lit LED های خود را در اطراف لبه نمایشگر، پشت پنل های LCD رو به صفحه نمایش قرار داده است. گزینه Edge-Lit امکان طراحی های باریک تر را فراهم می کند، از LED های کمتری استفاده می کند و می تواند هزینه یک صفحه نمایش جدید را کاهش دهد. نور به طور یکنواخت در سراسر صفحه نمایش منعکس می شود تا تصویر ایجاد شود.

یکی از نکات منفی صفحه نمایش Edge-Lit کنتراست تاریک آن است. از آنجایی که نمایشگر LED Edge-Lit به لبه‌ها نزدیک‌تر است، یکنواختی رنگ و سطح مشکی می‌تواند به مشکل تبدیل شود و برخی از مناطق تیره‌تر از سایرین به نظر می‌رسند.

ال ای دی فول آرایه

یک صفحه نمایش LED Full-Array از شبکه ای از چراغ های LED در پشت LCD استفاده می کند. ال ای دی ها مستقیماً به سمت ال سی دی به سمت بیرون می درخشند و تصویری روشن و یکنواخت ایجاد می کنند. پانل های LED Full-Array از مزایای کارایی LED ها برخوردار هستند.

برای بهترین بازتولید تصویر، یک صفحه نمایش LED Full-Array ممکن است دارای کم نور محلی باشد. کم نور محلی به این معنی است که گروه هایی از LED ها می توانند در صورت لزوم روشن و خاموش شوند تا کنترل کلی بهتری بر سطح روشنایی ارائه دهند.

RGB LED

LED ها اغلب به عنوان نور سفید ساطع کننده نامیده می شوند. در واقع، LED ها نوری نزدیک به زرد نسبت به سفید خالص تولید می کنند. این تفاوت می تواند یک تغییر رنگ در تصویری که روی صفحه نمایش خود می بینید ایجاد کند. برای بهبود این موضوع، برخی از تولیدکنندگان LED های سفید را با گروه بندی LED های قرمز، سبز و آبی (RGB) جایگزین می کنند. ترکیب رنگ LED RGB یک سفید خالص ایجاد می کند که به نوبه خود رنگ های واضح تر و واقعی تری را در سراسر طیف ارائه می دهد.

این نمایشگر از تجهیزات الکترونیکی و برنامه ریزی پیشرفته برای کنترل دقیق LED های RGB به همراه LED های بیشتر استفاده می کند. این ترکیب هزینه یک صفحه نمایش LED RGB را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد که بیشتر بینندگان آن را یک بهبود حاشیه ای در نظر می گیرند. نمایشگرهای RGB LED به دلیل هزینه بالاتر هرگز به جریان اصلی تبدیل نشدند. گفته می شود، برخی از تولیدکنندگان صفحه نمایش های LED RGB مانند لپ تاپ Dell Studio XPS 16 را تولید می کنند.

OLED

دیودهای ساطع نور ارگانیک (OLED) شکل پیشرفته ای از نورپردازی LED هستند که در برخی از مانیتور الجی LED یافت می شود. هر پیکسل از یک تلویزیون OLED می تواند به طور مستقل درخشیده یا کم نور شود و در نتیجه سطح مشکی بسیار بهتر، رنگ های بسیار واضح و نسبت کنتراست بهتری به دست آید. اکثر تلویزیون ها و نمایشگرهای OLED دارای زاویه دید و کیفیت رنگ عالی هستند.

مانیتور الجیها و تلویزیون های OLED همچنین می توانند از برنامه نویسی با محدوده دینامیکی بالا (HDR) به دلیل سطح بالاتر روشنایی و دقت رنگ استفاده کنند.

بدون شک، تلویزیون ها و نمایشگرهای OLED (و حتی صفحه نمایش گوشی های هوشمند) دارای عمق رنگ باورنکردنی هستند. اما این هزینه دارد. آخرین نسل گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار همگی دارای صفحه‌نمایش OLED هستند و این عاملی در افزایش هزینه‌های هنگفت آن‌ها است. نکته دیگر قدرت است. یک صفحه نمایش OLED نسبت به سایر صفحه نمایش های LED با نور پس زمینه و صفحه نمایش های LCD استاندارد انرژی بیشتری مصرف می کند.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات رایج DisplayPort در مانیتور و نحوه رفع آنها

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 9 =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »