نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر کاهش قدرت مکش جاروبرقی الجی

فهرست مطالب

تعمیر کاهش قدرت مکش جاروبرقی. معمول است که یک جاروبرقی الجی قدرتمند قبلاً قدرت مکش را به تدریج از دست می دهد. این می تواند ناامید کننده باشد، به خصوص اگر مطمئن نیستید که چرا این اتفاق می افتد. خبر خوب این است که اغلب یک راه حل ساده وجود دارد. رفع افت مکش ممکن است به سادگی رفع گرفتگی فیلتر، رفع انسداد جریان هوا، یا باز کردن میله برس باشد. و حتی اگر جاروبرقی الجی شما نیاز به قطعه جدیدی داشته باشد، ممکن است بتوانید آن را در خانه تعمیر کنید.

تعمیر کاهش قدرت مکش جاروبرقی

تمیز کردن فیلترهای جاروبرقی الجی

گرفتگی فیلتر خلاء احتمالاً شایع ترین علت از دست دادن مکش است، بنابراین بهترین مکان برای شروع است. جاروبرقی الجی ها باید هوا را از فیلترها عبور دهند تا از خروج ذرات کوچک و آلرژن ها جلوگیری کنند، بنابراین یک لایه خاک می تواند جریان هوا را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر برای مدت طولانی فیلترهای خود را تمیز نکرده اید، احتمال زیادی وجود دارد که این مقصر باشد.

اکثر جاروبرقی الجی ها دو فیلتر دارند: فیلتر اگزوز یا فیلتر موتور و فیلتر پیش.  هر دوی اینها باید به طور مرتب تمیز شوند، اگرچه باید با سازنده خود در مورد چگونگی و زمان انجام این کار مشورت کنید.

اگر جاروبرقی الجی شما دارای فیلتر قابل شستشو است، معمولاً می توانید آن را با کشیدن آن زیر شیر آب تمیز کنید (ابتدا دفترچه راهنما را بررسی کنید.) بسیار مهم است که فیلتر قبل از استفاده مجدد کاملاً خشک شود که ممکن است بیش از 24 ساعت طول بکشد.

سایر جاروبرقی الجی ها فیلترهایی دارند که قابل شستشو نیستند و در صورت گرفتگی باید تعویض شوند. این موارد کمتر رایج هستند، اما در دفترچه راهنمای خود بررسی کنید که آیا فیلتر قابل شستشو است یا خیر.

بررسی نوار یا مو درهم یا چسبیده

بسیاری از جاروبرقی الجی ها دارای یک میله برس چرخان در سر کف هستند. میله‌های برس الیاف فرش را به هم می‌زنند تا کثیفی و موی بیشتری را از بین ببرند، و این باعث می‌شود آنها برای فرش‌های ضخیم یا خانه‌هایی با حیوانات خانگی مهم باشند.

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، پوشیده شدن میله های برس در خاک رایج است که می تواند بر عملکرد تمیز کردن جاروبرقی الجی شما تأثیر بگذارد. موها همچنین می توانند در اطراف میله برس گره بخورند که از چرخش صحیح آن جلوگیری می کند.

برای اینکه میله برس شما دوباره آزادانه بچرخد، موهای بلند را به دقت با قیچی کوتاه کنید و سپس موها و سایر کرک ها را بیرون بکشید. هنگام انجام این کار حتما دستکش بپوشید تا دستانتان تمیز بماند.

نکته: راحت ترین جاروبرقی الجی ها دارای یک میله برس قابل جابجایی هستند، زیرا پس از جدا شدن میله، استفاده از قیچی برای کوتاه کردن مو آسان تر است. برداشتن نوار برس همچنین به شما این امکان را می دهد که به آرامی آن را تمیز کنید – البته قبل از اینکه دوباره آن را وصل کنید مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

باز کردن سر میله در تعمیر کاهش قدرت مکش جاروبرقی

همراه با میله برس، معمولاً ورودی‌های هوا در کف با کرک و کثیفی مسدود می‌شود. این می تواند تأثیر زیادی بر قدرت مکش جاروبرقی الجی شما داشته باشد، بنابراین تمیز کردن سرپوش به طور منظم مهم است.

در صورتی که سر کف دارای میله برس نباشد، مانند بسیاری از جاروبرقی الجی های سیلندر، یا اگر بتوان میله را جدا کرد، این کار آسان تر است. اگر میله برس شما قابل برداشتن نیست، فقط تمام تلاش خود را بکنید تا تا آنجا که ممکن است مواد گرفتگی را از بین ببرید.

بررسی انسداد لوله

یکی دیگر از مشکلات رایج این است که یک لوله یا شیلنگ در خلاء ممکن است مسدود شود. تنها چیزی که لازم است این است که یک شاخه، توده مو یا آیتم بزرگتر در لوله گیر کند، سپس زباله های ورودی شروع به ایجاد مانعی می کنند که به سرعت اندازه آن افزایش می یابد. انسداد همچنین می تواند در اثر مکیدن زباله ها در زمانی که جاروبرقی الجی از قبل پر شده است ایجاد شود. این نوع از دست دادن مکش به تدریج با بدتر شدن گرفتگی افزایش می یابد.

عوامل از دست دادن مکش جاروبرقی

اگر نمی توانید بفهمید که چه چیزی باعث از دست دادن مکش جاروبرقی الجی شما می شود، برای بررسی شیلنگ جاروبرقی الجی، میله، لوله منتهی به مخزن گرد و غبار و هر جای دیگری که ممکن است انسداد پنهانی وجود داشته باشد، وقت بگذارید. ممکن است برای از بین بردن زباله ها به یک مشعل و یک موچین نیاز داشته باشید.

گاهی اوقات انسداد عمیق داخل شیلنگ است. در این صورت، شلنگ را از جاروبرقی الجی جدا کنید، آن را صاف نگه دارید و یک مشعل را از طریق آن بتابانید. اگر نور از بین نرود، داخل آن گرفتگی وجود دارد (شاید بتوانید گرفتگی را نیز ببینید.) دسته جارو می‌تواند ابزار مفیدی برای از بین بردن این نوع گرفتگی باشد.

مراقب باشید که به شلنگ جاروبرقی الجی خود آسیب نرسانید. از استفاده از اجسام تیز برای از بین بردن انسداد خودداری کنید و وسوسه نشوید که به چیزی ضربه بزنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه رفع افت مکش در جاروبرقی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 4 =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »