نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تصادفی خاموش و روشن شدن مانیتور الجی

فهرست مطالب

تصادفی خاموش و روشن شدن مانیتور به چه دلیلی اتفاق می‌افتد؟ مانیتور الجی به طور تصادفی خاموش و روشن می شود: اگر با این مشکل مواجه هستید که مانیتور الجی به طور تصادفی خاموش و روشن می شود، کامپیوتر شما نیاز به عیب یابی جدی دارد تا علت این مشکل را مشخص کنید. به هر حال، کاربران همچنین گزارش می دهند که مانیتور الجی آنها در حالی که از رایانه شخصی خود استفاده می کردند به طور تصادفی خاموش می شود و هر کاری که انجام می دهند صفحه نمایش روشن نمی شود. مشکل اصلی این مشکل این است که رایانه شخصی کاربران هنوز در حال اجرا است اما نمی توانند آنچه را که روی صفحه نمایش است ببینند زیرا مانیتور الجی آنها خاموش است.

تصادفی خاموش و روشن شدن مانیتور
تصادفی خاموش و روشن شدن مانیتور

دلایل تصادفی خاموش و روشن شدن مانیتور الجی

هنگامی که رایانه به حالت خواب می رود، معمولاً نوعی هشدار به شما می دهد، به عنوان مثال، رایانه شخصی می گوید که به حالت صرفه جویی در مصرف انرژی می رود یا سیگنال ورودی وجود ندارد، در هر صورت، اگر هر یک از این پیام های هشدار را مشاهده کردید مواجه با موضوع فوق 5 دلیل اصلی وجود دارد که به نظر می رسد باعث این خطا می شود که عبارتند از:

  • GPU (واحد پردازش گرافیکی) معیوب
  • درایورهای GPU ناسازگار یا خراب
  • PSUمعیوب (واحد منبع تغذیه)
  • گرم شدن بیش از حد
  • کابل شل

اکنون برای عیب یابی مشکل و رفع خاموش شدن تصادفی مانیتور الجی، باید مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید تا به شما در مورد چگونگی رفع مشکلات خاموش و روشن شدن تصادفی مانیتور الجی کمک کند. بنابراین بدون اتلاف وقت، بیایید ببینیم چگونه می توان مشکلات فوق را که منجر به مشکل خاموش شدن مانیتور الجی می شود برطرف کرد.

توجه: مطمئن شوید که کامپیوتر خود را اورکلاک نمی کنید زیرا ممکن است باعث این مشکل شود. همچنین، بررسی کنید که آیا صرفه جویی در مصرف انرژی یا تنظیمات دیگری برای مانیتور الجی فعال در بایوس وجود دارد که می تواند باعث این مشکل شود.

GPU یا واحد پردازش گرافیکی معیوب

به احتمال زیاد GPU نصب شده روی سیستم شما ممکن است معیوب باشد، بنابراین یک راه برای بررسی این موضوع این است که کارت گرافیک اختصاصی را بردارید و سیستم را تنها با کارت یکپارچه رها کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر. اگر مشکل حل شد، پردازنده گرافیکی شما معیوب است و باید آن را با یک جدید جایگزین کنید، اما قبل از آن، می توانید کارت گرافیک خود را تمیز کنید و دوباره آن را در مادربرد قرار دهید تا ببینید کار می کند یا خیر.

تصادفی خاموش و روشن شدن مانیتور
تصادفی خاموش و روشن شدن مانیتور

درایورهای GPU ناسازگار یا خراب

بیشتر مشکلات مانیتور الجی در مورد روشن یا خاموش شدن صفحه نمایش یا به خواب رفتن مانیتور الجی و غیره بیشتر به دلیل درایورهای ناسازگار یا قدیمی کارت گرافیک است، بنابراین برای اینکه ببینید آیا این مورد در اینجا وجود دارد یا خیر، باید دانلود و نصب کنید. آخرین درایورهای کارت گرافیک از وب سایت سازنده شما. اگر نمی‌توانید به ویندوز وارد شوید زیرا صفحه کامپیوتر شما بلافاصله پس از روشن شدن خاموش می‌شود، می‌توانید ویندوز خود را به حالت امن بوت کنید و ببینید آیا می‌توانید مشکل خاموش و روشن شدن تصادفی مانیتور الجی را برطرف کنید.

PSU معیوب واحد منبع تغذیه

اگر اتصال ضعیفی به واحد منبع تغذیه (PSU) خود دارید، می تواند باعث خاموش شدن تصادفی مانیتور الجی و مشکلاتی در رایانه شما شود و برای تأیید این موضوع، رایانه خود را باز کنید و ببینید آیا اتصال مناسبی به منبع تغذیه شما وجود دارد یا خیر. مطمئن شوید که فن های PSU کار می کنند و همچنین مطمئن شوید که PSU خود را تمیز کنید تا مطمئن شوید که بدون هیچ مشکلی کار می کند.

مانیتور الجی گرمای بیش از حد

یکی از دلایل خاموش شدن تصادفی مانیتور الجی، گرم شدن بیش از حد مانیتور الجی است. اگر یک مانیتور الجی قدیمی دارید، گرد و غبار بیش از حد ایجاد شده دریچه های مانیتور الجی را مسدود می کند که اجازه نمی دهد گرما از آن خارج شود و در نهایت باعث گرم شدن بیش از حد می شود که مانیتور الجی شما را خاموش می کند تا از آسیب به مدارهای داخلی جلوگیری شود.

اگر مانیتور الجی بیش از حد گرم می شود، مانیتور الجی خود را از برق بکشید و بگذارید چند دقیقه خنک شود، سپس دوباره سعی کنید از آن استفاده کنید، بهترین راه برای رفع این مشکل این است که دریچه های مانیتور الجی خود را با جاروبرقی تمیز کنید (با تنظیمات کم یا ممکن است به دستگاه آسیب برساند. مانیتور الجی داخل مدارها).

همانطور که مانیتور الجی قدیمی می شود با مشکل دیگری روبرو می شوید و آن این است که خازن های قدیمی نیز قدرت خود را برای شارژ صحیح از دست می دهند. بنابراین اگر با خاموش شدن و روشن شدن مکرر مانیتور الجی مواجه هستید، به این دلیل است که خازن های داخل مدارهای مانیتور الجی نمی توانند شارژ را به اندازه کافی برای انتقال آن به اجزای دیگر حفظ کنند. برای رفع مشکل خاموش و روشن شدن تصادفی مانیتور الجی، باید روشنایی مانیتور الجی خود را کاهش دهید که انرژی کمتری مصرف می کند و حداقل می توانید از رایانه خود استفاده کنید.

کابل شل در تصادفی خاموش و روشن شدن مانیتور

گاهی اوقات چیزهای احمقانه باعث ایجاد مشکلات بزرگ می شود و در مورد این موضوع نیز می توان گفت. بنابراین باید به دنبال کابلی بگردید که مانیتور الجی را به رایانه شخصی شما و بالعکس متصل می کند تا به دنبال اتصال شل باشد و حتی اگر شل نیست، مطمئن شوید که آن را جدا کرده و دوباره آن را به درستی وصل کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که کارت گرافیک شما به درستی در محل خود قرار گرفته است و همچنین اتصال به منبع تغذیه را بررسی کنید. همچنین، کابل دیگری را امتحان کنید زیرا گاهی اوقات کابل نیز ممکن است معیوب باشد و بهتر است بررسی کنید که در اینجا اینطور نیست.

پیشنهاد مطالعه: بررسی علت روشن نشدن مانیتور ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − دو =