نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی کامل تلویزیون HDR الجی

فهرست مطالب

آیا تا به حال با قابلیت های تلویزیون HDR آشنا شده اید؟ در حال خرید برای یک تلویزیون الجی پر زرق و برق جدید؟ یا شاید قبلاً یک تلویزیون الجی HDR دارید؟ در هر صورت، احتمالاً قبلاً آن سه حرف کوچک را دیده‌اید، اما اصلاً نمی‌دانید که HDR به چه معناست. نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. در طول سال‌ها، تلویزیون الجی فروتن بیش از آنچه که بتوانیم حساب کنیم، دگرگونی‌هایی را پشت سر گذاشته است. از Full HD و 4K UHD با جزئیات فوق العاده تا تلویزیون الجی های OLED. و اکنون HDR نیز در ترکیب است. اما هرگز نترسید، در این راهنمای تخصصی، ما به جزئیات می پردازیم تا بتوانید مزایای فناوری HDR را بهتر درک کنید.

تلویزیون HDR
تلویزیون HDR

HDR به چه معناست

HDR مخفف High Dynamic Range است. و به بیان ساده، به شما امکان می‌دهد رنگ‌های عمیق‌تر، جزئیات اضافی و سایه‌های سایه‌دار بیشتری را ببینید – برای دیدن تمام جزئیات شن و ماسه در مستند جنایی واقعی مورد علاقه‌تان عالی است. این با افزایش دو عنصر مهم در کیفیت تصویر کار می کند: نسبت کنتراست و دقت رنگ.

چگونه متوجه شوید که تلویزیون الجی HDR دارید

بنابراین اکنون ما تمام مزایای نمایش تلویزیون الجی HDR را به شما گفته ایم، ممکن است با خود فکر کنید، “چگونه می توانم بفهمم که تلویزیون الجی من HDR است؟”. هرگز نترسید، ما تمام نکات مفیدی را که نیاز دارید دریافت کرده ایم:

  1. به دنبال لوگو باشید. این ساده ترین راه برای تأیید HDR بودن یا نبودن تلویزیون الجی شما است. مراقب لوگو یا مهری باشید که روی آن «مهر تأیید اتحاد UHD» نوشته شده باشد.
  2. )فرمت های خود را بررسی کنید. این روش برای تلویزیون الجی های قدیمی و جدید به طور یکسان موثر است. به سادگی به “تنظیمات” یا “منو” در تلویزیون الجی خود بروید و به “حالت تصویر” بروید. از آنجا، بالاترین وضوح ممکن را انتخاب کنید. اگر تلویزیون الجی شما گزینه «HDR» یا «Dolby Vision» را نشان نمی‌دهد، احتمالا HDR ندارد.
  3. رنگ و کنتراست را با تلویزیون الجی دیگری مقایسه کنید. تلویزیون الجی HDR 100 برابر بیشتر از تلویزیون الجی استاندارد دارای روشنایی است. بنابراین مقایسه دو دستگاه به راحتی مشخص می کند که آیا تلویزیون الجی شما با HDR سازگار است یا خیر.

چگونه تلویزیون الجی HDR دید شما را بهبود می بخشد

آیا تا به حال عکسی گرفته اید و متوجه شده اید که بسیار کمتر از آنچه در زندگی واقعی دیده اید، تاثیرگذار به نظر می رسد؟ این به این دلیل است که چشمان شما بسیار قدرتمند هستند. آن‌ها رنگ‌ها، جزئیات بیشتر و طیف وسیع‌تری از نور را تقریباً از همه دوربین‌ها و تلویزیون الجی‌ها درک می‌کنند. یا حداقل قبل از ظهور HDR.

با تلویزیون الجی HDR، آنچه روی صفحه نمایش می‌بینید بسیار دقیق‌تر از آنچه در واقعیت می‌بینید است – و دقیقاً همانطور که کارگردان در نظر داشته به نظر می‌رسد. به دلیل طیف گسترده رنگ‌های پویا و شفافیت تیز HDR، مسابقه فوتبال بزرگ زنده می‌شود و می‌توانید تمام جزئیات وحشتناک را در فیلم ترسناک مورد علاقه‌تان ببینید. زیرا چه کسی نمی خواهد ببیند چه چیزی در پشت سایه ها پنهان شده است؟

تلویزیون HDR
تلویزیون HDR

روشن و جسور در تلویزیون HDR

تلویزیون الجی های HDR به شما امکان می دهند بیشتر از تلویزیون الجی های استاندارد ببینید. و میلیون ها رنگ دیگر را ارائه می دهند. رنگ‌های قرمز پررنگ‌تر، سبزها قوی‌تر و آبی‌ها عمیق‌تر هستند. علاوه بر این، رنگ های متضاد بسیار زنده تر شده اند. به این معنی که می توانید از هر جزئیات کوچک، از یک تیغه علف گرفته تا هر تار مو، قدردانی کنید.

سفیدهای روشن تر و سیاهان عمیق تر

اگرچه این فقط رنگ ها نیست. از آنجایی که HDR در مقایسه با تلویزیون الجی‌های معمولی طیف وسیع‌تری از سایه‌ها دارد، در نهایت شاهد سفیدی روشن‌تر و سیاه‌های تیره‌تر نیز خواهید بود – برخلاف رنگ‌های خاکستری و مات که با تلویزیون الجی‌های استاندارد عرضه می‌شوند.

این با نور پس‌زمینه قدرتمند و فناوری پیشرفته کم‌نور تقویت می‌شود تا تصویری روشن‌تر ایجاد کند که به هر صحنه عمق می‌بخشد. آخرین فیلم ابرقهرمانی را تماشا می کنید و متوجه هاله ای در اطراف نواحی تاریک صفحه شده اید؟ این فناوری کم نور هوشمند برای کاهش آن کار می کند – هر بار کیفیت تصویر را به شما ارائه می دهد.

چرا نوار صوتی تلویزیون به درستی کار نمی‌کند؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می‌کنیم مقاله « عدم اتصال نوار صوتی الجی به تلویزیون » را مطالعه کنید.

بهترین تلویزیون الجی ها برای HDR

تلویزیون الجی‌های QLED و OLED تماشای خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌کنند که واقعی و کاملاً واقع‌بینانه است. آنها با ترکیب صفحه نمایش های فوق العاده روشن با رنگ و کنتراست غنی از HDR نهایت استفاده را می برند. و تلویزیون الجی نئو QLED سامسونگ این کار را به خوبی انجام می دهد. کنتراست نهایی، رنگ بی عیب و صدای عالی را ارائه می دهد.

به دنبال جزئیات واضح و هایلایت های تاثیرگذار هستید؟ تلویزیون الجی OLED سونی براویا XR از پردازنده شناختی XR و تقویت کننده رنگ غنی استفاده می کند – این کار رنگ های خنثی و میان رده را نشان می دهد، بنابراین محتوا طبیعی تر و واقعی تر به نظر می رسد.

با تلویزیون الجی هوشمند OLED ال‌جی می‌توانید رنگ‌های واقعی و جزئیات باورنکردنی را ببینید. به علاوه، به لطف فناوری بدون سوسو و سطح نور آبی کم، برای چشم ها آسان است.

مطمئن نیستید کدام تلویزیون الجی HDR برای شما بهترین است؟ راهنمای خرید تلویزیون الجی ما به شما کمک می کند تا گزینه های خود را محدود کنید. به دنبال مشاوره اضافی هستید؟ به لطف سرویس ما، می‌توانید یک تماس ویدیویی داشته باشید و با یکی از کارشناسان فناوری ما گپ بزنید – ساده‌تر از این نیست.

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 5 =