نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون الجی

فهرست مطالب

 علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون. رابط HDMI از سال 2002 به بخشی از اکثر دستگاه های رسانه دیجیتال تبدیل شده است. این رابط با توانایی خود در انتقال سیگنال های سمعی و بصری با پهنای باند بالا از طریق یک کابل، جایگاه خود را در جدول امتیازات به دست آورد. با این حال، مانند سایر کانکتورها، HDMI می تواند خطاهایی ایجاد کند. مردم مواردی را گزارش کرده اند که درگاه های HDMI تلویزیون الجی آنها به سادگی کار نمی کند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا اتصال HDMI ممکن است تصاویر را به صفحه تلویزیون الجی شما منتقل نکند. ممکن است به دلیل تنظیمات منبع ورودی اشتباه، درگاه شل یا شکسته، یا کابل HDMI آسیب دیده باشد. این مقاله مشکلات احتمالی و نحوه رفع آنها را توضیح می دهد. اگر می خواهید بفهمید که چرا پورت HDMI تلویزیون الجی شما کار نمی کند، به خواندن ادامه دهید.

 علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون
علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون

بررسی کار کردن پورت HDMI

اگر از طریق HDMI به تلویزیون الجی خود مخابره می کنید، اما صفحه نمایش خالی می ماند، اولین شک شما این است که پورت HDMI تلویزیون الجی کار نمی کند. با این حال، خطا همچنین می تواند از درگاه HDMI دستگاه منبع یا گیرنده AV شما باشد. برای تأیید اینکه آیا پورت HDMI تلویزیون الجی کار می کند یا خیر، اتصال HDMI خود را عیب یابی کنید.

نحوه عیب یابی اتصال HDMI تلویزیون الجی:

مرحله 1: تلویزیون الجی خود را روشن کنید و منبع ورودی را روی HDMI تنظیم کنید.

مرحله 2: یک دستگاه منبع HDMI (کنسول بازی، استریم استیک و غیره) را به درگاه HDMI تلویزیون الجی خود وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه منبع روشن است و به درستی وصل شده است.

مرحله 3: اگر تلویزیون الجی شما دارای چندین پورت HDMI است، مطمئن شوید که تنظیمات ورودی را درست انجام داده اید. به عنوان مثال: اگر دستگاه منبع را به پورت HDMI 1 وصل کرده اید، ورودی “HDMI 1” را در تلویزیون الجی خود انتخاب کنید.

اگر تلویزیون الجی صفحه اصلی دستگاه منبع را نشان می دهد، به این معنی است که پورت HDMI تلویزیون الجی کار می کند. از طرف دیگر، اگر تلویزیون الجی یک صفحه خالی یا “بدون سیگنال” را نشان می دهد، به مرحله بعدی بروید.

مرحله 4: از کابل HDMI دیگر یا استیک استریم استفاده کنید. اگر صفحه خالی یا بدون سیگنال باقی بماند، احتمال خرابی پورت HDMI تلویزیون الجی زیاد است.

اشکالات سیستم در علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون

مشکل اتصال HDMI تلویزیون الجی شما ممکن است یک اشکال جزئی یا اشکال سیستم باشد که می توانید به راحتی با چرخه برق تلویزیون الجی خود آن را برطرف کنید.

نحوه چرخه برق (بازنشانی نرم) تلویزیون الجی:

مرحله 1: تلویزیون الجی را خاموش کنید و آن را از پریز برق جدا کنید.

مرحله 2: اجازه دهید حدود 15 ثانیه تا 2 دقیقه بماند و خنک شود (مدت زمان برای تولید کنندگان مختلف متفاوت است).

مرحله 3: تلویزیون الجی را دوباره به پریز وصل کنید و تلویزیون الجی را روشن کنید.

برای اشکالات و اشکالات سیستم که راه اندازی مجدد نمی تواند برطرف شود، بازنشانی کارخانه را امتحان کنید.

بازنشانی کارخانه داده های کاربر و حافظه پنهان را پاک می کند، حافظه ذخیره شده را پاک می کند و تلویزیون الجی شما را به تنظیمات اولیه باز می گرداند. همچنین پس از تنظیم مجدد، یک به روز رسانی نرم افزار را راه اندازی می کند.

نحوه بازنشانی به تنظیمات کارخانه در تلویزیون الجی:

مرحله 1: دکمه Home را روی کنترل از راه دور فشار دهید.

مرحله 2: به منو > تنظیمات > عمومی و حریم خصوصی > بازنشانی بروید.

مرحله 3: در صورت درخواست، پین پیش فرض “0000” را وارد کرده و OK را فشار دهید.

توجه: مراحل بازنشانی به تنظیمات کارخانه تلویزیون الجی برای برندهای مختلف متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر دفترچه راهنمای سازنده تلویزیون الجی خود را بررسی کنید.

منبع ورودی اشتب‎اه

دستگاه های رسانه ای (از جمله تلویزیون الجی ها) دارای چندین پورت اتصال برای افزایش سازگاری با سایر دستگاه ها هستند. تلویزیون الجی های مدرن حتی ممکن است چندین پورت HDMI داشته باشند.

اگر منبع ورودی روی AV، VGA یا سایر کانکتورهای غیر HDMI تنظیم شده باشد، دستگاه منبع HDMI داده را به صفحه تلویزیون الجی شما منتقل نمی کند. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون الجی خود را روی منبع ورودی صحیح و پورت HDMI خاص در حال استفاده تنظیم کرده اید. اگر دستگاهی بین دستگاه منبع و تلویزیون الجی شما (به عنوان مثال، یک گیرنده AV یا نوار صوتی) وجود دارد، مطمئن شوید که آن را روی منبع ورودی صحیح نیز تنظیم کرده اید.

نحوه تغییر منبع ورودی تلویزیون الجی:

مرحله 1: پورت HDMI خاص در حال استفاده را با بررسی برچسب محل قرارگیری پورت ها تأیید کنید.

مرحله 2: تلویزیون الجی را روشن کنید و دکمه ورودی یا منبع را روی کنترل از راه دور فشار دهید.

مرحله 3: ورودی HDMI صحیح را انتخاب کنید.

مرحله 4: اگر پورت HDMI کار نمی کند، دستگاه منبع و تنظیمات ورودی را به پورت های HDMI دیگر تغییر دهید.

توجه: اگر از گیرنده AV (یا نوار صوتی) استفاده می کنید، ممکن است گیرنده معیوب باشد. همچنین ممکن است هر یک از دستگاه های شما با یک تکرار کننده HDMI ناسازگار باشد.

اگر مشکل همچنان ادامه داشت، توصیه می کنیم دستگاه منبع خود را مستقیماً به تلویزیون الجی وصل کنید.

کابل یا منبع دستگاه معیوب

اگر کابل HDMI خود را وصل کنید و هیچ تصویری روی تلویزیون الجی خود نداشته باشید، ممکن است دستگاه منبع یا کابل HDMI شما در اثر سایش و پارگی آسیب ببیند.

می توانید با تعویض کابل های HDMI معیوب و استفاده از کابل های کوتاه تر که وزن کمتری دارند از این امر جلوگیری کنید. همچنین، اگر مشکوک هستید که دستگاه منبع شما آسیب دیده است، سعی کنید دستگاه منبع دیگری را وصل کنید.

نرم افزار قدیمی در علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون

نرم افزار برنامه ای از کدها و دستورالعمل های اساسی مورد نیاز برای عملکرد سخت افزار است. تلویزیون الجی های هوشمند نیز بر روی نرم افزار سیستم عامل تلویزیون الجی اجرا می شوند.

در طی یک دوره زمانی، تولیدکنندگان تلویزیون الجی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را با ویژگی‌های پیشرفته، بهبودهای امنیتی و رفع اشکال منتشر می‌کنند. این به‌روزرسانی‌ها به تلویزیون الجی اجازه می‌دهند تا عملکرد روانی داشته باشد.

نرم افزار تلویزیون الجی قدیمی ممکن است اشکالاتی داشته باشد که منجر به تاخیر، انجماد و مشکلات اتصال HDMI شود. اکثر تلویزیون الجی‌ها به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار را آغاز می‌کنند، اما می‌توانید به‌روزرسانی را به صورت دستی نیز انجام دهید.

نحوه به روز رسانی نرم افزار تلویزیون الجی :

مرحله 1: تلویزیون الجی را روشن کنید و آن را به یک شبکه Wi-Fi وصل کنید.

مرحله 2: با استفاده از کنترل از راه دور، به Settings > Support > Software Update بروید

مرحله 3: گزینه Update Now را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید Auto Update را برای فعال کردن به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار در آینده انتخاب کنید.

توجه: روند گام به گام برای برندهای مختلف تلویزیون الجی متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر دفترچه راهنمای سازنده خود را بررسی کنید.

مشکل دست دادن HDMI

“HDMI handshake” تشخیص و ارتباط بین دو دستگاه از طریق اتصال HDMI است. مشکلات دست دادن اغلب نتیجه رمزگذاری HDCP است.

حفاظت از محتوای دیجیتال با پهنای باند بالا (HDCP) یک ویژگی امنیتی برای رابط های دیجیتال مانند HDMI است. این برای محافظت از محتوای دیجیتال در برابر دزدی دریایی عمل می کند.

خطای دست دادن به این معنی است که یکی (یا هر دو) از دستگاه های متصل، رمزگذاری HDCP تعبیه شده در سیگنال/محتوای HDMI را تشخیص نمی دهد. در نتیجه سیگنال ها به تلویزیون الجی شما مخابره نمی شود.

برای نمایش ویدیوهای رمزگذاری شده با HDCP به یک تلویزیون الجی سازگار با HDCP نیاز دارید. با این حال، می توانید با استفاده از یک تقسیم کننده سازگار با HDCP، رمزگذاری را دور بزنید.

پیشنهاد مطالعه: نداشتن پورت HDMI کافی در تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »