نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

بررسی صفحه تلویزیون الجی تار یا مبهم

فهرست مطالب

بررسی صفحه تلویزیون. این عصر تلویزیون الجی‌های با وضوح بسیار بالا است، پس چرا تصویر تلویزیون الجی شما تار یا مبهم است؟ ممکن است برای عینک خود به نسخه جدیدی نیاز داشته باشید. اما اگر مشکلی در چشمان شما وجود ندارد، برای گرفتن بهترین عکس باید عیب یابی کنید.

بررسی صفحه تلویزیون

حذف منابع تداخل در بررسی صفحه تلویزیون

برخی از مشکلات تاری یا شبح ال سی دی ناشی از تداخل الکتریکی یا معیوب محافظ برق است. برای از بین بردن این مشکل، سعی کنید تلویزیون الجی خود را مستقیماً به پریز برق و بدون هیچ گونه نوار برق یا سرکوبگر برق در زنجیر وصل کنید. اگر این مشکل را حل کرد، می توانید از یک نوار برق دیگر استفاده کنید.

همچنین باید سعی کنید دستگاه هایی را که در همان مدار تلویزیون الجی قرار دارند خاموش کنید. هر وسیله ای که دارای موتور AC باشد، مانند یخچال، کولر یا پنکه می تواند باعث تداخل الکتریکی شود. بعید است که این دستگاه‌ها در همان مدار خروجی تلویزیون الجی شما باشند، اما ارزش بررسی را دارد.

اگر برق نوسانی دارید که مستقیماً از برق شما می‌آید، یک یو پی‌اس که این میخ‌ها را فیلتر می‌کند ممکن است راه‌حل باشد، اما برای بررسی منبع تغذیه به یک برقکار نیاز دارید.

آیا منبع شما وضوح پایینی دارد

یکی از رایج‌ترین دلایل تار شدن تصویر در یک تلویزیون الجی LCD (یا مانیتور) با صفحه تخت، عدم تطابق بین وضوح محتوا و قابلیت وضوح اصلی صفحه است.

LCD، Mini-LED، microLED، Plasma، OLED یا QD-OLED همه از انواع مختلفی از فناوری برای ساخت تصاویر متحرک استفاده می کنند. با این حال، یک چیز مشترک همه آنها یک قطعنامه “بومی” است. این به شبکه پیکسل های فیزیکی تلویزیون الجی (عناصر تصویر) اشاره دارد. یک تلویزیون الجی 4K UHD دارای شبکه پیکسلی 3840 در 2160 پیکسل است. این چهار برابر بیشتر از یک تلویزیون الجی فول اچ دی در 1920×1080 پیکسل است. بنابراین، برای هر پیکسل اطلاعات در منبع تصویر Full HD، تلویزیون الجی باید چهار پیکسل فیزیکی داده را پر کند.

روش‌های مختلفی برای «افزایش مقیاس» تصاویر با وضوح پایین به نمایشگرهای با وضوح بالا وجود دارد و همه آنها سطوح مختلفی از موفقیت دارند. رفتن از FHD به UHD ساده است زیرا شامل ساخت گروه های چهار پیکسلی به عنوان یک پیکسل است. هر زمان که وضوح تصویر منبع به طور مساوی به وضوح صفحه هدف تقسیم شود، تصویر ملایم تری دریافت خواهید کرد، اما همچنان خوب به نظر می رسد.

اگر منبع به طور کامل به هدف تقسیم نشود، ممکن است یک نتیجه زشت زشت دریافت کنید. بسیاری از اصلاحات ذکر شده در زیر می توانند به رفع تار یا مبهم نتایج افزایش مقیاس کمک کنند.

تغییر تنظیمات ارتقاء مقیاس

تلویزیون الجی‌های مختلف و دستگاه‌های ست‌تاپ‌باکس گزینه‌های مختلفی را در مورد اینکه چگونه باید منابع با وضوح پایین‌تر را به صفحه‌ای با وضوح بالاتر تغییر دهند، ارائه می‌کنند. ما نمی توانیم در اینجا خیلی خاص باشیم زیرا دستگاه ها و تلویزیون الجی های مختلف نام ها و سیستم های منوی دیگری دارند. بنابراین بهتر است در کتابچه راهنمای خود یا به صورت آنلاین هر چیزی را که مربوط به «افزایش مقیاس» و دستگاه‌هایتان است جستجو کنید.

یکی از نکات مهمی که می‌توانیم به شما بدهیم این است که از اینکه خود تلویزیون الجی این کار را انجام دهد خودداری کنید. تلویزیون الجی‌های رده بالا ممکن است از فناوری ارتقاء سطح بالاتری برخوردار باشند، اما مجموعه‌های میان‌رده و پایین‌رده عموماً قدرت پردازشی برای ارتقاء سطح با نتایج خوب را ندارند.

در عوض، اگر از یک دستگاه متصل مانند جعبه کابل، کنسول بازی، Android TV، Apple TV یا منبع مشابه دیگری استفاده می‌کنید، وضوح خروجی آن را مطابق با وضوح اصلی تلویزیون الجی خود تنظیم کنید. هر گونه ارتقاء مقیاس در آن دستگاه قبل از رسیدن به تلویزیون الجی اتفاق می افتد.

تغییر تنظیمات کیفیت تصویر

اگر در حال تماشای یک منبع ویدیوی استریم هستید (مانند برنامه Netflix یا Hulu در تلویزیون الجی هوشمند)، ممکن است تصویر مبهم هیچ ربطی به تلویزیون الجی شما نداشته باشد و همه چیز مربوط به تنظیمات پهنای باند یا کیفیت شما باشد.

به تنظیمات تصویر برنامه پخش جریانی انتخابی خود بروید و اولویت استفاده از کیفیت و پهنای باند خود را تنظیم کنید. با برخی از برنامه های پخش جریانی (مانند دیزنی پلاس)، می توانید کیفیت مورد نظر را هنگام تماشای محتوای خود انتخاب کنید. تنظیم کیفیت را از خودکار به تنظیمی تغییر دهید که با آنچه تلویزیون الجی شما برای نمایش طراحی شده مطابقت دارد.

به خاطر داشته باشید که اتصال اینترنت شما ممکن است برای پخش جریانی با واضح ترین کیفیت تلویزیون الجی شما بسیار کند باشد. همچنین ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا جریان به حالت با کیفیت بالاتر تغییر کند. همچنین در هر سطح وضوح، “بیت” با کیفیت متفاوتی وجود دارد. بنابراین اگرچه ممکن است در حال پخش با رزولوشن (مثلا) 4K باشید، اما اگر در انتهای پایین تریت بیت برای آن وضوح باشد، همچنان می‌تواند تار، تیرگی، یا سایر مصنوعات در تصویر وجود داشته باشد.

منبع دیجیتال است یا آنالوگ

HDMI یک استاندارد تصویر دیجیتال است که تضمین می‌کند کیفیت منبع را بدون افت کیفیت دریافت کنید. اگر از یک منبع آنالوگ استفاده می کنید، مانند پخش کننده DVD که با اتصالات RCA متصل شده است، ممکن است بر اساس چندین عامل، تداخل یا از دست دادن سیگنال قابل توجهی وجود داشته باشد.

در صورت امکان، به جای آن به HDMI بروید. با بازگشت به مثال پخش کننده دی وی دی، برخی از مدل ها خروجی HDMI را ارائه می دهند و دارای ارتقاء دهنده داخلی هستند که برای واضح تر نشان دادن فیلم DVD در تلویزیون الجی های HD مدرن طراحی شده اند.

امتحان کابل یا پورت HDMI متفاوت

HDMI دیجیتال است و معمولاً به درستی کار می کند یا اصلاً کار نمی کند. با این حال، موقعیت‌هایی را دیده‌ایم که در آن پورت‌ها یا کابل‌های بد می‌توانند باعث ایجاد برف یا سایر مصنوعات تصویر شوند. HDMI ساخته شده است تا سطح معینی از تصحیح خطای دیجیتال را داشته باشد. با این حال، اگر میزان تداخل الکتریکی یا آسیب به کابل یا پورت از آستانه عبور کند، ممکن است تصویر را تخریب کند.

یکی از راه‌حل‌های ویدیوی تار یا مبهم این است که کابل HDMI را خاموش کنید یا آن را به ورودی دیگری در تلویزیون الجی منتقل کنید تا بررسی کنید که آیا ممکن است مشکلی در کابل یا پورت وجود داشته باشد.

تغییر تنظیمات شارپنس

تقریباً تمام تلویزیون الجی های HD مدرن نوعی وضوح دیجیتال را ارائه می دهند. این معمولاً در قسمت تنظیمات تلویزیون الجی در کنار کنتراست، روشنایی و غیره ذکر می شود. برای دسترسی به آن منوها از کنترل از راه دور تلویزیون الجی خود استفاده کنید، معمولاً ابتدا دکمه منو را فشار دهید.

کاهش سطح وضوح تصویر را نرم می کند. ممکن است تنظیمات وضوح شما آنقدر چیزها را ملایم کرده باشد که نمایشگر تار یا مبهم به نظر برسد. البته پاسخ این است که تا زمانی که از نتیجه راضی نباشید، وضوح را بالا ببرید.

افزایش فیلتر وضوح نیز یک راه موثر برای مقابله با تاری در فیلم منبع است. با این حال، قبل از اینکه تصویر بیش از حد واضح و غیرجذاب به نظر برسد، فقط کارهای زیادی می توان انجام داد.

پیشنهاد مطالعه: رفع خاکستری شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »