نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خاکستری شدن صفحه نمایش تلویزیون ال جی

فهرست مطالب

خاکستری شدن صفحه نمایش تلویزیون. شایع ترین دلیل لکه سیاه روی صفحه تلویزیون شما، عدم تطابق سیگنال است. در این صورت، راه اندازی مجدد تلویزیون مشکل را حل می کند. همچنین می‌توانید دستگاه‌های خارجی را که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده‌اند، از برق بکشید. با این حال، شایع ترین علت لکه سیاه روی صفحه تلویزیون شما معیوب بودن کابل HDMI است. برای رفع این مشکل، دستورالعمل های موجود در بخش زیر را دنبال کنید.

خاکستری شدن صفحه نمایش تلویزیون

علت خاکستری شدن صفحه تلویزیون الجی

اگر صفحه تلویزیون شما خاکستری می شود اولین کاری که باید انجام دهید، راه اندازی مجدد آن است. ساده ترین راه برای رفع این مشکل راه اندازی مجدد تلویزیون است. اگر مشکل ادامه داشت، همه دستگاه های متصل را حذف کنید. سپس، یک آزمایش تشخیصی را روی تلویزیون خود انجام دهید تا متوجه شوید که چرا سیگنال صحیح را دریافت نمی کند. به احتمال زیاد مشکل از شل شدن کابل HDMI است. پس از آن، کابل HDMI را تعویض کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

یکی دیگر از مشکلات رایج، منوی اندازه تصویر است. این به کابلی که استفاده می‌کنید و محتوایی که تماشا می‌کنید مربوط می‌شود. بهتر است قبل از امتحان راه حل جدید با پشتیبانی فنی الجی تماس بگیرید. در عین حال، می توانید از گزینه “Self Diagnostics” در منوی تنظیمات تلویزیون خود استفاده کنید تا تشخیص دهید که آیا مشکل وجود دارد یا خیر. هنگامی که تأیید کردید که تلویزیون شما به درستی کار می کند، می توانید سایر مراحل عیب یابی را ادامه دهید.

اگر تلویزیون شما تصویر مناسبی را نشان نمی‌دهد، می‌توانید دوباره روی آن ضربه بزنید. این می تواند مشکل اتصال داخلی را برطرف کند، اما ممکن است ضمانت شما را نیز باطل کند. اگر نمی توانید علت اصلی را پیدا کنید، می توانید با پشتیبانی مشتری الجی تماس بگیرید. اگر نمی‌توانید مشکل ویژگی خود عیب‌یابی را حل کنید، می‌توانید نرم‌افزار اصلی را مجدداً نصب کنید. اگر همه چیز با شکست مواجه شد، سعی کنید هر نرم افزاری را حذف کنید و سپس آن را دوباره نصب کنید.

تعمیر صفحه خاکستری در الجی

چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای حل مشکل انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به اجبار گوشی خود را ریستارت کنید. برای انجام این کار، دکمه های افزایش و کاهش صدا را به طور همزمان فشار دهید. سپس، دکمه کناری را فشار دهید. دکمه ها را نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود. سپس روی Digital Wellbeing یا Parental Controls ضربه بزنید. هنگامی که Wind Down را فعال کردید، در صورت تمایل می توانید آن را غیرفعال کنید. پس از فعال کردن حالت، می توانید دستگاه را اجباری مجدداً راه اندازی کنید.

اگر تلفن شما در حالت خاکستری است، ابتدا باید روشنایی را خاموش کنید. سپس، به منوی تنظیمات پیشرفته بروید. در تب گزینه های پیشرفته، عیب یابی را انتخاب کنید. اگر صفحه سفیدی مشاهده کردید، دستگاه در حال گرم شدن بیش از حد است. می توانید ویژگی گرمایش بیش از حد را خاموش کنید. اگر مشکل برطرف نشد، باید تنظیمات گوشی هوشمند خود را بررسی کنید.

اگر تلویزیون به رایانه متصل است، می‌توانید Wi-Fi یا بلوتوث را خاموش کنید. علاوه بر این، می توانید سعی کنید برنامه YouTube خود را دوباره نصب کنید. اگر این کار نکرد، HUB هوشمند را دوباره راه اندازی کنید. گاهی اوقات، صفحه نمایش بدون هیچ دلیل مشخصی خاکستری می شود. اگر این مشکل را حل نکرد، سعی کنید تلویزیون هوشمند الجی خود را از برق بکشید. هنگامی که تلویزیون از برق جدا شد، آن را دوباره روشن کنید و دوباره به اینترنت وصل کنید.

جلوگیری از خاکستری شدن صفحه تلویزیون

یکی از دلایل احتمالی صفحه نمایش تلویزیون خاکستری این است که پنل آن خیلی قدیمی یا خیلی نازک است. اگرچه این امر می تواند برای تصویر و ویدیوی تلویزیون شما مشکل ایجاد کند، اما هنوز چند راه حل وجود دارد که می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند. اگر تلویزیون ال سی دی صفحه تخت دارید، می توانید صفحه نمایش را با یک پارچه نرم ماساژ دهید تا فشار وارد بر پنل از بین برود. با این حال مراقب باشید، ماساژ دادن صفحه می تواند باعث آسیب بیشتر به پنل شود.

اگر کیفیت تصویر تلویزیون شما ضعیف است، می توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. راهنمای ارائه شده همراه با محصول شما ممکن است نحوه انجام این کار را توضیح دهد. در غیر این صورت، می‌توانید برای تعیین مشکل به پرسش‌های متداول یا راهنمای دستورالعمل سازنده خود مراجعه کنید. سپس، تماشای تلویزیون را امتحان کنید. سپس، ببینید که آیا تصویر به حالت عادی باز می گردد یا خیر. اگر اینطور است، دمای رنگ تلویزیون را تنظیم کنید.

همچنین، می‌توانید ویژگی Self Diagnostics را در تلویزیون خود اجرا کنید و ببینید آیا تداخل فرکانس رادیویی تشخیص داده می‌شود یا خیر. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید تلویزیون را مجددا راه اندازی کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. اگر باز هم کار نکرد، می‌توانید تنظیمات تلویزیون را بازیابی کنید. اگر کار می کند، آنگاه تنظیم شده اید. اگر اینطور نیست، باید با یک تکنسین یا تعمیرگاه تماس بگیرید.

بازنشانی تلویزیون الجی با صفحه خالی

اگر تلویزیون الجی شما صفحه نمایش خالی دارد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آن را راه اندازی مجدد کنید. اگر مجبور به راه‌اندازی مجدد آن هستید، ممکن است لازم باشد شبکه را به‌روزرسانی کنید. به منوی تنظیمات تلویزیون خود بروید و به بخش عمومی > شبکه بروید. Reset Network را انتخاب کنید. پس از راه اندازی مجدد، تلویزیون شما باید دوباره راه اندازی شود. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، برای حل مشکل با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید. اگر تلویزیون شما تحت گارانتی است، با سازنده تماس بگیرید تا مطمئن شوید که تحت پوشش هستید.

اولین قدم برای تنظیم مجدد تلویزیون، خاموش کردن آن است. اگر تلویزیون شما برای مدت طولانی خاموش است، ممکن است این مورد باشد. ممکن است به‌طور تصادفی منبع ورودی را روی «دیگر» یا «تلویزیون» در منو تغییر داده باشید. اگر این اتفاق افتاد، باید تنظیمات را تغییر دهید. ممکن است لازم باشد سیستم عامل تلویزیون الجی خود را به روز کنید. اگر نمی توانید هیچ به روز رسانی نرم افزاری برای تلویزیون الجی خود پیدا کنید، همیشه می توانید آن را به صورت دستی بازنشانی کنید.

اگر مشکل مربوط به پورت HDMI است، می توانید HDMI را به دستگاه ورودی دیگری تغییر دهید. اگر مشکل حل نشد، می‌توانید منابع را تغییر دهید یا از برنامه فعلی خارج شوید. همچنین اگر با اتصال HDMI مشکل دارید، می‌توانید کنسول بازی را حذف کنید. همچنین، می‌توانید تنظیمات کارخانه را روی تلویزیون الجی خود بازنشانی کنید. این باید مشکل شما را حل کند.

پیشنهاد مطالعه: امتحان راه سریع برای رفع روشن نشدن تلویزیون ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =