نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

امتحان راه سریع برای رفع روشن نشدن تلویزیون ال جی

فهرست مطالب

روشن نشدن تلویزیون . تلویزیون های ال جی بسیار قابل اعتماد هستند و سال ها عالی کار می کنند. اما در مواقعی متوجه خواهید شد که به تلویزیون ال جی خیره شده اید که روشن نمی شود. تلویزیون ال جی به دلایل مختلف روشن نمی شود و این مقاله مفصل شما را در عیب یابی این مشکل راهنمایی می کند.

روشن نشدن تلویزیون

دلایل احتمالی روشن نشدن تلویزیون ال جی

تلویزیون ال‌جی شما یک دستگاه پیچیده است که قطعات مختلف آن به صورت هماهنگ کار می‌کنند تا تصویری شفاف را روی نمایشگر ایجاد کنند. این هماهنگی اغلب به دلیل اشکالات نرم افزاری یا سخت افزاری که باعث می شود تلویزیون شما روشن نشود، مختل می شود.

عیب یابی روشن نشدن تلویزیون ال جی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتم، این بیشتر یک راهنمای عیب یابی است تا یک راهنمای تعمیر. در اینجا چند راه مختلف برای عیب یابی این مشکل وجود دارد. پس از شناسایی مشکل، می توانید خودتان آن را برطرف کنید یا یک متخصص را برای انجام کار استخدام کنید.

بررسی مدار برق

اولین قدم شما این است که ابتدا بررسی کنید که از دیوار برق دریافت می کند یا خیر. تعجب خواهید کرد اگر بدانید نیمی از مشکلات به دلیل قطع یا شل شدن سیم یا اتصال پریز دیواری است.

انجام این کار واقعاً آسان است – کافی است یک دستگاه دیگر تهیه کنید، آن را به همان سوکت وصل کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر. می تواند آبمیوه گیری یا جاروبرقی شما یا هر چیز دیگری باشد.

همچنین می توانید قدرت را با استفاده از تستر ولتاژ یا ولت متر بررسی کنید. اگر لامپ تستر روشن شود یا کنتور ولتاژ صحیح را نشان دهد، به این معنی است که سوکت کار می کند.

برای چرخه برق تلویزیون ال جی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تلویزیون را از پریز جدا کنید.
  • 60 ثانیه صبر کنید
  • دکمه پاور را د به مدت 30 ثانیه فشار و نگه دارید.
  • تلویزیون خود را دوباره به برق وصل کنید و آن را روشن کنید.

تلویزیون شما اساساً یک دستگاه حالت جمع آوری با اجزای مختلف با حالت 0 یا 1 است. خازن‌ها، فلیپ فلاپ‌ها، گیت‌های منطقی و غیره همه با هم کار می‌کنند تا نتایج برنامه‌ریزی‌شده را تولید کنند.

هنگامی که تلویزیون شما برای مدت طولانی استفاده می شود، گاهی اوقات با ترکیبی ناپایدار از این حالت های مختلف مواجه می شود. به زبان ساده، یک “اشکال” ایجاد می کند.

هنگامی که تلویزیون خود را در یک چرخه برق اجرا می کنید و تمام خازن ها را از شارژ ذخیره شده خالی می کنید، سیستم به حالت صفر بازنشانی می شود، جایی که همه سیستم ها پایدار هستند و تلویزیون دوباره راه اندازی می شود. به این ترتیب است که چرخه برق تمام «اشکال‌هایی» را که سیستم در طول زمان ایجاد کرده است، از بین می‌برد.

بررسی کنترل از راه دور LG

گاهی اوقات، مشکل تلویزیون شما نیست، بلکه ریموت کنترل ال جی شما است. اگر چراغ آماده به کار را روی تلویزیون خود روشن می بینید، اما به ورودی دکمه ریموت شما پاسخ نمی دهد، ممکن است کنترل از راه دور تلویزیون شما کار نکند. برای عیب یابی ریموت خود، مراحل زیر را طی کنید.

تعویض باتری های ریموت در روشن نشدن تلویزیون

ابتدا یک جفت باتری جدید تهیه کنید و باتری های موجود خود را تعویض کنید. به نظر می‌رسد که این مسئله بی‌معنی است، اما بسیاری از مردم در جایی دیگر به دنبال این مشکل می‌گردند که در واقع باتری‌های آن مرده است.

همیشه به یاد داشته باشید که باتری های قدیمی و جدید را با هم مخلوط نکنید زیرا به دلیل عدم تطابق ولتاژ سلول، مشکلات بیشتری ایجاد می کند. همیشه باتری های قدیمی را با یک جفت تازه تعویض کنید. وقتی باتری‌های جدید وارد شدند، بررسی کنید که آیا می‌توانید تلویزیون LG خود را هم‌اکنون روشن کنید.

تمیز کردن ریموت

ریموت ها در همه جاها مانند زیر کوسن مبل شما، زیر مبل، و در یکی از موارد من، در چمنزار زیر بوته ها (به لطف سگ من) قرار می گیرند.

ریموت به مرور زمان خاک و گرد و غبار را جمع می کند. این گرد و غبار بین دکمه های لاستیکی و برد مدار جمع می شود و از تماس بین این دو جلوگیری می کند. بنابراین دکمه ریموت شما کار نخواهد کرد. تمیز کردن ریموت بسیار آسان است. قطعات متحرک زیادی در ریموت شما وجود ندارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که پیچ ها را باز کنید، درپوش را بردارید، لاستیک دکمه ها را از تخته جدا کنید، هر دو سطح را تمیز کرده و دوباره سرهم کنید. همچنین محفظه باتری کنترل از راه دور را تمیز کنید زیرا ممکن است گرد و غبار و کثیفی در آن جمع شود. بعد از اینکه همه چیز را کاملا تمیز کردید، قطعات را دقیقاً همانطور که باز کردید کنار هم قرار دهید و درپوش را پیچ کنید.

بررسی سنسور IR از راه دور

این یک بررسی آسان است تا ببینید که آیا کنترل از راه دور شما سیگنال تولید می کند یا خیر. تقریباً همه ریموت‌ها دارای یک LED بلستر IR در قسمت جلویی هستند که با فشار دادن دکمه‌ها نور مادون قرمز تولید می‌کند.

این نور مادون قرمز مستقیماً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، اما دوربین گوشی شما می تواند آن را ضبط کند و می توانید برای مشاهده نور، ضبط را پخش کنید.

برای انجام این کار، چراغ های اتاق خود را خاموش کنید و کنترل از راه دور را مستقیماً به سمت دوربین تلفن خود بگیرید، چند دکمه را فشار دهید و در حین انجام این کار، فیلم ضبط کنید. پس از ضبط ویدیو، آن را پخش کنید و به دنبال فلاش های نور قرمز کم رنگ در فیلم ضبط شده خود بگردید.

اگر فلاش های IR را می بینید، به این معنی است که سنسور IR شما خوب است و کار می کند. در غیر این صورت، LED IR مرده است و نیاز به تعویض دارد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه اتصال سریع گوشی به تلویزیون الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =