نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تمیز کردن ظرفشویی ال جی

فهرست مطالب

آیا با نحوه تمیز کردن ظرفشویی آشنایی دارید؟ ما انتظار داریم ماشین ظرفشویی الجی ما بیش از 10 سال دوام بیاورد، اما اگر برای چند دقیقه تعمیر و نگهداری وقت نگذارید، ممکن است ماشین ظرفشویی الجی شما دور از دسترس نباشد. آیا نمی توانید فکر نگهداری ماشین ظرفشویی الجی را تحمل کنید؟

راهنمای ما برای خرید ماشین ظرفشویی الجی به شما می گوید اگر فقط می خواهید آن را تعویض کنید به دنبال چه چیزی باشید. از حذف بو و کپک گرفته تا تعمیر و نگهداری عمومی، در اینجا بهترین نکات ما وجود دارد که به شما کمک می کند ماشین ظرفشویی الجی خود را بدون مشکل کار کند.

تمیز کردن ظرفشویی
تمیز کردن ظرفشویی

ماشین ظرفشویی الجی خود را با چه چیزی تمیز کنید

شما باید از یک پارچه نرم و مرطوب یا اسفنج آشپزخانه برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی الجی خود استفاده کنید و از یک برس تمیز کننده پلاستیکی و مسواک برای جابجایی لکه های قالب سرسخت استفاده کنید. هرگز از آبشکن فلزی یا پشم فولادی استفاده نکنید زیرا ممکن است به سطوح آسیب برساند.

می توانید سطوح بیرونی را با آب صابون یا یک پاک کننده همه منظوره تمیز کنید (اما ابتدا دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید – همچنین ممکن است مواد تمیزکننده پیشنهادی و نکاتی را برای بهترین عملکرد ماشین ظرفشویی الجی شما فهرست کند). مواد پاک کننده مختلفی برای استفاده در داخل ماشین ظرفشویی الجی شما وجود دارد، از جمله سرکه، بی کربنات نوشابه، سفید کننده کلر، اسید سیتریک یا انواع پاک کننده های ماشین ظرفشویی الجی تجاری.

استفاده از یک پاک کننده در ماشین ظرفشویی الجی یک راه عالی برای از بین بردن چربی های رسوب شده و رسوبات آهک است، اما اگر اجازه ندهید بی توجهی شما را تحت تاثیر قرار دهد و اکنون با یک دهه کثیفی یکباره مواجه شوید، ممکن است بهتر است با سرکه سفید ساده و قدیمی استفاده کنید.

مزایا و معایب استفاده از سرکه

مانند همتایان تجاری خود، سرکه به تغییر رنگ، بوی بد و تند و زننده در لوله های شما کمک می کند، اما دارای مزایای اضافی کمتر سمی بودن، ارزان بودن و در دسترس بودن است.

با این حال، برخی از تولید کنندگان ماشین ظرفشویی الجی، مانند Miele، توصیه می کنند از استفاده از سرکه در دستگاه های خود خودداری کنند، زیرا اسیدیته آن می تواند به طور بالقوه به قطعات داخلی حساس در طول زمان آسیب برساند و به جای آن، محصولات اختصاصی طراحی شده برای ماشین های آنها را توصیه می کنند. بنابراین ابتدا دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید.

تمیز کردن ظرفشویی
تمیز کردن ظرفشویی

چگونه ماشین ظرفشویی الجی خود را با سرکه تمیز کنیم

دو فنجان سرکه را در یک کاسه بریزید و آن را در یک قفسه در ماشین ظرفشویی الجی خود قرار دهید.

  • آن را بدوید، چرخه را در وسط به مدت نیم ساعت یا بیشتر متوقف کنید تا خیساندن خوب بیشتری به آن بدهید.
  • اگر ماشین ظرفشویی الجی هنوز بوی بد می دهد، یک مشت جوش شیرین سخاوتمندانه را در آن بیندازید و دوباره آن را روشن کنید تا بوهای سرسخت دستور حرکت آنها را بدهد.

چرا سرکه را در یک کاسه بریزید و آن را مستقیماً داخل آن نکنید؟ زیرا بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی الجی پمپ تخلیه خود را در ابتدای چرخه کار می‌کنند تا آب پسماند باقیمانده از آخرین کار پاکسازی شود و این کار باعث می‌شود سرکه شما مستقیماً به داخل فاضلاب پمپ شود. استفاده از یک کاسه این پمپ اولیه را دور زده و سرکه را در دستگاه در جایی که لازم است نگه می دارد.

چگونه قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی الجی خود را تمیز کنیم

می توانید درب و فاسیا ماشین ظرفشویی الجی خود را با یک پارچه نرم و آب گرم صابون (یا یک پاک کننده همه منظوره، اما ابتدا دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید)، با توجه به گوشه ها، دستگیره ها و اطراف کنترل ها، تمیز کنید.

شیشه پاک کن روی لکه ها و اثر انگشت روی استیل ضد زنگ معجزه می کند. برای لوازم خانگی کاملاً یکپارچه، فاسیا را مانند بقیه کابینت خود تمیز کنید.

درزگیرهای درب شما نیز باید با یک پارچه مرطوب نرم پاک شوند – این کار به جلوگیری از کپک و بوی بد کمک می کند و هر گونه مانعی را که می تواند منجر به آب بندی درست درب شود از بین می برد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: 7 مشکل تعمیراتی یا تعویض ظرفشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 13 =