نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تست مانیتور الجی که کار نمی کند

فهرست مطالب

این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه مانیتور الجی کامپیوتر خود را تست کنید تا متوجه شوید که آیا به درستی کار می‌کند یا خیر. این فرآیند بسته به علت مشکل ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

نحوه تست مانیتور الجی

نحوه تست مانیتور الجی کامپیوتری که کار نمی کند

این مراحل عیب یابی را برای تست مانیتور الجی خود دنبال کنید:

  1. بررسی کنید تا مطمئن شوید روشن است! برخی از مانیتور الجیها بیش از یک دکمه روشن/خاموش یا سوئیچ دارند—تأیید کنید که همه آنها روشن هستند.
  2. اتصالات کابل برق مانیتور الجی قطع شده را بررسی کنید. مانیتور الجی شما ممکن است خوب کار کند و تنها مشکل شما ممکن است شل بودن یا قطع شدن کابل برق باشد.

همچنین مطمئن شوید که آیا آداپتورهای کابلی که به طور کامل ایمن نشده اند، مانند کانکتور کوچکی که کابل HDMI یا DVI را به دوشاخه VGA وصل می کند یا بالعکس، بررسی کنید.

  1. اتصالات کابل داده مانیتور الجی قطع شده را بررسی کنید. باز هم، ممکن است مانیتور الجی شما بدون مشکل روشن شود، اما هیچ اطلاعاتی نمی تواند به آن برسد، زیرا کابلی که آن را به رایانه شما متصل می کند قطع یا شل شده است.
  2. تنظیمات روشنایی و کنتراست مانیتور الجی را کاملاً بالا ببرید. ممکن است اطلاعاتی را نشان دهد اما شما نمی توانید آن را ببینید زیرا این تنظیمات نمایشگر خیلی تاریک هستند.
  3. اطمینان حاصل کنید که همه مانیتور الجیها به درستی تنظیم شده اند (اگر این تنظیم دو مانیتور الجی است). این مرحله ممکن است خیلی کلی به نظر برسد، اما اگر از دو یا چند نمایشگر استفاده می کنید، ممکن است نمایشگرهای توسعه یافته به خوبی کار کنند اما سیستم عامل به درستی از آنها استفاده نمی کند.

این ممکن است به دلیل مواردی مانند گم شدن/مخاطب بودن درایور کارت گرافیک یا رویه راه‌اندازی نادرست باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک پروژکتور به لپ تاپ متصل باشد اما به عنوان یک صفحه نمایش اضافی تنظیم نشده باشد (بنابراین سیاه باقی می ماند)، یا شاید پروژکتور به عنوان نمایشگر اصلی پیکربندی شده باشد و بنابراین صفحه نمایش روی برد سیاه است.

  1. با اتصال مانیتور الجی دیگری که مطمئن هستید به درستی کار می کند، رایانه خود را به درستی کار می کند. ممکن است مانیتور الجی شما خوب باشد اما کامپیوتر شما اطلاعاتی را به آن ارسال نمی کند.

اگر مانیتور الجی جدیدی که وصل کرده اید نیز چیزی را نشان نمی دهد، به مرحله 7 بروید.

اگر مانیتور الجی جدیدی که متصل کرده اید اطلاعاتی را از رایانه شما نشان می دهد، به مرحله 8 بروید.

  1. مشخص کنید که چرا رایانه شما اطلاعاتی را به مانیتور الجی شما ارسال نمی کند. از آنجایی که هیچ کدام از مانیتور الجیها کار نمی کنند، اکنون می دانید که رایانه اطلاعاتی را به مانیتور الجی ارسال نمی کند. به عبارت دیگر، شما ثابت کرده اید که کامپیوتر شما، نه مانیتور الجی، دلیلی است که هیچ چیز روی صفحه نمایش داده نمی شود.

به احتمال زیاد مانیتور الجی اصلی شما خوب کار می کند، اما مقصر چیز دیگری است، مثلاً یک کارت گرافیک قطع شده یا معیوب.

  1. مانیتور الجی اصلی خود را با یک کابل داده مانیتور الجی که می دانید کار می کند تست کنید. این امکان وجود دارد که خود مانیتور الجی به درستی کار کند اما نمی تواند اطلاعات را از کامپیوتر دریافت کند زیرا کابلی که مانیتور الجی را به کامپیوتر متصل می کند دیگر کار نمی کند.

اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، مانیتور الجی را تعویض کنید

اگر هیچ چیز کار نمی کند، ممکن است اصلاً مشکل مانیتور الجی نداشته باشید، اما در عوض ممکن است مشکلی با بقیه سیستم کامپیوتری وجود داشته باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، احتمالاً زمان آن رسیده است که بفهمیم چرا چیزی به مانیتور الجی ارسال نمی شود.

مقالات مرتبط:

مانیتور شکسته

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »