نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت مشکلات تصویری در مانیتور الجی

فهرست مطالب

مشکلات تصویری در مانیتور الجی/ یکی از لوازم مهم الکتریکی مانیتور ها می باشد که در صورت خرابی آن به راحتی می تواند در کارهای شما اختلال ایجاد کند. در این مقاله خرابی های رایج مانیتور قرار داده شده است.

پیکسل مرده/ گیر کرده

پیکسل مرده یک قسمت تاریک کوچک مانیتور است و علیرغم اندازه کوچکش می تواند آزاردهنده باشد. از طرف دیگر، یک پیکسل گیر کرده مانند یک پیکسل مرده است، فقط رنگ آن سیاه به نظر نمی رسد بلکه گاهی اوقات قرمز، سبز یا آبی است.

حتی اگر آنها کوچک به نظر می رسند، کاربران می توانند آنها را آزاردهنده بدانند زیرا با کل صفحه نمایش مانیتور مطابقت ندارند.

در زیر بیاموزید که در مورد آنها چه کاری می توانید انجام دهید:

نقص فیزیکی

برخلاف مشکلات رایج مانیتور فوق الذکر، پیکسل مرده و گیر کرده به دلیل نقص مانیتور رخ می دهد. ابتدا، ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا گارانتی هنوز معتبر است یا خیر. مانیتور را در اسرع وقت برگردانید زیرا گاهی اوقات فروشگاه ها مانیتور را با پیکسل های مرده زیادی تعویض نمی کنند.

اگر فروشگاه شما را رد کرد، تعویض مانیتور غیرضروری است زیرا مانیتور با وجود پیکسل های مرده هنوز کار می کند. آنها می توانند احساس ناخوشایندی به شما بدهند، اما این تمام خواهد بود.

حل مشکل

رزولوشن صفحه به میزان شفافیت متون و تصاویر بر روی صفحه نمایش شما اشاره دارد. با این حال، هنگامی که وضوح تصاویر و متون مبهم را نمایش می دهد، این مشکل ایجاد می شود. در زیر دلایل احتمالی و نحوه رفع آنها را در زیر بیابید:

تنظیم وضوح نادرست

تنظیم وضوح زمانی که با حافظه و ظرفیت کارت گرافیک مسئول این بخش مطابقت نداشته باشد، نامناسب می شود. برای بررسی تنظیمات رزولوشن پیشنهادی و تغییر به آنها، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در دسکتاپ ویندوز خود، کلیک راست کرده و Display Settings را انتخاب کنید.
  • در صفحه نمایش، منوی کشویی را انتخاب کنید.
  • تنظیمات توصیه شده را جستجو کنید. با این حال، اگر مشکل همچنان ادامه داشت، با آزمایش آنها، تنظیمات مناسب را پیدا کنید.

مشکلات تصویری در مانیتور الجی

مشکل سخت افزاری

وضوح نمایشگر نه تنها به نرم افزار آن بلکه به سخت افزاری که نمایشگر را می سازد نیز متکی است. این سخت افزار شامل کابل های نمایشگر، کارت گرافیک و خود صفحه نمایش است.

این مشکل ممکن است به دلیل ناسازگاری کارت گرافیک و کابل نمایشگر باشد. یک کارت گرافیک و سیم نمایشگر سازگار پیدا کنید و کارت های قدیمی را جایگزین کنید تا مشکل برطرف شود.

صدای مانیتور ال جی کار نمی کند

عدم وجود خروجی صدا می تواند یکی از مشکلات دردسرساز باشد زیرا ممکن است قبل از اینکه بتوانید آن را ردیابی کنید به کمی جستجو نیاز دارد. برای کاهش وزن چمدان خود، در اینجا چند نکته برای رفع مشکلات صوتی مانیتور ال جی آورده شده است:

مشکلات جک پورت

جک ها پورت هایی هستند که کابل تجهیزات صوتی در آن ها وارد می شود. برای رفع این مشکل، در اینجا نکاتی در مورد جک ها وجود دارد زیرا معمولاً کاربران با آنها اشتباه گرفته می شوند:

  • پورت ورودی صوتی یا پورت سبز باید به رایانه شما متصل باشد تا بتوانید صدا را با استفاده از درگاه های VGA یا DVI روی مانیتور پخش کنید.
  • جک هدفون یا پورت سیاه باید به تجهیزات صوتی شما متصل باشد.

تنظیمات پنل کنترل

معمولاً وقتی یک پورت صدا وصل می شود، تنظیمات سخت افزار و صدا روی صفحه ظاهر می شود. اگر کاربر نتواند تنظیمات مناسب را انتخاب کند، ممکن است مشکلی ایجاد شود.

برای درست کردن مسائل، این را دنبال کنید:

  • به کنترل پنل بروید.
  • سپس Hardware and Sound را انتخاب کنید.
  • صدا را انتخاب کنید.
  • و روی گزینه Change Sound System کلیک کنید.

 دکمه های مانیتور کار نمی کنند

وقتی دکمه‌های مانیتور ال‌جی کار نمی‌کنند، اجرای برخی از عملکردها مانند روشن کردن صفحه نمایش، تنظیم روشنایی و موارد مشابه دشوار است. برای رفع این مشکل، راه حل های توصیه شده در زیر برای رفع آن آورده شده است:

دکمه های شل

در این حالت ممکن است دکمه ها به دلیل استفاده مکرر شل شده باشند. در زیر راهنمایی های پیشنهادی در مورد چگونگی کارکرد مجدد آنها نوشته شده است:

  • کامپیوتر خود را خاموش کنید
  • تمام سیم ها و کابل های متصل به مانیتور خود را از برق بکشید.
  • دکمه ها را به مدت 10 ثانیه فشار دهید و سپس آنها را رها کنید.

به این ترتیب، دکمه ها ممکن است تحریک شده و دوباره کار کنند.

دکمه های معیوب

اگر وضوح بالا کار نمی کرد، ممکن است نشان دهد که دکمه ها از قبل معیوب هستند. دکمه های معیوب به ندرت اتفاق می افتد. با این حال، آنها عمدتا به دلیل استفاده مکرر از آنها آسیب می بینند. برای اطمینان از اینکه هیچ مشکل دیگری ممکن است رخ ندهد، مانیتور خود را به تعمیرگاه حرفه ای ببرید و اجازه دهید آنها در حل مشکل شما به شما کمک کنند.

مانیتور ال جی HDMI بدون سیگنال

مانیتور HDMI بدون سیگنال اغلب توسط کاربران دسکتاپ مواجه می شود، بنابراین لازم نیست نگران آن باشید. برای ارائه پس‌زمینه‌ای کوتاه در مورد این مشکل، هشدار بدون سیگنال نشان می‌دهد که مانیتور هیچ ورودی از منبع شما، که در این مورد، HDMI است، دریافت نکرده است.

با این کار، راه حل قابل اعتمادی که می توانید با مانیتور ال جی خود انجام دهید در زیر ارائه شده است:

درایورهای چیپست و گرافیک خود را به روز کنید

مشکل ممکن است به خاطر یک چیپست قدیمی یا درایور گرافیک باشد. در این مورد، اگر از وضعیت چیپست و درایورهای گرافیک خود مطمئن نیستید، ممکن است مجبور شوید با یک متخصص فنی حرفه ای تماس بگیرید تا به شما کمک کند.

تمام کابل های HDMI متصل شده را از برق جدا کنید

اگر چند HDMI به مانیتور شما متصل است، این راه حل ممکن است بهترین کار را برای شما داشته باشد. سعی کنید این منابع را جدا کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کابل های HDMI را از درگاه های مانیتور جدا کنید.
  • کابل برق مانیتور را حدود ده دقیقه جدا کنید.
  • برق مانیتور را به عقب برگردانید.
  • کابل HDMI را یکی یکی وصل کنید،

به این ترتیب مانیتور ال جی شما زمان کافی برای خواندن هر پورت HDMI را خواهد داشت.

نحوه ریست کردن کمپرسور یخچال الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + ده =