نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت سیاهی صفحه لپ تاپ ال جی

فهرست مطالب

“من با لپ‌تاپ ال جی HP Pavilion خود با مشکلاتی مواجه شده‌ام. چراغ دکمه پاور روشن می‌شود اما چیزی روی صفحه ظاهر نمی‌شود. نحوه حل کردن لپ‌تاپ ال جی روشن می‌شود اما مشکلی در صفحه نمایش وجود ندارد بدون اینکه روی داده‌های داخل آن تاثیر بگذارد.”

دیدن صفحه سیاه مرگ لپ تاپ ال جی پس از ورود به سیستم با مکان نما، بدون نمایشگر، بدون گزینه، فقط هیچ چیز معمول است. برای سال‌ها تجربه در زمینه فناوری اطلاعات، لپ‌تاپ ال جی با «چراغ LED روشن، هارد درایو در حال چرخش، اما بدون نمایشگر» مشکل اغلب برای کاربران اتفاق می‌افتد، به خصوص زمانی که مایکروسافت به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز را فشار می‌دهد. و عیب‌یابی مربوط به سیاهی صفحه لپ‌تاپ ال جی را می‌توان در هر کجای اینترنت یافت، بیشتر مربوط به بازنشانی ویندوز یا تنظیم مجدد مؤلفه است که داده‌های هارد دیسک را پاک می‌کند.

دکمه پاور دستگاه خود را به مدت 10 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا خاموش شود، سپس آداپتور خود را از برق بکشید. پس از 30 ثانیه، آداپتور خود را دوباره وصل کنید و دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر همچنان یک صفحه سیاه می بینید، می توانید ادامه مطلب را بخوانید. برای حل مشکل سیاهی صفحه لپ تاپ ال جی، پنج روش عملی زیر را به ترتیب امتحان کنید.

زمانی که صفحه خالی یا سیاه می ماند، داده ها را بازیابی کنید

در روند حل این مشکل، ممکن است خطر از دست رفتن داده ها وجود داشته باشد. بنابراین، اگر به اطلاعات خود اهمیت می دهید، سعی کنید در همان ابتدا به هارد دیسک خود دسترسی داشته باشید و از فایل های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

ما به شما ساده ترین راه حل بازیابی اطلاعات را توصیه می کنیم – نرم افزار بازیابی اطلاعات دیسک قابل بوت EaseUS برای دسترسی به هارد دیسک زمانی که صفحه لپ تاپ ال جی سیاه باقی می ماند. اگر سیستم عامل نمی تواند به درستی اجرا شود یا دیسک سیستم خراب است، می توانید از آن برای راه اندازی مجدد رایانه خود از درایو قابل بوت USB و بازیابی اطلاعات استفاده کنید.

مرحله 1. یک دیسک قابل بوت ایجاد کنید

یک USB خالی آماده کنید. اگر داده های مهمی روی آن دارید، داده ها را در دستگاه دیگری کپی کنید. هنگامی که یک دیسک قابل بوت ایجاد می کنید، داده های موجود در USB پاک می شوند. EaseUS Data Recovery Wizard WinPE Edition به شما در ایجاد یک دیسک قابل بوت کمک می کند.

درایو USB را به رایانه شخصی وصل کنید، EaseUS Data Recovery Wizard WinPE Edition را اجرا کنید. درایو USB را انتخاب کنید و روی “ایجاد” کلیک کنید تا یک دیسک قابل بوت ایجاد کنید.

مرحله 2. از USB قابل بوت بوت شوید

دیسک قابل بوت را به رایانه ای که بوت نمی شود وصل کنید و ترتیب بوت رایانه خود را در BIOS تغییر دهید. برای اکثر کاربران، زمانی که کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی می کنند و همزمان F2 را فشار می دهند تا وارد BIOS شوند، به خوبی کار می کند.

تنظیم کنید تا رایانه شخصی از «دستگاه های قابل جابجایی» (دیسک USB قابل بوت) یا «درایو CD-ROM» (سی دی/دی وی دی قابل بوت) فراتر از هارد دیسک بوت شود. برای ذخیره و خروج، “F10” را فشار دهید.

مرحله 3. بازیابی اطلاعات از هارد دیسکی که بوت نمی شود

وقتی از USB بوت می‌شوید، می‌توانید EaseUS Data Recovery Wizard را از دیسک بوت‌پذیر WinPE اجرا کنید. درایوی را که می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید تا همه فایل های گم شده خود را پیدا کنید.

برای شروع فرآیند اسکن، روی “اسکن” کلیک کنید.

 

پس از اتمام اسکن، می‌توانید پیش‌نمایش همه فایل‌های قابل بازیابی را مشاهده کنید، فایل‌های مورد نظر را انتخاب کنید و روی دکمه «بازیابی» کلیک کنید تا فایل‌های خود بازیابی شوند. برای جلوگیری از بازنویسی داده ها، بهتر است تمام داده های بازیابی شده را در مکان دیگری ذخیره کنید.

با انتقال ایمن داده‌ها، اکنون می‌توانید با دنبال کردن دقیق راه‌حل‌های زیر، مراحل تعمیر را آغاز کنید، راه‌حل‌هایی که ثابت شده‌اند برای رفع روشن شدن بیشتر لپ‌تاپ ال جی‌ها اما نمایش چیزی روی صفحه نمایش، مفید هستند.

هارد ریست لپ تاپ ال جی برای حل کردن صفحه خالی لپ تاپ ال جی

سازندگان لپ‌تاپ ال جی شما باید به شما اجازه دهند وقتی دستگاهتان در راه‌اندازی یا کارکرد نادرست از راه‌های دیگر مشکل دارد، آن را به تنظیمات کارخانه یا تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. اگر نمی دانید چگونه بازنشانی سخت را انجام دهید، سعی کنید با سازنده تماس بگیرید یا از انجمن پشتیبانی رسمی کمک بگیرید. این روش داده‌ها و برنامه‌ها را حذف می‌کند، با این حال، مستحق یک آزمایش اولیه است زیرا عمدتاً مشکل سیاه یا خالی صفحه نمایش را حل می‌کند. در اینجا لپ تاپ ال جی HP را به عنوان مثال در نظر می گیریم:

مرحله 1. لپ تاپ ال جی را خاموش کنید. لپ تاپ ال جی را از هر پورت مشابه یا ایستگاه داک بردارید.

مرحله 2. تمام دستگاه های جانبی متصل خارجی مانند دستگاه های ذخیره سازی USB، نمایشگرهای خارجی و چاپگرها را جدا کنید. آداپتور برق متناوب را از لپ تاپ ال جی جدا کنید.

مرحله 3. باتری را از محفظه باتری خارج کنید.

با قطع باتری و سیم برق، دکمه پاور را برای حدود 15 ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا شارژ باقیمانده از خازن ها تخلیه شود.

مرحله 4. باتری را وارد کنید و آداپتور برق متناوب را دوباره به لپ تاپ ال جی وصل کنید، اما هیچ یک از دستگاه های جانبی را وصل نکنید.

مرحله 5. دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ ال جی روشن شود. لپ تاپ ال جی به طور معمول شروع به کار می کند یا منوی راه اندازی باز می شود.

مرحله 6. اگر منوی راه اندازی باز شد، از کلیدهای جهت دار برای انتخاب Start Windows Normally استفاده کنید و سپس “Enter” را فشار دهید.

پس از باز شدن ویندوز، هر دستگاه جانبی را که قطع شده است، یک دستگاه را دوباره وصل کنید تا زمانی که همه دستگاه ها دوباره وصل شوند.

اتصال یک نمایشگر خارجی برای آزمایش نمایشگر

هنگامی که درایور گرافیکی خراب یا مشکلی در نور پس زمینه نمایشگر LCD وجود دارد، ممکن است صفحه سیاه باقی بماند. برای تست نمایشگر، یک مانیتور خارجی وصل کنید و کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. اگر صفحه نمایش سیاه است اما می توانید بشنوید که رایانه در حال کار است، این آزمایش مفید است. می‌توانید اکثر نمایشگرها و سایر دستگاه‌های نمایشگر مانند پروژکتورها را با استفاده از کابل‌های VGA، DVI، HDMI یا DisplayPort متصل کنید.

مرحله 1. یک مانیتور خارجی را به لپ تاپ ال جی وصل کنید.

  • کانکتورهای ویدیویی رایانه و دستگاه های نمایشگر خود را بشناسید تا از بروز مشکل جلوگیری کنید و بهترین کیفیت تصویر ممکن را دریافت کنید.
  • اتصال HDMI همچنین می تواند صدا را حمل کند. هنگام استفاده از آداپتور DVI به HDMI یا راه حل کابل، صدای HDMI از بین می رود. نمی توانید DVI-D را به VGA وصل کنید.

مرحله 2. اگر صفحه کامپیوتر روی مانیتور خارجی نمایش داده نمی شود، “F4” را فشار دهید تا تصویر صفحه نمایش داده شود.

مرحله 3. اگر تصویری در مانیتور خارجی نمایش داده شود، ممکن است درایور گرافیک با نمایشگر LCD لپ تاپ ال جی تداخل داشته باشد. آخرین درایورهای گرافیک و چیپست را برای رایانه خاص خود دانلود و نصب کنید.

مرحله 4. اگر می توانید صداهای عملکرد را بشنوید اما هیچ تصویری در هیچ یک از نمایشگرها قابل مشاهده نیست، می توانید مانیتور را تغییر دهید یا لپ تاپ ال جی را برای سرویس بفرستید.

تعمیر لپ تاپ

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − سه =