نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت سفیدک زدن ظروف بعد از شست و شو در ماشین ظرف شویی

فهرست مطالب

یکی از علت‌های اصلی افراد برای استفاده نکردن از ماشین ظرف‌شویی سفیدک زدن ظروف بعد از شست و شو می‌باشد. اما آیا این اتفاق درون تمام ماشین ظرف‌شویی‌ها می‌افتد؟ و آیا اصلا دلیل درستی است یا خیر؟ قصد داریم در این مقاله به چگونگی کارکرد ماشین ظرف‌شویی و علت سفیدک زدن ظروف بعد از شست و شو بپردازیم. پس اگر شما هم با این مشکل رو به رو شده‌اید یا قصد دارید ماشین ظرف‌شویی بخرید و این موضوع شما را به شک می‌اندازد در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید.

یکی از نوآورانه‌ترین اختراعات بشر در امروزه اختراع ماشین ظرف‌شویی است، چرا که کار طاقت فرسا و زمانگیر ظرف شستن را به کاری آسان و بسیار تمیز‌تر تبدیل می‌کند. خوب است بیشتر با کارکرد این ماشین که در آشپزخانه اکثر افراد دیده می‌شود آشنا شوید تا در هنگام بروز مشکل بتوانید به کمک آگاهی خود راجع به مسئله از پس آن بربیایید.

سفیدک زدن ظروف بعد از شست و شو

چرا روی ظروف سفیدک میزند

یکی از چندین علل متعدد سفیدک زدن ظروف پس از شست و شو در ماشین ظرف‌شویی سختی آب است. سختی آب معیاری است که در همه آب‌ها وجود دارد فقط میزان آن متفاوت است. این سختی به کمک نمک موجود در ماشین ظرف‌شویی کاهش پیدا می‌کند و سپس آب وارد محفظه‌ی شست و شوی ظروف می‌شود.   نمک در حین شست و شو نباید وارد محیط ماشین ظرف‌شویی شود. گاهی پاره شدن مخزن نمک، باز بودن درب آن و یا باز شدن درب آن به طور ناگهانی باعث می‌شود نمک وارد محفظه شود که این خود برای ظروف آسیب زاست. همچنین نبود نمک در مخزن نمک باعث می‌شود سختی آب گرفته نشود و کاهش نیابد از همین رو ظروف دچار سفیدک زدگی و خش می‌شوند. بنابراین مخزن نمک خود را هر بار پیش از شست و شو چک کنید.

مایع جلادهنده دیگر مورد تاثیر‌گذار بر روی سفیدک زدگی ظروف بعد از شست و شو می‌باشد. این ماده در آخرین مرحله‌ی شست و شوی ظروف به وسیله بخار آب بر روی ظروف می‌نشیند. موضوع مهم آن است که باید همیشه حواستان به وجود مایع جلادهنده در ماشین ظرف‌شویی‌تان باشد. اگر این ماده نتواند به خوبی بر روی ظروف بنشیند ظروف دچار سفیدک زدگی می‌شوند. پس بهتر است علت را از اینجا جویا شوید، تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

سفیدک زدن ظروف بعد از شست و شو

راه کارهای برطرف کردن سفیدک ظروف

در بند بالا نیز به مواردی از این دست اشاره کردیم. مواردی از قبیل شارژ بودن نمک در ماشین ظرف‌شویی‌تان باعث می‌شود بتوانید رزین لازم برای ظروف را شارژ کرده و از سختی آب مورد استفاده ماشین ظرف‌شویی بکاهید، این مسئله باعث می‌شود که ظروف ما سفیدک نزند و خط و خش نیفتد. اگر سختی آب زیاد باشد باعث کدر شدن ظروف می‌شود. همچنین سعی کنید از نمک‌های بی‌کیفیت استفاده نکنید. اگر نمک حین شست‌و‌شو وارد محیط ماشین ظرف‌شویی بشود باعث می‌شود که ظروف شوره زده و کدر بشوند. دقت کنید وجود جلادهنده برای جلای ظروف لازم است اما ورود بیش از اندازه جلادهنده نیز باعث کدر شدن ظروف می‌شود.

در انتها بگوییم که راجع به مسئله‌ی سفیدک زدن ظروف پس از شست‌و‌شو در ماشین ظرف‌شویی صحبت کردیم و برای آن دو مورد تاثیر گزار را بررسی کردیم. یکی از آن موارد وجود نمک در مخزن مخصوص به آن است تا بتواند از سختی آب بکاهد و جلوی سفیدک زدن ظروف را بگیرید. همچنین گفتیم جذب جلادهنده به کمک بخار آب باعث عدم سفیدک زدگی می‌شود. امید است که این مطالب برای شما کمک کننده بوده باشد.

آیا می دانید: 8 مشکل رایج ماشین ظرفشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 3 =