نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت خنک نشدن یخچال الجی

فهرست مطالب

علت خنک نشدن یخچال چیست؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که ساده ترین توضیحات را در نظر بگیرید: آیا یخچال الجی به طور تصادفی از برق جدا شده است یا برق قطع شده است؟ آیا ترموستات به طور ناخواسته تا حدودی پایین آمده است؟ آیا کیسه بزرگی از سبزیجات منجمد وجود دارد که دریچه های فریزر را مسدود کرده است؟

علت خنک نشدن یخچال
علت خنک نشدن یخچال

مراحل تشخیص علت خنک نشدن یخچال الجی

اگر هیچ یک از این مشکلات وجود ندارد، زمان آن رسیده است که برخی از مشکلات پیچیده تر، اما همچنان قابل رفع، عیب یابی شوند. در اینجا پنج دلیل متداول دیگر که چرا یخچال الجی شما ممکن است خنک نشود و نحوه رفع آنها آورده شده است.

کویل های کندانسور گرد و غبار دارند

کویل هایی در زیر یا پشت یخچال الجی قرار دارند که مبرد را خنک و متراکم می کنند. گاهی اوقات آنقدر گرد و غبار یا خاک روی این کویل ها جمع می شود که دیگر نمی توان گرما را به طور موثر آزاد کرد و به جای آن در یخچال الجی شما جمع می شود. زباله ها را با جاروبرقی دستی یا برس مخصوص کویل یخچال الجی پاک کنید و ببینید آیا با این کار مشکل حل می شود.

فن کندانسور خراب است

فن کندانسور در یک کابینت در پایین یخچال الجی، نزدیک کمپرسور و کویل های کندانسور قرار دارد (توجه داشته باشید که مدل های یخچال الجی با کویل در پشت به جای پایین، فن ندارند).

وظیفه فن این است که کمپرسور و کویل ها را خنک نگه دارد، بنابراین اگر خراب شود، یخچال الجی شروع به گرم شدن می کند. بررسی کنید که آیا گرد و غبار یا زباله روی پره‌های فن وجود دارد (که از چرخش صحیح آنها جلوگیری می‌کند)، و اگر چنین است، به آرامی تیغه‌ها را با حوله تمیز کنید. اگر پره ها اصلاً نچرخند، ممکن است موتور فن نیاز به تعویض داشته باشد.

فن اواپراتور خراب است

مجموعه دیگری از کویل ها به نام کویل های تبخیر کننده در پانل پشت فریزر وجود دارد. مبرد از میان این کویل ها عبور می کند و به گاز تبدیل می شود و آنها را سرد می کند.

وظیفه فن اواپراتور این است که هوای خنک را از این کویل ها بکشد تا در کل واحد به گردش درآید – ابتدا از فریزر و سپس یخچال الجی (یا محفظه مواد غذایی تازه). اگر موتور فن اواپراتور خراب باشد، هوای خنک به درستی گردش نمی کند.

گاهی اوقات شما با یک فریزر روبرو می شوید که هنوز خیلی سرد است (زیرا نزدیک محل سیم پیچ ها است)، اما یک محفظه غذای تازه که اصلا سرد نیست (زیرا هوای خنک به آنجا فشار نمی آورد). اگر مشکل از فن اواپراتور باشد، احتمالاً باید موتور فن را تعویض کنید.

کویل های اواپراتور در یخبندان پوشانده شده اند

همانطور که در بالا ذکر شد، فن اواپراتور هوای خنک را از کویل های اواپراتور گرفته و آن را در کل واحد از جمله فریزر به حرکت در می آورد. اما اگر فن از کار بیفتد، ممکن است کویل ها یخ بزنند.

پانل پشتی فریزر خود را بردارید تا ببینید آیا کویل ها مات شده اند یا خیر. اگر چنین است، فریزر و یخچال الجی را خالی کنید، دستگاه را از برق بکشید و اجازه دهید کویل ها برای یک یا دو روز آب شوند.

اگر فن به خوبی کار می کند و کویل ها به دلایل نامشخص دیگری یخ زده اند، ممکن است نیاز به استخدام یک متخصص داشته باشید. علت یخ زدگی کویل ها می تواند از خرابی ترموستات یخ زدایی تا خرابی بخاری یخ زدایی متغیر باشد.

علت خنک نشدن یخچال
علت خنک نشدن یخچال

دمپر ورودی هوا شکسته است

دمپر ورودی هوا بین فریزر و محفظه مواد غذایی تازه قرار دارد و میزان هوای سردی را که از اولی به دومی منتقل می شود کنترل می کند. اگر دمپر بشکند یا مسدود شود، هوای سرد آنطور که باید در گردش نیست. دمپر را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا به درستی باز و بسته می شود یا خیر. اگر اینطور نیست، باید آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید.

مسائل دیگر

اگر یخچال الجی شما همچنان مشکلاتی فراتر از این سناریوها برای شما ایجاد می کند، وقت آن است که با یک تعمیرکار تماس بگیرید. این مشکل می تواند هر چیزی باشد، از کمپرسور خراب گرفته تا برد کنترل دما معیوب، که نیاز به تشخیص و مداخله حرفه ای دارد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: 7 مشکل رایج یخچال الجی و راه حل آنها

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =