نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علت اصلی تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی الجی

فهرست مطالب

تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی. وقتی ماشین ظرفشویی الجی خود را تخلیه می کنید، متوجه می شوید که تکه های کوچک شام دیشب هنوز روی بشقاب ها و کاسه ها چسبیده است؟ دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد، از فیلتر کثیف گرفته تا تلگراف صابون خراب. به هر دلیلی، ماشین ظرفشویی الجی شما آنطور که باید تمیز نمی شود و ما می توانیم کمک کنیم. کارشناسان ما به شما پیشنهاد می کنند اقدامات زیر را برای زمانی که ماشین ظرفشویی الجی شما به خوبی تمیز نمی شود انجام دهید.

تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی

دلایل تمیز نشدن ظروف ماشین ظرفشویی الجی

چند مشکل رایج وجود دارد که می تواند مانع از تمیز کردن صحیح ماشین ظرفشویی الجی شما شود، از جمله:

  1. فضای داخلی کثیف از رسوبات مواد غذایی.
  2. شوینده بی کیفیت
  3. دمای آب شما
  4. یک دستگاه پخش صابون شکسته
  5. یک فیلتر کثیف
  6. بازوی اسپری گرفتگی
  7. دریچه ورودی شکسته
  8. آب سخت.

قبل از اینکه به هر یک نگاهی بیندازیم، در اینجا دو یادآوری مهم وجود دارد:

  1. همیشه قبل از اینکه بخواهید ماشین ظرفشویی الجی خود را تعمیر کنید، برق آن را خاموش کنید.
  2. دفترچه راهنمای کاربر خود را در دسترس داشته باشید تا در عیب یابی به شما کمک کند.

یک فضای داخلی کثیف از رسوبات مواد غذایی

تکه های کوچک غذا، چربی و کف صابون می تواند در داخل ماشین ظرفشویی الجی شما جمع شود و مانع از انجام کار خود شود. اگر ظروف شما بدون لک نیستند، اولین قدم تمیز کردن داخل دستگاه است.

3 فنجان سرکه سفید را کف آن بریزید و یک چرخه کامل شستشو را اجرا کنید. سرکه به از بین بردن مواد معدنی از سوراخ های بازوی اسپری کمک می کند، تجمع مواد معدنی سبک را حل می کند و چربی را از دیواره های داخلی پاک می کند. حتی ممکن است ظروف شما نیز بوی بهتری داشته باشند.

شوینده بی کیفیت

یکی دیگر از دلایل بالقوه تمیز نکردن ظروف توسط ماشین ظرفشویی الجی، مواد شوینده نامرغوب یا مواد شوینده بیش از حد است. کتابچه راهنمای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از نوع و مقدار مناسب استفاده می کنید. همچنین می توانید از یک ماده آبکش استفاده کنید که به ظروف شما کمک می کند سریعتر خشک شوند و از ایجاد لکه ها جلوگیری می کند.

دمای آب

آب ماشین ظرفشویی الجی شما باید حداقل به 120 درجه فارنهایت برسد تا ظروف به درستی تمیز شوند. برخی از ماشین های ظرفشویی الجی به طور خودکار آب را تا این دمای ایده آل گرم می کنند. اگر مال شما اینطور نیست، بررسی کنید که آبگرمکن تا حد امکان نزدیک به 120 درجه تنظیم شده باشد – هر چه بیشتر باشد و ممکن است به طور خطرناکی گرم شود.

همچنین می‌توانید سینک ظرفشویی الجی را برای یک دقیقه قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی الجی روشن کنید تا مطمئن شوید که آب گرم از همان ابتدای چرخه شستشو به داخل ماشین جریان می‌یابد.

یک دستگاه صابون شکسته

ممکن است یک دستگاه صابون معیوب نیز مشکل باشد. اغلب به دلیل گیرکردن فنر درب تلگراف ایجاد می شود، این اشکال می تواند مانع از رها شدن مواد شوینده در زمان مناسب در طول چرخه شستشو شود. برای رفع آن، آب داغ و سرکه را مخلوط کرده و از محلول به همراه یک برس کوچک برای تمیز کردن گن و چربی چشمه ها و محلول صابون استفاده کنید. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما برای رفع مشکلات توزیع صابون را بررسی کنید.

اگر درب فنر یا دیسپنسر شما شکسته است، باید تعویض شود. و اگر واشر اطراف دیسپنسر ترک خورده است، باید آن را نیز تعویض کنید.

یک فیلتر کثیف

ماشین ظرفشویی الجی های قدیمی (قبل از سال 2010) دارای یک فیلتر خود تمیز شونده هستند، اما مدل های جدید فیلترهای قابل جابجایی دارند که اگر فیلتر خود را هر یا دو ماه یکبار تمیز نکنید، ممکن است با تکه های کوچک غذا مسدود شود. در اینجا به این صورت است:

  • فیلتر را زیر قفسه ها قرار دهید و آن را از دستگاه خارج کنید (ممکن است ابتدا مجبور شوید درپوش را بچرخانید).
  • آن را زیر آب جاری داغ بشویید و اگر دیدید کثیفی و کثیفی به فیلتر چسبیده است، بگذارید چند دقیقه در آب داغ و صابون بماند یا یک شب در سرکه بماند.
  • آن را با یک مسواک قدیمی بشویید، بشویید و دوباره نصب کنید.

یک بازوی اسپری مسدود شده

در ماشین لباسشویی، بازوهای اسپری چرخان وجود دارد که آب را از سوراخ‌های کوچکی که جت نامیده می‌شوند، پرتاب می‌کنند تا ظروف شما را تمیز کنند. اگر جت ها مسدود شوند، فشار آب آسیب می بیند.

  • بازوی اسپری را جدا کنید (دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید تا متوجه شوید که جدا می شود یا نیاز به برداشتن پیچ دارد)، سپس آن را با برس نرم و صابون ظرفشویی الجی بشویید.
  • برای باز کردن سوراخ ها از خلال دندان استفاده کنید.
  • آب داغ را روی بازوی اسپری بریزید.

ایده خوبی است که بازوهای اسپری را خودتان بچرخانید تا مطمئن شوید که به صورت سیال می چرخند. اگر متوجه شدید چیزی آنها را مسدود می کند، آن را بردارید و دوباره امتحان کنید.

نمایندگی تعمیرات تخصصی الجی

یک دریچه ورودی شکسته

اگر نکات قبلی را امتحان کرده اید و ماشین ظرفشویی الجی شما هنوز به خوبی تمیز نمی شود، ممکن است در شیر ورودی مشکل داشته باشید. این قسمتی است که آب را قادر می سازد به داخل دستگاه جریان یابد. علامت دیگری که دریچه ورودی شما شکسته شده است: در طول چرخه شستشو صدای چکش می شنوید. تعمیر آن می تواند پیچیده باشد، بنابراین دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید تا ببینید آیا می خواهید جایگزینی را سفارش دهید و نصب کنید یا با یک متخصص تماس بگیرید.

آب سخت

اگر آب خانه‌تان روی هر چیزی که لمس می‌کند، بقایای گچی باقی می‌گذارد، شما آب سختی دارید—H20 که پر از مواد معدنی زیادی مانند کلسیم و منیزیم است. آب سخت همچنین می تواند در داخل ماشین ظرفشویی الجی شما باقی بماند و کارایی و طول عمر آن را تحت تاثیر قرار دهد. بهترین کار این است که یک نرم کننده آب روی خط آبی که به خانه شما وارد می شود نصب کنید تا به کنترل آسیب ناشی از رسوبات معدنی کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: 8 مشکل رایج ماشین ظرفشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 15 =