نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع مشکل کار نکردن دوربین گوشی الجی

فهرست مطالب

کار نکردن دوربین گوشی الجی/ تصور کنید دوربین گوشی‌ الجی شما کار نمی کند و صدای وزوز در حالی که می خواهید چند عکس زیبا بگیرید. این یک مشکل دوربین نامطلوب است که می توانید آن را برطرف کنید. و این ما را به نحوه تعمیر کار نکردن دوربین گوشی‌ الجی و صدای وزوز راهنمایی می کند. در اینجا، ما شما را راهنمایی می‌کنیم که چگونه دوربین گوشی‌ الجی‌های هوشمند را که نویز می‌دهد، عکس‌های تار ایجاد می‌کند، مشکل فوکوس کردن و شاید اصلاً کار نمی‌کند، تعمیر کنید.

کار نکردن دوربین گوشی الجی

نحوه رفع نشدن فوکوس دوربین گوشی‌ الجی و صدای وزوز

اگرچه در اکثر گوشی‌ الجی های مدرن چندان رایج نیست، مشکل فوکوس دوربین و نویز وزوز تنها برخی از مشکلات آزاردهنده ای است که ممکن است در دوربین گوشی‌ الجی خود با آن مواجه شوید. اگر فقط سر و صدا می کرد و به شما اجازه می داد در آرامش عکس خود را بگیرید، آزاردهنده نبود. وقتی این کار را انجام می‌دهد، دوربین فوکوس نمی‌کند و هنگام گرفتن عکس‌ها همچنان محو می‌شود.

با این حال، این نباید یک مسئله باشد. در اینجا راه حل های مختلفی در مورد نحوه تعمیر کار نکردن دوربین گوشی‌ الجی و صدای وزوز وجود دارد.

آخرین به روز رسانی ها را نصب کنید

ایجاد صدا و فوکوس نکردن دوربین پشتی مشکلی رایج بود که برخی از کاربران آیفون 6xx را آزار می‌داد. اما خوشبختانه، بسیاری از آنها گزارش دادند که این مشکل پس از به روز رسانی به آخرین سیستم عامل برطرف شده است.

بنابراین، تا آنجا که پیش می‌رود، اولین نکته در یادگیری نحوه تعمیر کار نکردن دوربین گوشی‌ الجی و صدای وزوز این است که مطمئن شوید از آخرین نرم‌افزار استفاده می‌کنید. اگر مطمئن نیستید، برای انجام این کار به بخش به‌روزرسانی‌های سیستم در تلفن خود مراجعه کنید.

روی ماژول دوربین ضربه بزنید

اگر دوربین گوشی‌ الجی شما لرزش دارد یا صدا ایجاد می کند، کار دیگری که باید انجام دهید این است که چندین بار به ماژول دوربین ضربه بزنید. در ادامه به روز رسانی سیستم، بسیاری از کاربران گفتند که دوربین گوشی‌ الجی آنها صدای وزوز را متوقف کرده و پس از ضربه زدن به ماژول دوربین، فوکوس خود را دوباره به دست آورده است. ضربه زدن روی ماژول دوربین به نوعی لنز را تغییر مکان داد که این مشکل برطرف شد.

و در حالی که این تضمین نمی کند که مشکل دوربین گوشی‌ الجی شما را برطرف کند، ارزش امتحان کردن را دارد. به این صورت است:

  • از برنامه دوربین خارج شوید و گوشی‌ الجی خود را نگه دارید تا صفحه نمایش آن روی کف دست شما قرار گیرد.
  • اکنون با انگشت خود روی ماژول دوربین ضربه بزنید.
  • محکم روی آن ضربه بزنید، اما به آرامی به گونه ای که مشکل برطرف شود و روی گوشی‌ الجی شما تأثیری نداشته باشد.

 یک آهنربا را به دوربین نزدیک کنید

اگر هنوز نمی‌توانید صدای وزوز دوربین را برطرف کنید و روی تلفن خود تمرکز نکرده‌اید، ممکن است لازم باشد یک قدم جلوتر بروید و یک تعمیر فنی‌تر را امتحان کنید. علاوه بر به روز رسانی سیستم و ضربه زدن به ماژول دوربین، می توانید از آهنربا برای بازگرداندن دوربین به موقعیت خود استفاده کنید. برای بسیاری از افراد، این مشکل را کاملاً حل کرد و می‌تواند برای شما نیز کارساز باشد.

  • هر جا که می توانید یک آهنربای کوچک تهیه کنید.
  • آهنربا را برای یک ثانیه نزدیک به ماژول دوربین عقب نگه دارید، سپس آن را بردارید.

این روشی است که می توانید کار نکردن دوربین گوشی‌ الجی و صدای وزوز گوشی‌ الجی هوشمند خود را برطرف کنید. دوربین تلفن شما باید لرزش را متوقف کند و قابلیت فوکوس خودکار خود را از هم اکنون به دست بیاورد.

با این حال، سه راه حل ذکر شده در بالا ممکن است کار نکنند، یا فقط به عنوان یک تعمیر موقت برای برخی از کاربران عمل کنند. اگر این مورد شماست، احتمالاً سخت افزار دوربین معیوب است. و تا آنجا که پیش می رود، تعویض ماژول دوربین آخرین راه حل است.

نحوه تعویض ماژول دوربین

به هر حال، فوکوس دوربین کار نمی کند و به نظر می رسد صدای وزوز یک مشکل سخت افزاری است که باید ماژول دوربین را تعویض کنید. اغلب اوقات، پس از انداختن گوشی‌ الجی اتفاق می افتد. و گاهی اوقات، این فقط یک نقص کارخانه است. در هر صورت که مشکل پیش آمد، باید به یک تکنسین مراجعه کنید تا ماژول دوربین را تعویض کند.

اگر تلفن شما همچنان تحت گارانتی است، ممکن است بتوانید آن را به صورت رایگان در فروشگاه رسمی برند خود تعمیر کنید. و اگر نه، باز هم توصیه می کنیم برای رفع آن به مرکز رسمی تعمیر مراجعه کنید. تکنسین به مشکل دوربین دسترسی پیدا می کند و راه حل مناسبی برای آن پیدا می کند، معمولاً با تعویض ماژول دوربین.

تلاش برای تعویض ماژول دوربین توسط خودتان می تواند منجر به آسیب بیشتر و از بین رفتن گارانتی شود و ما به هیچ وجه این کار را توصیه نمی کنیم.

اگر دوربین فوکوس نمی کند چه باید کرد؟

برای اینکه فوکوس دوربین گوشی‌ الجی هوشمند کار نمی کند، معمولاً یک مشکل سخت افزاری است – شاید لنز کثیف، معیوب باشد یا دقیقاً مانند مشکل صدای وزوز که قبلاً ذکر شد باشد. و گاهی اوقات نیز ممکن است یک مشکل نرم افزاری باشد که می توانید با راه اندازی مجدد گوشی‌ الجی یا به روز رسانی سیستم عامل آن را برطرف کنید.

اگر دوربین گوشی‌ الجی شما فقط برای فوکوس کردن مشکل دارد اما صدای عجیبی تولید نمی کند، احتمالاً به این دلیل است که لنز کثیف است. یک راه سریع برای متوجه شدن این موضوع زمانی است که تصاویر/فیلم های تار تولید می کند یا زمانی که روی سوژه مناسب فوکوس نمی کند.

اگر اینطور است، ممکن است فقط لازم باشد لنز دوربین را تمیز کنید، سپس دوباره شروع کنید:

  • از برنامه دوربین خارج شوید
  • یک پارچه نرم و تمیز تهیه کنید – ترجیحاً یک پارچه فیبر.
  • به آرامی از پارچه برای پاک کردن شیشه دوربین استفاده کنید تا از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • اکنون برنامه Camera را باز کنید تا ببینید آیا به خوبی فوکوس می کند یا خیر.

اکنون دوربین تلفن شما باید دقیقاً فوکوس کند. در غیر این صورت، توصیه می کنیم گوشی‌ الجی خود را خاموش کنید و چند دقیقه صبر کنید تا دوباره آن را روشن کنید. این به اکثر مواقعی که گوشی‌ الجی دچار اشکالات موقتی است کمک می کند. اگر باز هم هیچ ترفندی انجام نشد، ممکن است بخواهید بازنشانی کارخانه ای انجام دهید تا احتمال اینکه مشکل مربوط به نرم افزار باشد را رد کنید.

خاموشی خودکار گوشی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =