نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهنمای استفاده از آب خاکستری لباسشویی الجی

فهرست مطالب

استفاده از آب خاکستری لباسشویی چه تاثیری در شستن لباس‌ها دارد؟ آب خاکستری فاضلاب حاصل از دوش، حمام، آبگرم، حوضچه، وان لباسشویی الجی، ماشین لباسشویی الجی، ماشین ظرفشویی و سینک آشپزخانه است به آن آب سیاه می گویند. با محدودیت آب در بسیاری از مناطق، استفاده از آب خاکستری در باغ شما می تواند به صرفه جویی در صدها لیتر آب در روز کمک کند و کیف پول شما را شاد و سیاره را شادتر نگه دارد.

ماشین های لباسشویی الجی تقریباً یک چهارم فاضلاب خانگی را تشکیل می دهند – بین 40 تا 224 لیتر در هر شستشو (بسته به دستگاه شما). بنابراین اگر ماشین لباسشویی الجی مخصوصاً تشنه ای دارید و شش بار در هفته شستشو می دهید، می توانید هر هفته تا 1350 لیتر آب آشامیدنی سالم را به فاضلاب بفرستید (با مصرف سالانه 70180 لیتر!). ظرفشویی، دوش و آب حمام خود را اضافه کنید، و به زودی به 4000 لیتر در هفته برای یک خانواده 4 نفره می رسید.

استفاده از آب خاکستری لباسشویی
استفاده از آب خاکستری لباسشویی

چگونه از آب خاکستری استفاده می کنید

آب خاکستری را می توان در باغ ذخیره کرد و از آن استفاده کرد (یا حتی در توالت ها یا ماشین های لباسشویی الجی)، یا در غیر این صورت می توان آن را با یک لوله کش لوله کشی شده به باغ هدایت کرد (در اصل یک کلید، بنابراین اگر باران می بارد، به جای آن به فاضلاب می رود).

شرایط ممکن است در منطقه ای که شما زندگی می کنید اعمال شود، بنابراین اگر قصد استفاده از آب خاکستری را دارید، باید برای مشاوره و درک بهتر قوانین قبل از شروع با شورای محلی خود تماس بگیرید.

گزینه های آب خاکستری DIY شامل اتصال یک شلنگ انعطاف پذیر بسیار طولانی از ماشین لباسشویی الجی به باغ یا استفاده از یک سطل است.

نکات ایمنی آب خاکستری

  • اگر بچه‌های کوچک دارید، سطل‌های پر را در اطراف نگذارید – آنها خطر غرق شدن هستند.
  • آب خاکستری تصفیه نشده را بیش از 24 ساعت ذخیره نکنید. اگر نمی توانید از آن استفاده کنید، آن را نگه ندارید.
  • اگر درمان نشد، استفاده خود را به آب از دوش، حمام و ماشین لباسشویی الجی محدود کنید (ترجیحا فقط آب شستشو). آب آشپزخانه حاوی چربی ها و مواد جامد است که ممکن است به خاک و گیاهان شما آسیب برساند.
  • اگر فردی در خانواده شما مبتلا به معده، آنفولانزا یا بیماری واگیر دیگری است، مصرف آب خاکستری را تا بهبودی متوقف کنید.
  • گیاهان، سبزیجات یا گیاهان گلدانی را بدون دسترسی به سایر انواع رطوبت آبیاری نکنید.
  • آب خاکستری را زیر زمین یا زیر مالچ نگه دارید – این به جلوگیری از تبخیر کمک می کند و آن را از بچه ها و حیوانات خانگی دور نگه می دارد.

آیا ماشین لباسشویی الجی گری واتر ایمن است

در بررسی مواد شوینده لباسشویی الجی، آب شستشو را از نظر مواد شیمیایی که می تواند به باغ شما آسیب برساند، آزمایش کردیم. ما متوجه شدیم که اجزایی که بیشترین احتمال ایجاد مشکل را دارند عبارتند از: فسفر، شوری، سدیم و pH به درجات مختلف.

فسفر

مقادیر کم فسفر می تواند برای گیاهان مفید باشد و یکی از اجزای اصلی کود است. اما زمانی که به آبراه‌های ما می‌رسد، می‌تواند باعث رشد بیش از حد جلبک شود که منجر به شکوفه‌های سمی جلبک می‌شود. تأثیر آن بر خاک شما بسته به نوع خاک شما متفاوت است.

  • خاک های رسی می توانند با فسفر بیشتری مقابله کنند زیرا فسفر به مواد معدنی رسی متصل می شود و از بین نمی رود.
  • در خاک های شنی، فسفر اضافی می تواند به آب های زیرزمینی نفوذ کند.

خوشبختانه، یا شاید بتوان گفت معقولانه، شوینده های لباسشویی الجی مدرن دیگر حاوی فسفات اضافه نیستند، بنابراین این موضوع تا حد زیادی مربوط به گذشته است.

استفاده از آب خاکستری لباسشویی
استفاده از آب خاکستری لباسشویی

نمک ها

تمام شوینده های لباسشویی الجی حاوی نمک هستند، معمولا نمک های سدیم مانند نیترات سدیم، سولفات سدیم، سدیم فسفات و سیلیکات سدیم، که آنها را بسیار شور می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای خرید مواد شوینده لباسشویی الجی ما را بررسی کنید.

سدیم نه تنها برای گیاهان، بلکه برای خاک نیز مضر است. این بر نفوذپذیری خاک تأثیر می گذارد و باعث از بین رفتن پایداری ساختاری می شود، بنابراین استفاده طولانی مدت مکرر احتمالاً به باغ شما آسیب می زند، مگر اینکه مراقب باشید آب خاکستری لباسشویی الجی خود را در یک منطقه بزرگ پخش کنید.

قلیایی بودن

مواد شوینده لباسشویی الجی نیز بسیار قلیایی هستند، یعنی شوینده هایی که PH بالایی دارند. PH بالاتر از 10 به حل شدن کثیفی های ارگانیک مانند چربی، روغن و ضایعات غذا کمک می کند. به عنوان مرجع، pH 7 خنثی در نظر گرفته می شود، اما پاک کننده اجاق گاز بسیار سوزاننده شما PH نزدیک به 12.5 دارد.

اکثر سیستم های بیولوژیکی PH بین 6 تا 9 را ترجیح می دهند و آب خاکستری با pH بالا احتمالاً به بسیاری از گیاهان و موجودات خاک آسیب می رساند.

ما مجموع مواد شیمیایی مشکل‌ساز را که در طول زمان در باغ شما جمع می‌شوند، در نظر می‌گیریم، نه فقط غلظت آن‌ها را در هنگام استفاده از آنها. هر چه سطح آبیاری بزرگتر باشد (حداقل مساحت توصیه شده 150 تا 200 متر مربع)، بیشتر بار شیمیایی را پخش خواهید کرد.

اثرات بالقوه بسیار وابسته به دوز هستند. سعی کنید مقدار شوینده ای را که استفاده می کنید کاهش دهید، به شرطی که مقدار کاهش یافته همچنان لباس های شما را به اندازه کافی تمیز کند. اگر می خواهید یک سیستم پیش تصفیه آب خاکستری نصب کنید، تمام موارد بالا را انجام دهید، به علاوه:

  • اگر قصد دارید تمام یا بخش عمده ای از آب مصرفی خود را تغییر مسیر دهید، با مقامات حذف فاضلاب خود مشورت کنید
  • برای مشاوره در مورد بهترین سیستم برای نیازهای خود با یک لوله کش دارای مجوز مشورت کنید
  • هر گونه تغییر در لوله کشی خود را به اداره تامین آب خود اطلاع دهید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: 10 اشتباه رایج ماشین لباسشویی الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =