نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلیل سر و صدای بلند یخچال الجی

فهرست مطالب

دلیل سر و صدای بلند یخچال الجی / طبیعی است که یخچال ال جی شما در حین کار صدا ایجاد کند. اما گاهی اوقات صداهای بلند و عجیبی از یخچال ال جی شما منتشر می شود که نشان می دهد مشکلی وجود دارد که باید اصلاح شود. اگر مرتباً صدای بلندی از یخچال ال جی خود می شنوید، این نشانه خوبی است که در یخچال ال جی شما مشکلی وجود دارد و باید تعمیر شود. در این مقاله، ما در مورد دلایل کلیدی که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد و چه کاری باید در مورد آنها انجام دهید، صحبت می کنیم.

ممکن است فقط انبساط حرارتی باشد

قبل از اینکه در مورد اجزای احتمالی معیوب صحبت کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که طبیعی است که یخچال ال جی شما صدایی در حال ترکیدن ایجاد کند. این به دلیل انبساط حرارتی است که به فرآیند تغییر اندازه اجسام هنگام گرم شدن اشاره دارد. به عنوان مثال، اگر ظروف پلاستیکی در یخچال ال جی خود دارید و با باز کردن درب یخچال ال جی به طور ناگهانی دما تغییر می‌کند، ممکن است صدای ترکیدن در آنها ایجاد شود. همین امر در مورد اجزای مختلف یخچال ال جی شما مانند قفسه ها صادق است. نکته پایانی این است که شنیدن هر از گاهی صداهایی که به صدا در می آیند جای نگرانی نیست. فقط اگر بلند باشند و همیشه رخ دهند، باید علت را بیشتر بررسی کنید.

دلیل سر و صدای بلند یخچال الجی

ممکن است فقط یخچال ال جی شما در حال لرزش باشد

اگر تشخیص دادید که این انبساط حرارتی نیست، علت بعدی بررسی این است که آیا صداهای ترکیدن ناشی از لرزش یخچال ال جی شما هستند یا خیر. طبیعی است که یخچال ال جی شما در حین کار کمی لرزش داشته باشد، زیرا معمولاً ناشی از کارکردن کمپرسور است. با این حال، اگر یخچال ال جی شما زیاد می‌لرزد و می‌توانید صداهای ترکیدن را بشنوید، ممکن است به این دلیل باشد که یخچال ال جی شما روی کف آشپزخانه قرار نگرفته است.

برای اطمینان از اینکه یخچال ال جی شما در سطح قرار دارد، باید:

  1. برق یخچال ال جی خود را خاموش کنید
  2. یک سطح حباب بگیرید و آن را در بالای یخچال ال جی خود قرار دهید. خواندن را بررسی کنید تا ببینید آیا یخچال ال جی شما در سطح قرار دارد (حباب باید در وسط باشد).
  3. اگر یخچال ال جی شما در یک سطح قرار دارد، می توانید به قسمت بعدی بروید. اگر یخچال ال جی شما تراز نیست، باید پاها/پاها را تنظیم کنید.
  4. برای تنظیم پاها/پاها، پوشش پایینی در پایین یخچال ال جی خود را در جلو و پشت (در صورت وجود) بردارید. این به شما امکان دسترسی به پاها/پاها را می دهد.
  5. پاها/پاها را تا زمانی تنظیم کنید که یخچال ال جی شما در یک سطح قرار گیرد (باید آنها را کمی تنظیم کنید سپس سطح حباب را بررسی کنید، یا می توانید از یک دوست کمک بگیرید).
  6. وقتی یخچال ال جی تراز شد، درپوش ها را عوض کنید، یخچال ال جی خود را روشن کنید و بررسی کنید که آیا صدای ترکیدن قطع شده است. اگر همچنان می‌توانید صدای پاپ را بشنوید، به بررسی مؤلفه بعدی بروید.

بخاری یخ زدایی ممکن است معیوب باشد

هدف از بخاری یخ زدایی کمک به از بین بردن یخ زدگی در یخچال ال جی شما است. بخاری های یخ زدایی چند بار در روز روشن می شوند و زمانی که شروع به کار می کنند، شنیدن صدای ترکیدن معمول است. اما اگر می توانید صدای ترکیدن از یخچال ال جی خود را به طور منظم بشنوید، این نشان دهنده مشکلی است که باید برطرف شود.

تعمیر بخاری یخ زدایی توسط خودتان دشوار است و نیاز به دانش تخصصی دارد. اما چند کار وجود دارد که می توانید قبل از تماس با متخصص انجام دهید.

  1. با تعیین مکان تایمر یخ زدایی شروع کنید و سعی کنید آن را به منطقه یخ زدایی منتقل کنید. این باید بخاری را روشن کند. اگر نشد این نشان می دهد که تایمر معیوب است و باید تعویض شود.
  2. در مرحله بعد، بررسی کنید که بخاری یخ زدایی پوشیده از یخ نباشد. اگر چنین باشد، این نشان می دهد که بخاری معیوب است و باید توسط یک تکنسین تعمیر شود. اگر تایمر درست است و بخاری یخ زده نیست، احتمالاً بخاری یخ زدایی دلیل مشکل نیست، بنابراین باید قطعه بعدی را بررسی کنید.

ممکن است دریچه آب شکسته باشد

اگر صدای ترکیدن از واحد یخ ساز می آید، ممکن است ناشی از معیوب بودن دریچه آب باشد. دریچه باز می شود تا در صورت لزوم آب وارد یخ ساز شما شود. گاهی اوقات ممکن است معیوب شود و این ممکن است باعث ایجاد صدای بلند بلند شود.

تعویض شیر آب ساده است، فقط باید:

  1. یخچال ال جی خود را از برق بکشید یا کلید مدار را خاموش کنید.
  2. منبع آب یخچال ال جی خود را خاموش کنید.
  3. یخچال ال جی خود را از دیوار بیرون بکشید و درب پایینی آن را بردارید.
  4. شیر آب را پیدا کنید و آن را بردارید. حوله ای را روی زمین بگذارید تا آب چکه کند.
  5. سپس شیر آب جدید را وصل کنید.
  6. یخچال ال جی خود را دوباره کنار هم قرار دهید، آن را به دیوار بگذارید، منبع آب را دوباره روشن کنید و برق را دوباره روشن کنید.
  7. بررسی کنید که آیا صدای پاپ قطع شده است. اگر هنوز صداهای پاپ می شنوید، باید مؤلفه بعدی را بررسی کنید.

ممکن است کویل های کندانسور کثیف باشند

صداهای بلند می تواند از سیم پیچ های کندانسور در پشت یخچال ال جی باشد. کویل ها دارای مایع خنک کننده داغ هستند که گاهی اوقات باعث می شود صدای ترکیدن از آنها منتشر شود، به خصوص اگر کویل ها کثیف باشند.

برای جلوگیری از هر گونه مشکل، ایده خوبی است که کویل ها را چند بار در سال تمیز کنید. برای تمیز کردن کویل ها، کافی است یخچال ال جی خود را از دیوار بیرون بکشید، از جاروبرقی برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید، سپس آنها را پاک کنید. اگر کویل ها یخ زده اند، یخچال ال جی خود را خاموش کنید و قبل از ادامه اجازه دهید یخ زدایی شوند.

تعمیر یخچال در مرکز تعمیر یخچال الجی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =