نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل کار نکردن بازوهای سمپاش ماشین ظرفشویی

فهرست مطالب

کار نکردن بازوهای سمپاش ماشین ظرفشویی / ماشین ظرفشویی ال جی چند عملکرد اساسی دارد که با هم کار می کنند تا ظروف شما را تمیز کنند. نازل ها در مکان های مختلف، چه ثابت و چه متحرک، ظروف را با آب صابون و سپس آب تمیز احاطه می کنند که در حالت ایده آل ظروف شما را تمیز و درخشان می کند. بنابراین وقتی ظروف شما از ماشین لباسشویی کمتر درخشان می شوند، دلیل آن را بررسی می کنید. ما معمولاً با تغییر چیدمان ظروف، امتحان یک شوینده جدید یا افزودن یک ماده شوینده شروع می کنیم. اگر بررسی‌های شما نشان می‌دهد که مشکل احتمالاً بازوهای سمپاش ناکارآمد یا آسیب‌دیده است، ما اینجا هستیم تا با راه‌حل‌هایی که می‌توانید با خیال راحت در خانه امتحان کنید، به شما کمک کنیم. قبل از جدا کردن ماشین ظرفشویی ال جی، این مراحل را امتحان کنید که می تواند به سرعت بازوهای سمپاش شما را به حالت کار بازگرداند.

بازوها را به صورت دستی بچرخانید

با یک تست دستی سریع شروع کنید. قفسه های ظرف را بیرون بکشید، سپس بازوهای سمپاش را با یک لمس تست کنید. بازوها را فشار دهید تا ببینید آیا در هر دو جهت می چرخند یا خیر. برخی از بازوهای سمپاش فقط یک جهته هستند، برخی به هر دو جهت می چرخند. چیزی که واقعاً در حال آزمایش آن هستید، سهولت چرخش است، اینکه چقدر روان حرکت می کند. آیا بازوی سمپاش آزادانه می چرخد؟ آیا وقتی فشار را متوقف می کنید به چرخش ادامه می دهد؟ اگر چنین است، آیا این درست به نظر می رسد یا در حال لرزش و شل شدن است؟

اگر بازوی سمپاش سفت است یا نمی‌چرخد، این می‌تواند به معنای تجمع مواد معدنی گچی (بقایای آب سخت) باشد که از چرخش بازوهای سمپاش جلوگیری می‌کند، یا ممکن است یک انسداد مکانیکی کوچک وجود داشته باشد. یا ممکن است قطعه ای از مکانیزم بازوی سمپاش در داخل شکسته باشد. یک آزمایش سریع مکانیکی به شما سرنخ هایی می دهد که عملکرد مکانیکی مختل شده باشد.

کار نکردن بازوهای سمپاش ماشین ظرفشویی

هر سوراخ سمپاش را با یک گیره کاغذ باز کنید

آب سخت آبی است که حاوی مواد معدنی اضافی است و از طریق 90 درصد از شیرهای آب خانگی آمریکای شمالی عبور می کند. همچنین این مواد معدنی را در هر جایی که آب عبور می کند یا خشک می شود، پشت سر می گذارد. لوله کش ها این باقیمانده معدنی رایج را “مقیاس” می نامند. این لکه های آب روی شیشه شما، باقی مانده های گچی در وان حمام و تجمع در لوله های شما است. همچنین سوراخ های ریز بازوهای سمپاش ماشین ظرفشویی ال جی را مسدود می کند.

جالب اینجاست که راه حل یک گیره کاغذ است. یک انتهای گیره کاغذ، سنجاق ایمنی یا ابزاری با اندازه مشابه را صاف کنید. سپس نوک آن را در هر یک از نازل های کوچک بازوی سمپاش فرو کنید. این کار باعث جدا شدن درپوش مقیاس معدنی می شود که تشکیل شده و از پاشش آب به بیرون بازوها جلوگیری می کند.

ماشین ظرفشویی ال جی را با سرکه بشویید

فلس را می توان با اسیدهای ملایم نیز حل کرد. سرکه سفید بهترین و رایج ترین راه حل برای جرم گیری است. سرکه فلس را ذوب می کند و به شستن آن کمک می کند، حتی زمانی که درپوش های جامد و مسدود شده باشد. اگر نمی خواهید کلاهک ها را به صورت دستی بردارید یا پاک کنید (و از شر رسوبات دیگر داخل ماشین ظرفشویی ال جی خلاص شوید)، به جای استفاده از مواد شوینده، از سرکه استفاده کنید.

یک کاسه پر از سرکه سفید را به صورت عمودی در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی ال جی قرار دهید. مقداری سرکه در کف ماشین لباسشویی بپاشید و ظرف صابون را برای اندازه گیری خوب پر کنید. سپس ماشین ظرفشویی ال جی را خالی بر روی گرمترین آب تنظیم کنید، اما بدون حرارت خشک. این کار باید درپوش های بازوی سمپاش را بشکند و داخل ماشین ظرفشویی ال جی شما را تمیز کند.

در آینده، برای جلوگیری از تشکیل مجدد این کلاهک‌ها، می‌توانید یک فنجان سرکه باز را در کشوی بالایی قرار دهید تا کمک آبکشی مقرون‌به‌صرفه‌ای داشته باشید.

بازوی سمپاش را دوباره نصب یا تعویض کنید

در نهایت، ممکن است بازوی سمپاش را جدا یا جایگزین کنید. اگر واقعاً آسیب دیده باشد یا عملکردی نداشته باشد، شخصی با تجربه تکنسین می تواند بازو را جدا کند. نصب مجدد یا قطعات اتصال جدید ممکن است راه حل باشد. یا ممکن است مشکل را با یک بازوی سمپاش جایگزین حل کنید.

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =