نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تمیز کردن فیلتر هپا جاروبرقی الجی

فهرست مطالب

فیلتر هپا. وجود فیلتر خوب در جاروبرقی الجی بسیار مهم است. اگر فیلترینگ ضعیف وجود داشته باشد، انتشار گرد و غبار بسیار زیاد خواهد بود. به عبارت دیگر هوایی که پس از جاروبرقی الجی از جاروبرقی الجی خارج می شود دارای ذرات گرد و غبار زیادی است. شما در واقع جاروبرقی الجی را بیهوده جاروبرقی الجی می کشید. خوشبختانه جاروبرقی الجی ها به طور فزاینده ای به یک یا چند فیلتر مجهز می شوند. یک نوع فیلتر معروف، فیلتر هپا است. این فیلتر ذرات ریز گرد و غبار موجود در هوا را فیلتر می کند و پس از آن هوای تمیز از جاروبرقی الجی خارج می شود. با این حال، چنین فیلتر HEPA باید برای اطمینان از کم ماندن انتشار گرد و غبار حفظ شود. در این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد تمیز کردن فیلتر هپا بدانید را به شما خواهیم گفت.

فیلتر هپا

بررسی فیلتر هپا

اجازه دهید با این شروع کنم که فیلتر هپا در واقع چیست. HEPA مخفف «هوای ذرات با راندمان بالا» است. این یک فیلتر هوا است: فیلتر را می توان در جریان هوای جاروبرقی الجی یافت که در آن ذرات بسیار ریز از هوا فیلتر می شوند. یک فیلتر HEPA از تمام لایه های کوچک تشکیل شده است که ذرات ریز گرد و غبار را پشت سر می گذارد.

فیلتر HEPA اغلب در پشت ظرف گرد و غبار جاروبرقی الجی یافت می شود.  فیلتر HEPA اغلب به راحتی از جاروبرقی الجی جدا می شود و پس از آن می توانید آن را تعویض یا بشویید.

تمیز کردن و شستشوی فیلتر هپا

قبل از اینکه مراحل تمیز کردن فیلتر هپا را به اشتراک بگذارم، بسیار مهم است که بدانید فیلتر هپا قابل شستشو است یا خیر. هر فیلتر هپا قابل شستشو نیست. فیلترهای قابل شستشو اغلب با نمادهای قطره آب ارائه می شوند. با این حال، همیشه نباید اینطور باشد: توصیه می‌کنم در مواقع شک به دفترچه راهنمای جاروبرقی الجی خود مراجعه کنید. البته میتونید به من پیام بدید! اگر مطمئن هستید که فیلتر HEPA قابل شستشو است، می توانیم شروع کنیم!

طرح گام به گام برای تمیز کردن فیلتر هپا

وقتی مطمئن شدید که با فیلتر هپا قابل شستشو سر و کار دارید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ببینید فیلتر HEPA در کجای جاروبرقی الجی شما قرار دارد
  2. فیلتر HEPA را با دقت خارج کنید
  3. دوباره بررسی کنید که آیا فیلتر قابل شستشو است یا خیر
  4. اغلب یک قاب پلاستیکی در اطراف فیلتر HEPA وجود دارد: اگر می توانید آن را بردارید
  5. فیلتر هپا را به آرامی با آب ولرم بشویید
  6. از اسفنج یا برس های سفت استفاده نکنید، اجازه دهید آب به آرامی از آنها عبور کند
  7. اجازه دهید فیلتر HEPA حداقل 24 ساعت خشک شود
  8. بررسی کنید که آیا فیلتر هپا کاملاً خشک شده است یا خیر و آن را دوباره در جاروبرقی الجی خود قرار دهید

آیا یک برنامه گام به گام با جاروبرقی الجی خود دارید؟ سپس آن طرح گام به گام را دنبال کنید!

دفعات شستشوی فیلتر هپا

اغلب این سوال برای من پیش می آید که چند وقت یکبار باید فیلتر هپا را بشویید. این تا حد زیادی به این بستگی دارد که چقدر جارو برقی می‌زنید و دقیقاً چه چیزی را جاروبرقی الجی می‌کشید. اگر از جاروبرقی الجی به مدت یک هفته در حین بازسازی یا جابجایی استفاده می کنید، باید فیلتر هپا را سریعتر از زمانی که به طور معمول از آن استفاده می کنید بشویید.

بستگی به نوع جاروبرقی الجی نیز دارد. در مقاله خود “جاروبرقی الجی بدون کیسه در مقابل جاروبرقی الجی کیسه ای” قبلاً اشاره کردم که با جاروبرقی الجی بدون کیسه باید فیلترها را بیشتر از جاروبرقی الجی کیسه ای نگهداری کنید. این عمدتا به این دلیل است که کیسه گرد و غبار به عنوان یک فیلتر اضافی عمل می کند که البته در جاروبرقی الجی بدون کیسه وجود ندارد.

اگر به شدت تمیز کردن در طول استفاده معمولی نگاه کنیم، توصیه می کنم حداقل هر سه ماه یکبار فیلتر هپا را بشویید و/یا تعویض کنید.

نمایندگی تعمیرات تخصصی جاروبرقی 

زمان تعویض فیلتر

فیلتر HEPA پیر می شود. و بله، متأسفانه این موضوع در مورد فیلترهای قابل شستشو نیز صدق می کند. یک فیلتر HEPA فرسوده کمتر و کمتر به خوبی فیلتر می شود و در نتیجه انتشار گرد و غبار بالاتری دارد. زمان تعویض فیلتر است اگر فیلتر:

  • باید سریعتر و سریعتر تمیز شود
  • اغلب انسداد وجود دارد
  • بیش از یک سال است که آن را در جاروبرقی الجی خود دارید.

پیشنهاد مطالعه: علت کم شدن قدرت مکش جاروبرقی چیست؟

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =