نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر یک خط از پیکسل گیر کرده در تلویزیون

فهرست مطالب

پیکسل گیر کرده در تلویزیون . علاوه بر تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها احتمالاً یکی از رایج‌ترین وسایلی هستند که روزانه با آن در تعامل هستیم. چه از علاقه مندان به سینمای خانگی باشید، چه فقط فردی که هر روز از یک نمایش خوب لذت می برد، تماشای تلویزیون می تواند یک تجربه سرگرم کننده باشد. با این حال، گاهی اوقات این دستگاه ها متأسفانه ممکن است مشکلاتی را تجربه کنند.

چه به دلیل یک نقص داخلی باشد، چه عدم توجه به نگهداری مناسب، برخی از تلویزیون ها ممکن است گهگاه با مشکلی در صفحه نمایش خود مواجه شوند. به طور خاص، پیکسل‌های موجود در صفحه نمایش ممکن است کار نکنند یا گیر کرده باشند. بنابراین آیا می‌توان یک خط پیکسل‌های گیر کرده را در تلویزیون برطرف کرد و مهم‌تر از آن، چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟

پیکسل گیر کرده در تلویزیون
پیکسل گیر کرده در تلویزیون

پیکسل گیر کرده دقیقا چیست و چه تفاوتی با پیکسل مرده دارد

بنابراین اولین کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که بین پیکسل گیر کرده و پیکسل مرده تفاوت قائل شوم زیرا گاهی اوقات ممکن است بین این دو سردرگمی وجود داشته باشد.

به هر حال فقط برای جمع بندی، یک پیکسل چیزی است که صفحه تلویزیون را تشکیل می دهد و ترکیبی از اینها به نمایش تصویر کمک می کند.

در نمایشگرهای معمولی، هر پیکسل از رنگ های قرمز، آبی و سبز تشکیل شده است و هر چه تعداد پیکسل های بیشتری در صفحه نمایش وجود داشته باشد، وضوح بالاتری دارد.

با این اوصاف، البته فن‌آوری‌های نمایشگر ویژه‌ای نیز وجود دارد که ممکن است از رنگ‌های اضافی برای دستیابی به طیف رنگی وسیع‌تر استفاده شود، اما قرمز، آبی و سبز همان چیزی است که به طور سنتی استفاده می‌شود.

حالا نکته اینجاست که وقتی پیکسلی با مشکلی مواجه می‌شود، علاوه بر اینکه روشنایی خود پیکسل کم می‌شود، یکی از 2 مورد ممکن است رخ دهد. یا در نمایش یک رنگ گیر می کند یا اصلاً روشن نمی شود.

هنگامی که پیکسل اصلا روشن نمی شود، به عنوان پیکسل مرده شناخته می شود و خود را به شکل یک مربع سیاه کوچک نشان می دهد.

این ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد که ما کمی به آنها خواهیم رسید، اما زمانی که پیکسل های واقعی خود را نشان می دهند، واقعاً راهی برای رفع آن خارج از تعویض پنل وجود ندارد.

چیزی که ممکن است قابل رفع باشد، چیزی است که به پیکسل گیر کرده معروف است، و اساساً مانند یک نقطه کوچک به نظر می رسد که رنگ متفاوتی با پیکسل های اطراف آن روی صفحه دارد.

همانطور که از نام آن پیداست، پیکسلی است که حتی زمانی که محتوای روی صفحه تغییر می کند، رنگ خاصی را نشان می دهد.

اما چرا این اتفاق می افتد

چرا پیکسل ها از کار می افتند یا حتی گیر می کنند؟ خوب ممکن است دلایل متعددی داشته باشد، اما در اینجا چند دلیل وجود دارد که فکر می‌کنم می‌تواند باعث این اتفاق شود.

قرار دادن تلویزیون در شرایط کمتر از ایده آل

اولین چیزی که شخصاً فکر می کنم می تواند بر این موضوع تأثیر بگذارد، قرار دادن تلویزیون شما در شرایط کمتر از ایده آل است. به طور خاص، شما نمی خواهید تلویزیون خود را در مکان هایی قرار دهید که تغییرات شدید دما یا رطوبت یا رطوبت زیاد وجود دارد.

اگر اتاق بیش از حد گرم شود، ممکن است به مرور زمان باعث داغ شدن بیش از حد تلویزیون شود و اگر خیلی سرد باشد، می تواند بر روی پنل تأثیر بگذارد.

ناگفته نماند که وقتی تلویزیون گرم می شود و اختلاف دمای زیادی بین نمایشگر و اتاق وجود دارد، خطر تشکیل تراکم وجود دارد. مکان‌هایی که دارای رطوبت یا رطوبت زیاد هستند نیز ایده خوبی نیستند، زیرا خطر تشکیل رطوبت در قسمت‌های داخلی تلویزیون وجود دارد که می‌تواند منجر به بروز برخی ناهنجاری‌ها در صفحه نمایش شود.

بنابراین قرار دادن تلویزیون در شرایط خشک و دمای اتاق مطمئناً می تواند به سلامت دستگاه کمک کند.

عمر تلویزیون

دومین موردی که می تواند با گیرکردن پیکسل ها ارتباط داشته باشد این است که خود تلویزیون ممکن است قدیمی شود. تلویزیون‌ها مطمئناً می‌توانند برای مدتی دوام بیاورند، اما اگر احساس می‌کنید تلویزیون تا حدودی قدیمی است، می‌تواند نتیجه این واقعیت باشد.

اکنون مدت زمان ماندگاری یک تلویزیون به شدت متفاوت است زیرا به کیفیت ساخت، نحوه نگهداری تلویزیون، مدت زمان روشن بودن روزانه و غیره بستگی دارد، اما تلویزیون قدیمی‌تر ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و این ممکن است یکی از راه‌هایی باشد که این اتفاق می‌افتد. خود را نشان دهد.

یک نقص داخلی

خواه این یک بلندگو، تلویزیون یا به طور کلی فقط یک محصول فناوری باشد، گاهی اوقات نقص ممکن است اتفاق بیفتد. چه در طول زمان توسعه یابد، چه همیشه وجود داشته است و شما اخیراً متوجه آن شده اید، مطمئناً ممکن است نقصی در صفحه نمایش وجود داشته باشد حتی اگر به شکل مشکلاتی با چند پیکسل باشد.

پانل به طور تصادفی به نوعی آسیب دیده است

دلیل دیگری که ممکن است این اتفاق بیفتد این است که صفحه نمایش اخیراً به نوعی آسیب دیده است. خواه تلویزیون تحت حرارت بسیار زیاد قرار گرفته باشد، تحت تاثیر جسمی قرار گرفته باشد یا حتی سقوط کرده باشد، پنل خود بسیار حساس است و هر نوع فشاری به صفحه نمایش می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در آن شود. به همین دلیل است که تعمیر و نگهداری مناسب تلویزیون در مورد طول عمر کلی بسیار مهم است.

استفاده از تنظیم روشنایی بسیار بالا

گاهی اوقات تلویزیون‌ها را می‌توان در روشن‌ترین تنظیمات خود درست خارج از جعبه تنظیم کرد – و در حالی که در فروشگاه‌ها زمانی که نورهای واقعاً روشن وجود دارد استفاده می‌شود، در خانه همیشه برای کیفیت تصویر و طول عمر مطلوب ایده‌آل نیست.

رها کردن تلویزیون در یک محیط واقعاً روشن نه تنها می تواند به سوختن یا حفظ تصویر در مورد نمایشگرهای OLED کمک کند (زمانی که بخشی از پیکسل ها تصویر قبلی را نشان می دهند که روی صفحه باقی مانده است) بلکه می تواند باعث داغ شدن تلویزیون شود. همچنین می تواند در نهایت به نوعی به پانل فشار وارد کند، به عنوان مثال. (پیکسل های گیر کرده در حال شکل گیری) ناگفته نماند که روشنایی بالا می تواند باعث شکوفایی بخش هایی از صفحه نمایش نیز شود.

پیشنهاد مطالعه: تعمیر شکستگی صفحه نمایش شکسته تلویزیون 

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =