نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ
دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق :77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت ، ساختمان بنیامین ، پ 145، طبقه 5 ، واحد18 – مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

 دفتر مرکزی: 66097851
 مرکز تعمیرات: 66097859
 شعبه شرق :77978135
شعبه هفت تیر: 88836102
شعبه جنوب: 55300568
شعبه غرب 44153186
شعبه شمال 26721443
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر پر نشدن مخزن ماشین ظرفشویی الجی از آب

فهرست مطالب

تعمیر پر نشدن مخزن ماشین ظرفشویی. ماشین‌های ظرفشویی الجی طوری طراحی شده‌اند که وقتی درب آن‌ها بسته می‌شود، پر از آب می‌شوند. بنابراین اگر مال شما پر نمی شود، مشکل دارید. خبر خوب این است که چند راه آسان برای حل آن وجود دارد. نکات آنها را برای نحوه تشخیص و تعمیر ماشین ظرفشویی الجی که شستشو یا پر از آب نمی شود، بررسی کنید.

تعمیر پر نشدن مخزن ماشین ظرفشویی

چرا ماشین ظرفشویی الجی من آب نمی گیرد؟

اگر ماشین ظرفشویی الجی شما در طول چرخه شستشو از آب پر نمی شود، چند مقصر احتمالی وجود دارد. ما نحوه بررسی این مشکلات رایج را به شما آموزش خواهیم داد:

  • یک شناور ماشین ظرفشویی الجی معیوب
  • سوئیچ شناور شکسته
  • گرفتگی یا شکستگی دریچه ورودی آب
  • سوئیچ درب خراب

مانند بسیاری از لوازم خانگی، برخی از مشکلات را می توان با توجه به مهارت و سطح راحتی صاحب خانه تشخیص داد و حتی آن را تعمیر کرد. اگر مطمئن نیستید، تعمیر را با یک متخصص رزرو کنید. آنها می توانند به تعویض قطعه آسیب دیده کمک کنند و در همان روز ماشین ظرفشویی الجی شما را دوباره راه اندازی و راه اندازی کنند.

یک شناور ماشین ظرفشویی الجی معیوب

شناور ماشین ظرفشویی الجی شما در پایین وان دستگاه قرار دارد. این قطعه برای جلوگیری از پر شدن بیش از حد آب دستگاه شما طراحی شده است. اگر شناور به درستی کار نمی کند، می تواند به ماشین ظرفشویی الجی شما بگوید در زمانی که واقعاً نیاز دارد پر نشود.

نحوه بررسی

قبل از شروع، ماشین ظرفشویی الجی خود را از برق بکشید یا اگر سیم کشی دارد، مدار شکن را که آن را از جعبه برقتان تغذیه می کند، خاموش کنید. پوشش را به مجموعه شناور بردارید. شناور را برای آسیب دیدگی بررسی کنید و مطمئن شوید که می تواند آزادانه حرکت کند.

نحوه تعمیر

در برخی از ماشین های ظرفشویی الجی می توانید به راحتی به شناور دسترسی داشته باشید، آن را جدا کرده و جایگزین کنید، در حالی که در برخی دیگر ابتدا باید آن را از سوئیچ شناور جدا کنید. برای دسترسی به سوئیچ شناور، صفحه لگد را در جلوی پایین ماشین ظرفشویی الجی، درست زیر درب، بردارید.

سوئیچ شناور شکسته در تعمیر پر نشدن مخزن ماشین ظرفشویی

سوئیچ شناور جریان آب وارد شده به ماشین ظرفشویی الجی شما را هنگام پر شدن کنترل می کند. اگر آب به داخل دستگاه شما سرازیر نمی شود، ممکن است مشکل این قطعه باشد.

نحوه بررسی

ماشین ظرفشویی الجی خود را از برق بکشید یا آن را در جعبه برق ببندید اگر سیم کشی دارد. برای دسترسی به سوئیچ شناور، صفحه ضربه ای را که در قسمت جلوی پایین ماشین ظرفشویی الجی شما قرار دارد، بردارید. آن را از سیم ها جدا کنید. می توانید سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی الجی را با یک مولتی متر از نظر تداوم تست کنید تا مشخص شود که آیا مدار قطع نشده است و سوئیچ می تواند به درستی کار کند. کمک خواستن؟ راهنمای ما در مورد نحوه استفاده از مولتی متر را بررسی کنید.

نحوه تعمیر

اگر سوئیچ شناور دیگر کار نمی کند، باید تعویض شود. برای تعمیر با یک متخصص لوازم خانگی محلی برنامه ریزی کنید.

گرفتگی یا شکستگی دریچه ورودی آب

همانطور که از نامش پیداست، دریچه ورودی آب به ماشین ظرفشویی الجی اجازه می دهد تا ظروف شما را تمیز کند. اگر این قطعه شکسته یا مسدود شده باشد، ممکن است آب از آن عبور نکند.

نحوه بررسی

ماشین ظرفشویی الجی خود را از برق بکشید یا آن را در جعبه برق ببندید اگر سیم کشی دارد. برای دسترسی به دریچه ورودی آب که در گوشه سمت چپ پایین در اکثر مدل‌ها و مدل‌ها وجود دارد، کیک پلیت را بردارید. صفحه شیر و فیلتر را از نظر وجود زباله بررسی کنید. پس از برداشتن سیم ها از پایانه های سیم پیچ شیر، شیر را با یک مولتی متر، یک ابزار دستی که ولتاژ، جریان و مقاومت را اندازه گیری می کند، تست کنید. با استفاده از پروب های مولتی متر، یکی را به یک ترمینال و دیگری را به ترمینال دوم وصل کنید. اگر مولتی متر مقدار مقاومت 500-1500 اهم را نشان دهد، شیر تداوم دارد (معروف به مسیر کامل جریان الکتریکی).

نحوه تعمیر

اگر آشغال هایی وجود دارد که صفحه شیر یا فیلتر را مسدود کرده است، باید آن را تمیز کنید. اگر شیر تداوم نداشته باشد، احتمالاً قطعه نیاز به تعویض دارد. راهنمای مالک خود را برای دستورالعمل‌های بیشتر در مورد چگونگی بررسی کنید، یا ساخت و مدل دستگاه خود را در وب‌سایت سازنده جستجو کنید—یا برای مراحل بعدی با متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

سوئیچ درب خراب

سوئیچ درب قطعه ای است که به بسته شدن و بستن ماشین ظرفشویی الجی کمک می کند تا آب به بیرون نشت نکند. اگر درب به درستی بسته یا بسته نشده باشد، دستگاه شما کار نمی کند.

نحوه بررسی

ماشین ظرفشویی الجی خود را از برق بکشید یا در صورت سیم کشی در جعبه برق آن را خاموش کنید و پانل درب داخلی را بردارید تا به کلید درب دسترسی پیدا کنید. از یک مولتی متر برای تعیین اینکه آیا مدار قطع نشده است و سوئیچ در حال برق گرفتن است یا خیر استفاده کنید.

نحوه تعمیر

اگر سوئیچ درب کار نمی کند، باید کل مجموعه قفل درب را تعویض کنید، یک جزء بزرگتر (سوئیچ درب بخشی از آن است) که از نشت آب به بیرون جلوگیری می کند. هنگامی که پانل درب داخلی را جدا کردید، مجموعه قفل در را از سیم ها جدا کرده و قطعه را خارج کنید. آن را با یک مجموعه قفل درب جدید تعویض کنید و سیم ها را دوباره به آن وصل کنید. اگر در طول مسیر به کمک نیاز دارید، با متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی الجی تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: 5 دلیل نشتی ماشین ظرفشویی الجی شما

امتیاز بده، تخفیف بگیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

رفع صدای کم تلویزیون
مقالات تلویزیون LG
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع صدای کم تلویزیون الجی

رفع صدای کم تلویزیون. صدای کم تلویزیون الجی یک مشکل رایج با چندین راه حل است. در اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید

ادامه مطلب »
کار نکردن بلندگوهای گوشی
آموزش تعمیرات موبایل
پشتیبانی آنلاین الجی

رفع کار نکردن بلندگوهای گوشی الجی

کار نکردن بلندگوهای گوشی. اکثر تلفن های هوشمند اندرویدی میان رده و رده بالا دارای تنظیمات بلندگوی دوگانه هستند. برخی از سازندگان تلفن های اندرویدی

ادامه مطلب »